Page 357 - Petelin, Ana, in Helena Skočir. 2020. Ur. Raziskovanje za znanje, znanje za zdravje. Zbornik prispevkov z recenzijo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 357
ljuček alen osmanović, ljiljana leskovic
Vodenje znotraj zdravstvene organizacije igra zelo pomembno vlogo pri us-
pešnosti zavoda oz. organizacije na dolgoročni ravni. Tradicionalni pristopi k
vodenju so že zdavnaj preteklost, saj v ospredje prihaja človek kot pomem-
ben člen znotraj celotne organizacije. Menimo, da je v zdravstveni negi in
zdravstvu na splošno veliko neprofesionalnega vodenja, premalo znanja o
vodenju, motiviranju zaposlenih, zato je posledično prisotno nezadovoljst-
vo oz. nezaupanje v vodje. Glede na vzorec in število anketiranih ne moremo
gotovo trditi o natančnih ugotovitvah, saj je vzorec zelo majhen in bi lahko
prišlo do sprememb PV, če bi bil v raziskavo vključen večji vzorec. Iz ugot-
ovitev lahko sklenemo, da sta osnovni vrednoti vodenja razvoj in zaupanje
med vodjo in izvajalci zdravstvene nege. Prisotno je precej visoko zaupanje
izvajalcev zdravstvene nege do neposrednega vodje. V prihodnosti bi opravi-
li podobno in obsežnejšo raziskavo med zaposlenimi, s katero bi ugotavlja-
li avtentičnost vodje, zadovoljstvo zaposlenih in ugotavljali, kakšna je organ-
izacijska klima v organizaciji. Ugotovili smo, da ima vodenje z avtentičnostjo
vpliv na izvajalce zdravstvene nege, saj skupek karakteristik in značilnosti da-
je zaposlenim smernice, po katerih se lahko ravnajo, razvijajo in sledijo višjim
ciljem (skladnost, pristnost, poštenost in verodostojnost). Najboljši vodja mo-
ra iz različnih slogov in modelov vodenja uporabiti tisto najboljše ter preuči-
ti in se naučiti pravilne komunikacije pa tudi spoznati različne stopnje oseb-
nostne rasti in odnosov.
Literatura
AUER, J. in ANTONČIČ, B., 2009. Zadovoljstvo zaposlenih, notranje podjetništvo in rast pod-
jetja. Koper: Društvo za akademske in aplikativne raziskave Koper.
AVOLIO, B. J., GARDNER, W. L., WALUMBWA, F. O., LUTHANS, F. in MAY, D. R., 2004. Unlock-
ing the mask: a look at the process by which authentic leaders impact follower attitudes
and behaviors. The Leadership Quarterly, 15 (6), str. 801–823.
AVOLIO, B. J. in BASS, B. M., 2004. Multifactor leadership Pearson Prentice Hall: School of
global leadership & Enterpreneurship.
BERNIK, J., 2000. Podjetniški management in vodenje. V: BERNIK, J., KMET, J., BERGINC, J.,
MEJAŠ, N., PŠENIČNY, V., ur. Management in vodenje. Portorož: Visoka strokovna šola
za podjetništvo.
BOHINC, M. in GRADIŠAR, M., 2003. Analiza dejavnikov organizacijskega razvoja zdravst-
vene nege. Management and organisation development, 22. mednarodna znanstve-
na konferenca o razvoju organizacijskih ved, Portorož, 26.–28. marec. Kranj: Moderna
organizacija, str. 910.
BREZOVŠEK, M. in KUKOVIČ, S., 2014. Javno vodenje: sodobni izzivi. Ljubljana: FDV.
CLEMMER, J., 2008. Učinkoviti vodja. Brezčasna načela osebnega, poklicnega in družinskega
uspeha. Ljubljana: Tuma.
ČERNE, M. in PENGER, S., 2010. Razvoj konceptualnega modela avtentičnega vodenja. Teo
rija in praksa, 47 (4), str. 819–842
DIMOVSKI V., PENGER, S. in PETERLIN J. (2009). Avtentično vodenje v učeči se organizaciji.
