Page 14 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 14
– RV 1: Kakšno vlogo in pomen ima formativno spremljanje pri dejav-
glasbenopedagoški zbornik ◆ letnik/volume 20 ◆ številka/number 40
nostih ustvarjanja v glasbi za učitelje in učence pri pouku glasbene
umetnosti v osnovni šoli?
– RV 2: Kako lahko formativno spremljanje ustvarjalnih procesov
učencev pripomore k nadgradnji njihovih ustvarjalnih dosežkov in
doseganju učnih ciljev v povezavi z ustvarjanjem v glasbi?
METODA
Cilji in zasnova raziskave
Za potrebe metaanalize smo izbirni postopek raziskav opravili na podlagi
smernic PRISMA (The Preferred Reporting Items for Systematic reviews and
Meta-Analyses), ki omogočajo temeljit in natančen sistematičen pregled razi-
skav, pri čemer se predhodno določijo vključitveni in izključitveni kriteriji. Pri
izbirnem postopku smo si pomagali z uporabo kontrolne liste in diagrama po-
teka, ki sta prikazana na sliki 1 (Page idr., 2021).
Viri informacij in strategija iskanja
Znanstvenoraziskovalne članke smo iskali v podatkovnih zbirkah Scopus, JS-
TOR (Journal Storage), SAGE Journals in EBSCOhost, pri čemer smo upo-
rabili iskalno kombinacijo v angleščini: ((»formative assessment« OR »as-
sessment for learning«) AND (»composition« OR »creation in music« OR
»creative process«) AND (»primary school« OR »secondary school« OR
»elementary school«)).
Merila vključenosti
V metaanalizo smo vključili znanstvenoraziskovalne in pregledne članke s pol-
nim besedilom v angleškem jeziku, ki so bili objavljeni do septembra 2023. Me-
rili za vključitev člankov v metaanalizo sta določali, da (1) obravnavajo forma-
tivno spremljanje pri ustvarjanju v glasbi, pri čemer nastajajo nove glasbene
vsebine, in (2) se nanašajo na poučevanje glasbene umetnosti v osnovni šoli. Pri
tem smo izključili članke, ki so preučevali formativno spremljanje pri ustvarja-
nju v glasbi z uporabo tehnologije ali pa so se nanašali na uresničevanje dejav-
nosti ustvarjanja v glasbi v glasbeni šoli.
Najprej smo v podatkovne baze (JSTOR, SAGE Journals, Scopus in EB-
SCOhost) vnesli iskalno kombinacijo ter odstranili dvojnike (N = 1776) in av-
tomatsko nepravičeno ocenjene zadetke (N = 2284), ki niso znanstvenoraz-
iskovalni članki v angleškem jeziku ali že v naslovu niso zajemali področja
ocenjevanja pri dejavnostih ustvarjanja v glasbi pri pouku glasbene umetnosti
14