Page 40 - Spodbujanje učinkovitega učenja: zbornik povzetkov strokovne konference
P. 40
aša Jerman Medpredmetno povezovanje z angleščino
Osnovna šola dr. Aleš Bebler – v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju
Primož Hrvatini
natasa.jerman2@guest.arnes.si Posamezen šolski dan je razdeljen na različne šolske predmete, kar je za mlajše
učence zagotovo primerno, saj za uspešno delovanje potrebujejo predvidljiv po-
Zbornik povzetkov strokovne tek dela. Z drugačnimi metodami in oblikami dela pa učencem lahko prikažemo,
konference Spodbujanje da učenje kot proces ni osamljen predmet, pač pa je sestavljen iz več medsebojno
učinkovitega učenja, povezanih koščkov. Cilj povezovanja predmetov je spodbujanje celostnega uče-
Koper, 26. avgust 2020 nja in poučevanja, saj omogoča uvid v povezave med različnimi, a med seboj po-
Abstracts of the Professional dobnimi, sorodnimi vsebinami. Na ta način je zagotovljeno kakovostnejše in traj-
Conference Developing nejše znanje. Tak pristop je značilen za različne modele CLIL, kjer je možno vzpo-
Effective Learning, staviti povezavo tujega jezika z drugimi predmeti, pri katerih gre za obojestransko
Koper, 26 August 2020 prekrivanje in dopolnjevanje ciljev. Uporabljamo ga lahko na različnih stopnjah
učnega procesa, predvsem pa je učinkovit v fazi utrjevanja in uporabljanja zna-
nja. V tem procesu gre za povezovanje procesov in ciljev učenja, zato moramo
predhodno razčistiti, katere cilje želimo doseči z medpredmetno povezavo. Zna-
nje različnih področij povezujemo s pojmi, da bi vzpostavili transfer miselnih stra-
tegij. Učenci so preobremenjeni z zbiranjem podatkov z različnih področij, zato
imajo nizko raven transfernega znanja in težje formirajo pojmovne mreže. V svo-
jem poučevanju izvajam medpredmetne ure zlasti v 1. vzgojno-izobraževalnem
obdobju, saj bolje poznam izobraževalne cilje tega obdobja in lažje natančno na-
črtujem sodelovanje z razredno učiteljico.

Ključne besede: medpredmetno povezovanje, tuji jezik, 1. vzgojno-izobraževalno
obdobje

Cross-Curricular Linking with English in the First Educational Triad

A singular school day is divided into individual subjects which is absolutely ap-
propriate for younger learners as they are more successful when their line of work
is predictable. With different methods and approaches they can be shown that
learning is not a singular subject but a combination of several pieces. The aim of
cross-curricular linking is to stimulate learning and teaching as a whole as it en-
ables an insight into different, but at the same time similar, contents. This results
in a more qualitative and permanent knowledge. Such an approach is typical of
CLIL models where a connection between a foreign language and other subjects
is formed in cases of overlapping and complementing of learning goals. It can be
used in different stages of a learning process but it is most effective in the phase
of consolidation and application of knowledge. This is a model where the pro-
cess of learning and the aims are linked; that is why we need to make clear which
aims we want to achieve through cross-curricular linking. The knowledge of dif-
ferent areas is linked together to establish a transfer of thinking strategies. Pupils
are overloaded with collections of data from different areas, have a low level of
knowledge transfer and have difficulties in forming brain maps. In my teaching I
usually perform cross-curricular lessons in the first triad as I know its curriculum
better, which enables more accurate planning with the class teacher.

Key words: cross-curricular linking, foreign language, first educational triad

https://doi.org/10.26493/978-961-293-002-8.38 38
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45