Ljubljana: Planet GV, poslovno izobraževanje.
355
Vodenje znotraj zdravstvene organizacije igra zelo pomembno vlogo pri us-
pešnosti zavoda oz. organizacije na dolgoročni ravni. Tradicionalni pristopi k
vodenju so že zdavnaj preteklost, saj v ospredje prihaja človek kot pomem-
ben člen znotraj celotne organizacije. Menimo, da je v zdravstveni negi in
zdravstvu na splošno veliko neprofesionalnega vodenja, premalo znanja o
vodenju, motiviranju zaposlenih, zato je posledično prisotno nezadovoljst-
vo oz. nezaupanje v vodje. Glede na vzorec in število anketiranih ne moremo
gotovo trditi o natančnih ugotovitvah, saj je vzorec zelo majhen in bi lahko
prišlo do sprememb PV, če bi bil v raziskavo vključen večji vzorec. Iz ugot-
ovitev lahko sklenemo, da sta osnovni vrednoti vodenja razvoj in zaupanje
med vodjo in izvajalci zdravstvene nege. Prisotno je precej visoko zaupanje
izvajalcev zdravstvene nege do neposrednega vodje. V prihodnosti bi opravi-
li podobno in obsežnejšo raziskavo med zaposlenimi, s katero bi ugotavlja-
li avtentičnost vodje, zadovoljstvo zaposlenih in ugotavljali, kakšna je organ-
izacijska klima v organizaciji. Ugotovili smo, da ima vodenje z avtentičnostjo
vpliv na izvajalce zdravstvene nege, saj skupek karakteristik in značilnosti da-
je zaposlenim smernice, po katerih se lahko ravnajo, razvijajo in sledijo višjim
ciljem (skladnost, pristnost, poštenost in verodostojnost). Najboljši vodja mo-
ra iz različnih slogov in modelov vodenja uporabiti tisto najboljše ter preuči-
ti in se naučiti pravilne komunikacije pa tudi spoznati različne stopnje oseb-
nostne rasti in odnosov.
Literatura
AUER, J. in ANTONČIČ, B., 2009. Zadovoljstvo zaposlenih, notranje podjetništvo in rast pod-
jetja. Koper: Društvo za akademske in aplikativne raziskave Koper.
AVOLIO, B. J., GARDNER, W. L., WALUMBWA, F. O., LUTHANS, F. in MAY, D. R., 2004. Unlock-
ing the mask: a look at the process by which authentic leaders impact follower attitudes
and behaviors. The Leadership Quarterly, 15 (6), str. 801–823.
AVOLIO, B. J. in BASS, B. M., 2004. Multifactor leadership Pearson Prentice Hall: School of
global leadership & Enterpreneurship.
BERNIK, J., 2000. Podjetniški management in vodenje. V: BERNIK, J., KMET, J., BERGINC, J.,
MEJAŠ, N., PŠENIČNY, V., ur. Management in vodenje. Portorož: Visoka strokovna šola
za podjetništvo.
BOHINC, M. in GRADIŠAR, M., 2003. Analiza dejavnikov organizacijskega razvoja zdravst-
vene nege. Management and organisation development, 22. mednarodna znanstve-
na konferenca o razvoju organizacijskih ved, Portorož, 26.–28. marec. Kranj: Moderna
organizacija, str. 910.
BREZOVŠEK, M. in KUKOVIČ, S., 2014. Javno vodenje: sodobni izzivi. Ljubljana: FDV.
CLEMMER, J., 2008. Učinkoviti vodja. Brezčasna načela osebnega, poklicnega in družinskega
uspeha. Ljubljana: Tuma.
ČERNE, M. in PENGER, S., 2010. Razvoj konceptualnega modela avtentičnega vodenja. Teo
rija in praksa, 47 (4), str. 819–842
DIMOVSKI V., PENGER, S. in PETERLIN J. (2009). Avtentično vodenje v učeči se organizaciji.
Ljubljana: Planet GV, poslovno izobraževanje.
355