Page 14 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 14

–  RV 1: Kakšno vlogo in pomen ima formativno spremljanje pri dejav-
             glasbenopedagoški zbornik ◆ letnik/volume 20 ◆ številka/number 40
                        nostih ustvarjanja v glasbi za učitelje in učence pri pouku glasbene
                        umetnosti v osnovni šoli?
                       –  RV  2: Kako lahko formativno spremljanje ustvarjalnih procesov
                        učencev pripomore k nadgradnji njihovih ustvarjalnih dosežkov in
                        doseganju učnih ciljev v povezavi z ustvarjanjem v glasbi?


               METODA


               Cilji in zasnova raziskave

               Za potrebe metaanalize smo izbirni postopek raziskav opravili na podlagi
               smernic PRISMA (The Preferred Reporting Items for Systematic reviews and
               Meta-Analyses), ki omogočajo temeljit in natančen sistematičen pregled razi-
               skav, pri čemer se predhodno določijo vključitveni in izključitveni kriteriji. Pri
               izbirnem postopku smo si pomagali z uporabo kontrolne liste in diagrama po-
               teka, ki sta prikazana na sliki 1 (Page idr., 2021).

               Viri informacij in strategija iskanja

               Znanstvenoraziskovalne članke smo iskali v podatkovnih zbirkah Scopus, JS-
               TOR (Journal Storage), SAGE Journals in EBSCOhost, pri čemer smo upo-
               rabili iskalno kombinacijo v angleščini: ((»formative assessment« OR »as-
               sessment for learning«) AND (»composition« OR »creation in music« OR
               »creative process«) AND (»primary school« OR »secondary school« OR
               »elementary school«)).

               Merila vključenosti

               V metaanalizo smo vključili znanstvenoraziskovalne in pregledne članke s pol-
               nim besedilom v angleškem jeziku, ki so bili objavljeni do septembra 2023. Me-
               rili za vključitev člankov v metaanalizo sta določali, da (1) obravnavajo forma-
               tivno spremljanje pri ustvarjanju v glasbi, pri čemer nastajajo nove glasbene
               vsebine, in (2) se nanašajo na poučevanje glasbene umetnosti v osnovni šoli. Pri
               tem smo izključili članke, ki so preučevali formativno spremljanje pri ustvarja-
               nju v glasbi z uporabo tehnologije ali pa so se nanašali na uresničevanje dejav-
               nosti ustvarjanja v glasbi v glasbeni šoli.
                   Najprej smo v podatkovne baze (JSTOR, SAGE Journals, Scopus in EB-
               SCOhost) vnesli iskalno kombinacijo ter odstranili dvojnike (N = 1776) in av-
               tomatsko nepravičeno ocenjene zadetke (N = 2284), ki niso znanstvenoraz-
               iskovalni članki v angleškem jeziku ali že v naslovu niso zajemali področja
               ocenjevanja pri dejavnostih ustvarjanja v glasbi pri pouku glasbene umetnosti

               14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19