Page 42 - Spodbujanje učinkovitega učenja: zbornik povzetkov strokovne konference
P. 42
aša Živkovič Spodbujanje govora z glasbenimi dejavnostmi
Vrtec pri OŠ Istrskega odreda
Gračišče Glasbena vzgoja se pri otroku lahko začne že pred rojstvom, ko je otrok še v ma-
natasa.zivkovic13@gmail.com terinem trebuhu, saj se slušno zaznavanje pri človeku pojavi zadnje štiri mesece
Barbara Kopačin bivanja v maternici. Takrat otrok že dobro sliši in se odziva na zvoke. Glasba nas
Univerza na Primorskem tudi kasneje spremlja na vsakem koraku in njeni pozitivni učinki bogatijo otrokov
barbara.kopacin@pef.upr.si celostni razvoj, saj se s pomočjo poslušanja, izvajanja in ustvarjanja glasbe otrok
razvija na čustveno-motivacijskem, socialnem, spoznavnem in telesno-gibalnem
Zbornik povzetkov strokovne področju. Aktivno ukvarjanje z glasbo naj bi bilo povezano tudi z uspešnostjo pri
konference Spodbujanje pouku, inteligentnostjo in s hitrejšim učenjem jezika. V šolskem letu 2019/2020
učinkovitega učenja, smo v dveh vrtcih na Primorskem v izvajanje različnih dejavnostih vseh predme-
Koper, 26. avgust 2020 tnih področij vpletali tudi glasbene dejavnosti. Predšolski otroci so vsak dan izva-
Abstracts of the Professional jali različne upevalne in govorne vaje, se premikali po prostoru v določenem ritmu
Conference Developing ter hkrati izvajali ritmizirana besedila ob hkratnem izvajanju ritmičnega ostinata
Effective Learning, ali ritma izštevanke in druge glasbene dejavnosti. Otrokom se je do sredine marca
Koper, 26 August 2020 bistveno podaljšal čas koncentracije. Usvojili so nekatere nove besede in si za-
pomnili večje število pesmi, izštevank in otroške poezije. Govor je postal bolj ar-
tikuliran in jasnejši, v izražanju so nekateri tujejezični otroci postali gotovejši v
svoj drugi jezik, saj so ga usvojili preko igre oziroma glasbene dejavnosti. Razis-
kava kaže povezavo med ritmičnimi sposobnostmi in fonološkim zavedanjem.
Učinki glasbenih dejavnosti niso omejeni samo na razvijanje glasbenih sposob-
nosti, temveč se zaradi analogije med glasbo in jezikom lahko prenesejo na je-
zikovno področje (fonološko zavedanje in kasneje branje). Glasbene dejavnosti
so zelo učinkovite za učenje tako maternega jezika kot drugega jezika, kar je po-
membno tudi za vse večje število tujejezičnih otrok v slovensko govorečih vrtcih.

Ključne besede: glasbene dejavnosti, govor, materni jezik, tuj jezik

Encouraging Speech through Musical Activities

Music education can start before birth, when the child is still in the womb, as au-
ditory perception in humans occurs in the last four months of pregnancy. Dur-
ing this period, the child already hears well and responds to sounds. Music also
accompanies us after birth and its positive effects enrich the child’s holistic de-
velopment, as it contributes to the emotional-motivational, social, cognitive and
physical-motor capabilities through activities such as listening, performing and
even creating music. Active involvement in music is also said to be associated with
academic performance, intelligence and quicker language learning. During the
school year 2019/2020 we enriched the implementation of various activities from
all subject areas with additional music exercises in two nurseries in the Primorska
region. Preschool children daily performed various singing and speaking exer-
cises, moved around the room in a certain rhythm and sang accompanying lyrics
while performing rhythmic ostinato or the rhythm of counting and other musical
activities. By mid-March, the children’s concentration time was significantly ex-
tended. The children learned some new words and memorised a large number
of lyrics, counting rhymes and children’s poetry. Speech became more articulate
and clear, while some foreign-speaking children became more confident in their
second language, as they learned it through play and musical activities. Research
shows a link between rhythmic abilities and phonological awareness. The effects
of musical activities are not limited to the development of musical abilities, but
can be transferred to the linguistic field (phonological awareness and later read-
ing) due to the analogy between music and language. Music activities are very
effective for learning both the mother tongue and the second language, which is
also important for the growing number of foreign children in Slovene nurseries.

Key words: musical activities, speech, mother tongue, foreign language

https://doi.org/10.26493/978-961-293-002-8.40 40
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47