Page 10 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 10
Avtorice izpostavljajo potrebo po izboljšanju usposabljanja učiteljev in prila-
glasbenopedagoški zbornik ◆ letnik/volume 20 ◆ številka/number 40
goditvi sprejemnih preizkusov, da bi zagotovili enake možnosti za vse učence.
Lorena Mihelač v petem članku opredeljuje in kategorizira primarne glas-
bene elemente ter raziskuje njihovo uporabo in pomen v glasbeni teoriji. Njen
prispevek ponuja poglobljeno razumevanje glasbenih konceptov in njihove
uporabe v različnih umetniških ter znanstvenih kontekstih.
Eva Hrastar in Jerneja Žnidaršič v šestem članku raziskujeta ergogene
učinke glasbenega tempa na zmogljivost pri rekreativnem teku. Njuna raziska-
va ugotavlja, da poslušanje glasbe med tekom lahko pozitivno vpliva na zazna-
vanje napora in izboljša telesno vzdržljivost tekačev, kar odpira možnosti za na-
daljnje raziskave na tem področju.
V prispevku »Učinki vključevanja glasbe pri učenju matematike« Ela
Urek obravnava uporabo glasbe kot strategijo za učenje matematike, pri čemer
se osredotoča na to, kako možgani obdelujejo glasbo. V raziskavi, ki je vključe-
vala 81 srednješolcev, je večina dijakov poročala, da med učenjem matematike
pogosto poslušajo glasbo. Glasbo, ki jo poslušajo med učenjem ali reševanjem
matematičnih nalog, dijaki opisujejo kot tiho, hitro, znano, sproščujočo, všeč-
no, veselo, inštrumentalno in dinamično. Raziskava je pokazala, da večina di-
jakov med učenjem matematike izbere glasbo, ki jim je všeč tudi sicer v pros-
tem času.
Na koncu številke Loredana Sajovic v strokovnem prispevku izhajajoč iz
prakse poudarja pomen inkluzije in enakih možnosti glasbenega izobraževa-
nja za otroke s posebnimi potrebami. Njen prispevek osvetljuje potrebo po sis-
temskih spremembah v glasbenem šolstvu, ki bodo tem otrokom omogočile,
da razvijajo svoje glasbene talente in dosežejo svoj polni potencial.
Upamo, da bodo prispevki v tej številki navdihnili nadaljnje raziskave in
razvoj praks, ki bodo prispevale k bolj vključujočemu in podpornejšemu glas-
benemu izobraževanju za vse. Želimo vam prijetno branje.
10