Page 39 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani
P. 39

učinkovitosti umetniških del, ki so nastala »ob močnem navdihu« ali pa so
           bila namenjena ljubljenim osebam. Če glasbo razumemo tudi kot neke vrste
           kodiran prenos skladateljevega inputa (logičnih vzorcev, misli, občutij … itd.)
           na poslušalce, pa lahko predvidevamo, da bo glasba, ki je bila napisana z več
           notranje motivacije, osebnejša in kreativnejša ter bo imela temu primerno več-
           ji učinek na občinstvo.
               Ninikin karakter je skladatelju zbudil asociacije na mnoge bližnje prija-
           telje, mlade glasbenike, ki so na začetku svoje profesionalne poti še polni žara,
           sanj in idealizma ter verjamejo, da bodo nekoč postali »svetovne zvezde«.
           Marsikateri izmed njih se sooča s finančnimi težavami pri nakupu ali popravi-
           lu inštrumenta, te pa lahko predstavljajo ključno oviro na njegovi poti. V ob-
           dobju pisanja operete je avtor veliko razmišljal tudi o širšem smislu umetnosti
           in njeni vrednosti za družbo ter civilizacijo, z dilemo idealizma in preračun-
           ljivosti pa se je ukvarjal v komorni operi Ognjena roža, ki je bila izvedena ne-  Miha Nahtigal ◆ KOMPOZICIJSKI PROCES USTVARJANJA MLADINSKE OPERETE V 21. STOLETJU
           kaj mesecev pred premiero operete Špedicija Stradivarius. Posledično je izobli-
           koval osrednje glasbeno sporočilo zgodbe, ki se je ujemalo z njegovim lastnim
           pogledom na svet ter se je z njim lahko poistovetil: dualizem med racionalnim,
           »plehkim« in materialističnim svetom, ki ga poganja želja po dobičku, ter sa-
           njavostjo, sofisticiranostjo, lepoto in idealizmom, ki jih najdemo v umetnosti.
           Funkcija slednje je torej v tem, da na svetu skrbi za vse tisto, kar je več od gole-
           ga preživetja.
           Izvedba


           Za pisanje operete smo imeli na voljo 10–11 mesecev. Otroški solisti so potrebo-
           vali veliko več vaj kot simfonični orkester Cantabile. Zato smo morali najprej
           v poenostavljeni obliki napisati vse pevske dele z izjemo »Finala«, ki smo ga
           za potrebe zaključevanja glasbene forme napisali nazadnje. Potem smo napisali
           orkestrsko različico »Uverture«, orkestrirali še preostale pevske dele ter napi-
           sali in orkestrirali »Finale«. Za inštrumentalne dele je bilo treba narediti tudi
           klavirske izvlečke.
               Opereta Špedicija Stradivarius je bila izvedena v Športni dvorani Loga-
           tec (premiera 6. maja 2023 ob 19:30). Dvorana nudi prostor za 1.000 sedežev,
           a nima dobre naravne akustike, zato je bilo treba uporabiti dovolj zmogljivo
           opremo za ozvočenje. Z vidika uporabe kompozicijskih metod nam je to olajša-
           lo delo, saj smo lahko manj pozornosti posvetili iskanju pravih akustičnih raz-
           merij med glasnostjo pevskih solistov in orkestra ter skrbi, da bi orkester prek-
           ril soliste. Opereta je imela štiri izvedbe, od tega dve matineji za osnovne šole.










                                                                            39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44