Page 351 - Petelin, Ana, in Helena Skočir. 2020. Ur. Raziskovanje za znanje, znanje za zdravje. Zbornik prispevkov z recenzijo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 351
Avtentično vodenje v zdravstveni negi
in zadovoljstvo zaposlenih

Alen Osmanović, Ljiljana Leskovic
Univerza v Novem mestu Fakulteta za zdravstvene vede,

Na Loko 2, 8000 Novo mesto
alen.osmanovic986@gmail.com; ljiljana.leskovic@uni-nm.si

Povzetek

Uvod: Avtentično vodenje je koncept vodenja, za katerega raziskovalci kažejo literatura
vnem svetu, ki so vnesla nezaupanje in nezadovoljstvo v vodje organizacij. Namen raz­
iskave je preučiti avtentično vodenje in njegov vpliv na zadovoljstvo zaposlenih v zdra­
vstveni negi. Metode: Raziskava je temeljila na kvantitativnem raziskovalnem pristopu,
metodi deskripcije. Za merski instrument je bil uporabljen strukturiran anketni vprašal­
nik V raziskavi smo uporabili priložnostni vzorec, v katerega smo vključili izvajalce zdrav­
stvene nege v Zdravstvenem domu Trbovlje. Od skupno posredovanih 25 anketnih
vprašalnikov je bilo v popolnosti izpolnjenih in vrnjenih 24 (99 % realizacija vzorca). Rezul­
tati: Glede neposredno nadrejenih se 23 anketiranih (96 %) v največji meri strinja s tem,
da vodja gradi svojo avtoriteto s strokovnostjo, z dobrim zgledom in s prijaznim voden­
jem ter da je strpen in ceni delo podrejenih. Da vodja spodbuja samostojnost pri delu,
izpolnjuje obveznosti ter jim pomaga, meni 22 anketirancev (92 %). Anketirancem se zdi
zaposlitev v organizaciji varna; med drugim menijo, da vodja razume probleme zapos­
lenih in jih tudi sproti rešuje. Da vodja uporablja demokratičen način vodenja, se strin­
ja 88 % anketiranih. Prav tako se 88 % anketiranih strinja, da vodja komunicira in sodelu­
je z zaposlenimi ter pri sprejemanju odločitev upošteva njihovo mnenje. 20 anketirancev
(83 %) meni, da je vodja v kritičnih časih sposoben hitrega in učinkovitega ukrepanja,
prav toliko se strinja, da jih zna motivirati za delo. Manj kot 1/3 anketirancev (29 % ) me­
ni, da vodja daje občutek, da se ve, kdo je nadrejeni in kdo podrejeni in da zaposlenim
posreduje le tiste informacije, ki jih mora vedeti, da lahko opravljajo svoje delo. Razpra­
va in zaključki: Ugotavljamo, da je koncept avtentičnega vodenja v zdravstvu odgovor na
klic izvajalcev zdravstvene nege po drugačnem, človeškem načinu vodenja, ki je nujen
za zaposlene na področju nudenja pomoči bolnim in potrebnim pomoči.

Ključne besede: avtentično vodenje, zdravstvena nega, zadovoljstvo.

Uvod

Vodenje, ki je ena najpomembnejših funkcij menedžmenta, se mora osre­
diniti na osebne konkurenčne prednosti posameznika in razvijanje pozi­
tivnega organizacijskega vedenja. Sodobna strategija, ki zagotavlja uspeh
poslovanj­a v dinamičnem in hitro spreminjajočem se konkurenčnem okol­
   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356