Page 11 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 11

Vloga in pomen formativnega spremljanja
               pri dejavnostih ustvarjanja v glasbi: sistematični
                                 pregled literature
            the role And importance OF formative assessment IN creative
                   activities IN music: systematic literature review


                                       Špela Pučko
                                 Osnovna šola Danile Kumar
                                   spela.pucko@gmail.com


                                    Jerneja Žnidaršič
                            Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
                                   jerneja.znidarsic@um.si




           Izvleček:  Pregledni članek sistematično analizira raziskave v skladu s smernicami
           PRISMA, z namenom boljšega razumevanja formativnega spremljanja pri dejavno-
           stih ustvarjanja v glasbi znotraj pouka glasbene umetnosti v osnovni šoli. Opravljen je
           bil sistematični pregled literature v bazah podatkov do septembra 2023. Od 4.160 zadet-
           kov smo vključili sedem člankov, ki preučujejo najrazličnejše vidike formativnega spre-
           mljanja pri dejavnostih ustvarjanja v glasbi v osnovni šoli. Izsledki raziskav kažejo, da z
           vključevanjem formativnega spremljanja v dejavnosti ustvarjanja v glasbi učitelj ustvarja
           spodbudno okolje, v katerem učenci razvijajo večje zanimanje za nadaljnje učenje, izbolj-
           šujejo samopodobo, uspešno dosegajo cilje znanja in širijo ustvarjalne ideje s sovrstniki.
           To dokazuje, da je vključevanje formativnega spremljanja v pouk glasbene umetnosti v
           osnovni šoli še kako smiselno in priporočljivo.
           Ključne besede: formativno spremljanje, glasbene dejavnosti, ustvarjanje v glasbi, glasbena
           umetnost, osnovna šola, metaanaliza PRISMA

           Abstract:  In a review article, studies are systematically evaluated according to the
           PRISMA guidelines to achieve a better understanding of the formative assessment of
           music-making activities in elementary school  music lessons.  A systematic literature
           search was conducted in databases up to September 2023. Of the 4,160 results, 7 arti-
           cles were included that explored different aspects of integrating formative assessment
           into elementary school music making. The research findings suggest that the integration
           of formative assessment into music making fosters a supportive environment in which
           students develop a greater interest in further learning, improve their self-esteem, suc-
           cessfully achieve learning goals, and share creative ideas with their peers. This demon-
           strates that the integration of formative assessment into elementary school music les-
           sons is both beneficial and recommended.
           Keywords:  formative assessment, music lessons, creation in music, music art, primary
           school, PRISMA meta-analysis

           Pregledni znanstveni članek ◆ Review Article          © Authors
           https://doi.org/10.26493/2712-3987.20(40)11-24
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16