Page 355 - Petelin, Ana, in Helena Skočir. 2020. Ur. Raziskovanje za znanje, znanje za zdravje. Zbornik prispevkov z recenzijo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 355
ča, in da ravna skladno s svojimi vrednotami, ne glede na ceno, ki jo za to alen osmanović, ljiljana leskovic
plača, v deležu 71 %, kar je še vedno zelo visok delež strinjanj, oz. 4,17 % an-
ketirancev se s trditvama ne strinja.

Razprava
V empiričnem delu naloge smo poskusili odgovoriti na zastavljena razisk-
ovalna vprašanja in podali ugotovitve ter jih primerjali z drugimi raziskavami.
Avtentični vodje služijo kot vzorniki za sledilce s pomočjo samoregulacije z
izražanjem svojih vrednot, pozitivnih čustev, motivov, ciljev ter tudi skrbi za
rast in razvoj sledilcev prek svojih besed in dejanj. Avtentični vodje, katerih
dejanja so usklajena z njihovimi prepričanji, naj bi imeli večji vpliv na sledilce.
Sledilci si tako razlagajo avtentičnost kot dokaz zanesljivosti vodje in razvi-
je se zaupanje v vodjo, to pa omogoča pripravljenost sledilcev, da mu sledi-
jo (Dimovski, 2013).

Raziskovalno vprašanje 1: Kolikšna je raven zaupanja izvajalcev zdravstvene
nege do svojega neposrednega vodje?
Ugotovili smo, da se večina anketirancev (23; 96 %) strinja s trditvijo, da vod-
ja gradi svojo avtoriteto s strokovnostjo, z dobrim zgledom in s prijaznim
vodenjem ter da je strpen in ceni delo podrejenih. 22 anketirancev (92 %) me-
ni, da vodja spodbuja samostojnost pri delu, izpolnjuje obveznosti do svojih
zaposlenih in jim pomaga ter zaupa. 21 anketirancem (88 %) se zdi zaposlitev
v organizaciji varna oz. zagotovljena; med drugim menijo, da vodja razume
probleme zaposlenih in jih tudi sproti rešuje. Pri svojem delu vodja upora-
blja demokratičen način vodenja (se posvetuje s sodelavci) (strinja 88 % an-
ketiranih). Prav tako se 21 anketirancev (88 %) strinja, da vodja komunicira
in sodeluje z zaposlenimi ter da pri sprejemanju odločitev upošteva njihovo
mnenje. S trditvijo, da je vodja v kritičnih časih sposoben hitrega in učinko-
vitega ukrepanja, se strinja 20 anketirancev (83 %), prav toliko se jih strinja, da
jih zna njihov neposredno nadrejeni motivirati za delo. Ravno toliko anketi-
ranih (83 %) se strinja s trditvijo, da vodja posreduje informacije na razuml-
jiv način, se pogovarja s podrejenimi o rezultatih dela in da so zadovoljni z
vodenjem. Pozitivna klima pomaga vsem udeleženim, še posebno je dobra
podpora vodjem, skupnim ciljem, pripomore pa tudi k reševanju zaznanih
problemov (Ovsenik in Ambrož, 2006). S trditvijo, da je vodja v kritičnih časih
sposoben hitrega in učinkovitega ukrepanja, se je strinjala večina anketi-
rancev, prav toliko se jih strinja, da jih zna neposredno nadrejeni motivirati za
delo. Večina anketiranih se strinja, da vodja posreduje informacije na razum-
ljiv način, se pogovarja s podrejenimi o rezultatih dela in da so zadovoljni z
vodenjem. S trditvijo, da podrejeni ne vedo, kaj lahko pričakujejo od njega,
se je strinjala slaba četrtina anketiranih; da so odločitve pri delu prepuščene
podrejenim, se je strinjala le ena petina. Manj kot ena tretjina anketirancev se
je strinjala, da vodja daje občutek: da se ve, kdo je nadrejeni in kdo podrejeni,
in da zaposlenim posreduje le tiste informacije, ki jih morajo vedeti, da lahko

353
   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360