Page 9 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 9

Uvodnik
                                       Editorial


                                      Katarina habe
                             Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo
                                   katarina.habe@ag.uni-lj.si





                  obrodošli v najnovejši izdaji naše znanstvenoraziskovalne revije, kjer z
                  veseljem predstavljamo raznolike in poglobljene raziskave na področju
           Dglasbenega izobraževanja ter njegovega vpliva na različne vidike druž-
           benega in osebnega blagostanja. Številni raziskovalci so si prizadevali osvetliti
           vlogo glasbe kot pomembnega dejavnika pri spodbujanju kognitivnega, social-
           nega in čustvenega razvoja, zlasti pri otrocih, mladostnikih in posameznikih s
           posebnimi potrebami. V tej izdaji izpostavljamo nekaj ključnih prispevkov, ki
           ponujajo sveže vpoglede in odpirajo nove poti za nadaljnje raziskave.
               Prvi članek, ki ga predstavljata Špela Pučko in Jerneja Žnidaršič, sistema-
           tično preučuje pomen formativnega spremljanja pri dejavnostih ustvarjanja
           v glasbi. Avtorici ugotavljata, da formativno spremljanje bistveno prispeva k
           ustvarjanju spodbudnega učnega okolja, kjer učenci razvijajo večje zanimanje
           za glasbo, izboljšujejo samopodobo in dosegajo učne cilje. Njuna analiza teme-
           lji na skrbnem pregledu literature in prinaša dragocena spoznanja za učitelje
           glasbene umetnosti v osnovnih šolah.
               Drugi prispevek, avtorice Jovane Milošević, se osredotoča na zborovsko
           petje kot sredstva za spodbujanje blagostanja pri mladih in odraslih. Raziska-
           va poudarja številne psihološke, socialne, čustvene, kognitivne in fizične ko-
           risti sodelovanja v zboru, ki prispevajo k izboljšanju kakovosti življenja, social-
           ni povezanosti in motivaciji. Kljub temu pa avtorica opozarja na pomanjkanje
           raziskav, osredotočenih na mladostnike, kar odpira potrebo po nadaljnjih raz-
           iskavah na tem področju.
               Vloga glasbene improvizacije pri socialnem povezovanju je tema tretjega
           članka, ki so ga pripravile Alja Krevel, Jerneja Žnidaršič in Katarina Habe. Nji-
           hova raziskava kaže, da glasbena improvizacija bistveno prispeva k socialnemu
           povezovanju tako v izobraževalnem kot tudi v širšem družbenem kontekstu.
           Kvalitativne analize razkrivajo, kako glasbena improvizacija spodbuja sodelo-
           vanje, empatijo in kulturno izmenjavo med udeleženci.
               Četrti prispevek, avtoric Irene Lesar, Andreje Marčun Kompan in Sabi-
           ne Autor, se osredotoča na izzive glasbenega izobraževanja učencev s posebni-
           mi potrebami. Predstavljena raziskava razkriva, da se učitelji in ravnatelji glas-
           benih šol pogosto soočajo s težavami pri prilagajanju izobraževalnega procesa
           za te učence, pri čemer mnogi menijo, da niso dovolj usposobljeni za to nalogo.

           Izvirni znanstveni članek ◆ Original Scientific Article  © Author
           https://doi.org/10.26493/2712-3987.20(40)9-10
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14