Page 355 - Petelin, Ana, in Helena Skočir. 2020. Ur. Raziskovanje za znanje, znanje za zdravje. Zbornik prispevkov z recenzijo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 355
ča, in da ravna skladno s svojimi vrednotami, ne glede na ceno, ki jo za to alen osmanović, ljiljana leskovic
plača, v deležu 71 %, kar je še vedno zelo visok delež strinjanj, oz. 4,17 % an-
ketirancev se s trditvama ne strinja.
Razprava
V empiričnem delu naloge smo poskusili odgovoriti na zastavljena razisk-
ovalna vprašanja in podali ugotovitve ter jih primerjali z drugimi raziskavami.
Avtentični vodje služijo kot vzorniki za sledilce s pomočjo samoregulacije z
izražanjem svojih vrednot, pozitivnih čustev, motivov, ciljev ter tudi skrbi za
rast in razvoj sledilcev prek svojih besed in dejanj. Avtentični vodje, katerih
dejanja so usklajena z njihovimi prepričanji, naj bi imeli večji vpliv na sledilce.
Sledilci si tako razlagajo avtentičnost kot dokaz zanesljivosti vodje in razvi-
je se zaupanje v vodjo, to pa omogoča pripravljenost sledilcev, da mu sledi-
jo (Dimovski, 2013).
Raziskovalno vprašanje 1: Kolikšna je raven zaupanja izvajalcev zdravstvene
nege do svojega neposrednega vodje?
Ugotovili smo, da se večina anketirancev (23; 96 %) strinja s trditvijo, da vod-
ja gradi svojo avtoriteto s strokovnostjo, z dobrim zgledom in s prijaznim
vodenjem ter da je strpen in ceni delo podrejenih. 22 anketirancev (92 %) me-
ni, da vodja spodbuja samostojnost pri delu, izpolnjuje obveznosti do svojih
zaposlenih in jim pomaga ter zaupa. 21 anketirancem (88 %) se zdi zaposlitev
v organizaciji varna oz. zagotovljena; med drugim menijo, da vodja razume
probleme zaposlenih in jih tudi sproti rešuje. Pri svojem delu vodja upora-
blja demokratičen način vodenja (se posvetuje s sodelavci) (strinja 88 % an-
ketiranih). Prav tako se 21 anketirancev (88 %) strinja, da vodja komunicira
in sodeluje z zaposlenimi ter da pri sprejemanju odločitev upošteva njihovo
mnenje. S trditvijo, da je vodja v kritičnih časih sposoben hitrega in učinko-
vitega ukrepanja, se strinja 20 anketirancev (83 %), prav toliko se jih strinja, da
jih zna njihov neposredno nadrejeni motivirati za delo. Ravno toliko anketi-
ranih (83 %) se strinja s trditvijo, da vodja posreduje informacije na razuml-
jiv način, se pogovarja s podrejenimi o rezultatih dela in da so zadovoljni z
vodenjem. Pozitivna klima pomaga vsem udeleženim, še posebno je dobra
podpora vodjem, skupnim ciljem, pripomore pa tudi k reševanju zaznanih
problemov (Ovsenik in Ambrož, 2006). S trditvijo, da je vodja v kritičnih časih
sposoben hitrega in učinkovitega ukrepanja, se je strinjala večina anketi-
rancev, prav toliko se jih strinja, da jih zna neposredno nadrejeni motivirati za
delo. Večina anketiranih se strinja, da vodja posreduje informacije na razum-
ljiv način, se pogovarja s podrejenimi o rezultatih dela in da so zadovoljni z
vodenjem. S trditvijo, da podrejeni ne vedo, kaj lahko pričakujejo od njega,
se je strinjala slaba četrtina anketiranih; da so odločitve pri delu prepuščene
podrejenim, se je strinjala le ena petina. Manj kot ena tretjina anketirancev se
je strinjala, da vodja daje občutek: da se ve, kdo je nadrejeni in kdo podrejeni,
in da zaposlenim posreduje le tiste informacije, ki jih morajo vedeti, da lahko
353
plača, v deležu 71 %, kar je še vedno zelo visok delež strinjanj, oz. 4,17 % an-
ketirancev se s trditvama ne strinja.
