Page 171 - Lazar, Irena, Aleksander Panjek in Jonatan Vinkler. Ur. 2020. Mikro in makro. Pristopi in prispevki k humanističnim vedam ob dvajsetletnici UP Fakultete za humanistične študije, 2. knjiga. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 171
iki večjezičnosti in medkulturnosti
v mednarodnih projektih

Neva Čebron

UP FHŠ, Oddelek za uporabno jezikoslovje in Inštitut za medkulturne študije
neva.cebron@fhs.upr.si

Uvod

V zadnjih desetletjih je internacionalizacija visokega šolstva globalna
usmeritev, čeprav v različnih okoljih opisuje različne procese prenove in
mednarodnega povezovanja (Yemini 2015). O pristopih in načelih preno-
ve poroča veliko avtorjev (npr. Byram 2018; de Wit 2011; Phillipson 2006),
ki pri tem poudarjajo osrednji pomen večjezičnega in medkulturnega spo-
razumevanja v teh procesih in opozarjajo na redkost opisov dejanskih po-
skusov medkulturno ozaveščene, enakopravne implementacije internacio-
nalizacije v visokošolski prostor. Pričujoči prispevek pregleduje prav uvide
uresničevanja procesov internacionalizacije s projektnim razvijanjem ob-
čutljivosti za medkulturne in večjezične vsebine v našem visokošolskem
okolju.

Fakulteta za humanistične študije (FHŠ) je nastala manj kot leto dni
po podpisu Bolonjske deklaracije (Evropski ministri za izobraževanje 1999),
torej na začetku bolonjske prenove, ki je predvidela reformo visokošolskega
izobraževanja z vzpostavitvijo enotnega evropskega visokošolskega prosto-
ra (EHEA) ob spoštovanju raznolikosti kultur in jezikov, s tem pa spodbu-
jala internacionalizacijo visokošolskih ustanov. Med glavnimi cilji bolonj-
ske prenove je bila vzpostavitev evropske razsežnosti visokega šolstva skozi
študijsko mobilnost in z medinstitucionalnim sodelovanjem v pedagoškem
in raziskovalnem okolju. Predpogoj za uspešnost take visokošolske preno-
ve pa je razvijanje medkulturne sporazumevalne ozaveščenosti, saj omo-

doi: https://doi.org/10.26493/978-961-293-049-3.547-561 547
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176