Page 351 - Petelin, Ana, in Helena Skočir. 2020. Ur. Raziskovanje za znanje, znanje za zdravje. Zbornik prispevkov z recenzijo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 351
Avtentično vodenje v zdravstveni negi
in zadovoljstvo zaposlenih
Alen Osmanović, Ljiljana Leskovic
Univerza v Novem mestu Fakulteta za zdravstvene vede,
Na Loko 2, 8000 Novo mesto
alen.osmanovic986@gmail.com; ljiljana.leskovic@uni-nm.si
Povzetek
Uvod: Avtentično vodenje je koncept vodenja, za katerega raziskovalci kažejo literatura
vnem svetu, ki so vnesla nezaupanje in nezadovoljstvo v vodje organizacij. Namen raz
iskave je preučiti avtentično vodenje in njegov vpliv na zadovoljstvo zaposlenih v zdra
vstveni negi. Metode: Raziskava je temeljila na kvantitativnem raziskovalnem pristopu,
metodi deskripcije. Za merski instrument je bil uporabljen strukturiran anketni vprašal
nik V raziskavi smo uporabili priložnostni vzorec, v katerega smo vključili izvajalce zdrav
stvene nege v Zdravstvenem domu Trbovlje. Od skupno posredovanih 25 anketnih
vprašalnikov je bilo v popolnosti izpolnjenih in vrnjenih 24 (99 % realizacija vzorca). Rezul
tati: Glede neposredno nadrejenih se 23 anketiranih (96 %) v največji meri strinja s tem,
da vodja gradi svojo avtoriteto s strokovnostjo, z dobrim zgledom in s prijaznim voden
jem ter da je strpen in ceni delo podrejenih. Da vodja spodbuja samostojnost pri delu,
izpolnjuje obveznosti ter jim pomaga, meni 22 anketirancev (92 %). Anketirancem se zdi
zaposlitev v organizaciji varna; med drugim menijo, da vodja razume probleme zapos
lenih in jih tudi sproti rešuje. Da vodja uporablja demokratičen način vodenja, se strin
ja 88 % anketiranih. Prav tako se 88 % anketiranih strinja, da vodja komunicira in sodelu
je z zaposlenimi ter pri sprejemanju odločitev upošteva njihovo mnenje. 20 anketirancev
(83 %) meni, da je vodja v kritičnih časih sposoben hitrega in učinkovitega ukrepanja,
prav toliko se strinja, da jih zna motivirati za delo. Manj kot 1/3 anketirancev (29 % ) me
ni, da vodja daje občutek, da se ve, kdo je nadrejeni in kdo podrejeni in da zaposlenim
posreduje le tiste informacije, ki jih mora vedeti, da lahko opravljajo svoje delo. Razpra
va in zaključki: Ugotavljamo, da je koncept avtentičnega vodenja v zdravstvu odgovor na
klic izvajalcev zdravstvene nege po drugačnem, človeškem načinu vodenja, ki je nujen
za zaposlene na področju nudenja pomoči bolnim in potrebnim pomoči.
Ključne besede: avtentično vodenje, zdravstvena nega, zadovoljstvo.
Uvod
Vodenje, ki je ena najpomembnejših funkcij menedžmenta, se mora osre
diniti na osebne konkurenčne prednosti posameznika in razvijanje pozi
tivnega organizacijskega vedenja. Sodobna strategija, ki zagotavlja uspeh
poslovanja v dinamičnem in hitro spreminjajočem se konkurenčnem okol
in zadovoljstvo zaposlenih
Alen Osmanović, Ljiljana Leskovic
Univerza v Novem mestu Fakulteta za zdravstvene vede,
Na Loko 2, 8000 Novo mesto
alen.osmanovic986@gmail.com; ljiljana.leskovic@uni-nm.si
Povzetek
Uvod: Avtentično vodenje je koncept vodenja, za katerega raziskovalci kažejo literatura
vnem svetu, ki so vnesla nezaupanje in nezadovoljstvo v vodje organizacij. Namen raz
iskave je preučiti avtentično vodenje in njegov vpliv na zadovoljstvo zaposlenih v zdra
vstveni negi. Metode: Raziskava je temeljila na kvantitativnem raziskovalnem pristopu,
metodi deskripcije. Za merski instrument je bil uporabljen strukturiran anketni vprašal
nik V raziskavi smo uporabili priložnostni vzorec, v katerega smo vključili izvajalce zdrav
stvene nege v Zdravstvenem domu Trbovlje. Od skupno posredovanih 25 anketnih
vprašalnikov je bilo v popolnosti izpolnjenih in vrnjenih 24 (99 % realizacija vzorca). Rezul
tati: Glede neposredno nadrejenih se 23 anketiranih (96 %) v največji meri strinja s tem,
da vodja gradi svojo avtoriteto s strokovnostjo, z dobrim zgledom in s prijaznim voden
jem ter da je strpen in ceni delo podrejenih. Da vodja spodbuja samostojnost pri delu,
izpolnjuje obveznosti ter jim pomaga, meni 22 anketirancev (92 %). Anketirancem se zdi
zaposlitev v organizaciji varna; med drugim menijo, da vodja razume probleme zapos
lenih in jih tudi sproti rešuje. Da vodja uporablja demokratičen način vodenja, se strin
ja 88 % anketiranih. Prav tako se 88 % anketiranih strinja, da vodja komunicira in sodelu
je z zaposlenimi ter pri sprejemanju odločitev upošteva njihovo mnenje. 20 anketirancev
(83 %) meni, da je vodja v kritičnih časih sposoben hitrega in učinkovitega ukrepanja,
prav toliko se strinja, da jih zna motivirati za delo. Manj kot 1/3 anketirancev (29 % ) me
ni, da vodja daje občutek, da se ve, kdo je nadrejeni in kdo podrejeni in da zaposlenim
posreduje le tiste informacije, ki jih mora vedeti, da lahko opravljajo svoje delo. Razpra
va in zaključki: Ugotavljamo, da je koncept avtentičnega vodenja v zdravstvu odgovor na
klic izvajalcev zdravstvene nege po drugačnem, človeškem načinu vodenja, ki je nujen
za zaposlene na področju nudenja pomoči bolnim in potrebnim pomoči.
Ključne besede: avtentično vodenje, zdravstvena nega, zadovoljstvo.
Uvod
Vodenje, ki je ena najpomembnejših funkcij menedžmenta, se mora osre
diniti na osebne konkurenčne prednosti posameznika in razvijanje pozi
tivnega organizacijskega vedenja. Sodobna strategija, ki zagotavlja uspeh
poslovanja v dinamičnem in hitro spreminjajočem se konkurenčnem okol