Razprava
V empiričnem delu naloge smo poskusili odgovoriti na zastavljena razisk-
ovalna vprašanja in podali ugotovitve ter jih primerjali z drugimi raziskavami.
Avtentični vodje služijo kot vzorniki za sledilce s pomočjo samoregulacije z
izražanjem svojih vrednot, pozitivnih čustev, motivov, ciljev ter tudi skrbi za
rast in razvoj sledilcev prek svojih besed in dejanj. Avtentični vodje, katerih
dejanja so usklajena z njihovimi prepričanji, naj bi imeli večji vpliv na sledilce.
Sledilci si tako razlagajo avtentičnost kot dokaz zanesljivosti vodje in razvi-
je se zaupanje v vodjo, to pa omogoča pripravljenost sledilcev, da mu sledi-
jo (Dimovski, 2013).
Raziskovalno vprašanje 1: Kolikšna je raven zaupanja izvajalcev zdravstvene
nege do svojega neposrednega vodje?
Ugotovili smo, da se večina anketirancev (23; 96 %) strinja s trditvijo, da vod-
ja gradi svojo avtoriteto s strokovnostjo, z dobrim zgledom in s prijaznim
vodenjem ter da je strpen in ceni delo podrejenih. 22 anketirancev (92 %) me-
ni, da vodja spodbuja samostojnost pri delu, izpolnjuje obveznosti do svojih
zaposlenih in jim pomaga ter zaupa. 21 anketirancem (88 %) se zdi zaposlitev
v organizaciji varna oz. zagotovljena; med drugim menijo, da vodja razume
probleme zaposlenih in jih tudi sproti rešuje. Pri svojem delu vodja upora-
blja demokratičen način vodenja (se posvetuje s sodelavci) (strinja 88 % an-
ketiranih). Prav tako se 21 anketirancev (88 %) strinja, da vodja komunicira
in sodeluje z zaposlenimi ter da pri sprejemanju odločitev upošteva njihovo
mnenje. S trditvijo, da je vodja v kritičnih časih sposoben hitrega in učinko-
vitega ukrepanja, se strinja 20 anketirancev (83 %), prav toliko se jih strinja, da
jih zna njihov neposredno nadrejeni motivirati za delo. Ravno toliko anketi-
ranih (83 %) se strinja s trditvijo, da vodja posreduje informacije na razuml-
jiv način, se pogovarja s podrejenimi o rezultatih dela in da so zadovoljni z
vodenjem. Pozitivna klima pomaga vsem udeleženim, še posebno je dobra
podpora vodjem, skupnim ciljem, pripomore pa tudi k reševanju zaznanih
problemov (Ovsenik in Ambrož, 2006). S trditvijo, da je vodja v kritičnih časih
sposoben hitrega in učinkovitega ukrepanja, se je strinjala večina anketi-
rancev, prav toliko se jih strinja, da jih zna neposredno nadrejeni motivirati za
delo. Večina anketiranih se strinja, da vodja posreduje informacije na razum-
ljiv način, se pogovarja s podrejenimi o rezultatih dela in da so zadovoljni z
vodenjem. S trditvijo, da podrejeni ne vedo, kaj lahko pričakujejo od njega,
se je strinjala slaba četrtina anketiranih; da so odločitve pri delu prepuščene
podrejenim, se je strinjala le ena petina. Manj kot ena tretjina anketirancev se
je strinjala, da vodja daje občutek: da se ve, kdo je nadrejeni in kdo podrejeni,
in da zaposlenim posreduje le tiste informacije, ki jih morajo vedeti, da lahko
353