Page 140 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 140
ivi in ključna priporočila

preveč cenjen, ter ugotavljajo, da se učitelji počutijo premalo pripravljene na
svoj poklic. Za visokošolske institucije, ki skrbijo za pripravo/izobraževanje
učiteljskega kadra, je to pomembna informacija. Odzvati bi se morali na trojni
izziv: privabiti primerne kandidate, jim zagotoviti znanja in spretnosti, po-
trebne za kakovostno pedagoško delo, ter jim omogočiti stalen strokovni ra-
zvoj. Med pobudami, kako zadovoljiti naštete potrebe, je močno poudarjeno
pedagoško in praktično usposabljanje (Eurydice, 2004).
Izziv 8
Iz izvedene raziskave s strokovnimi delavci v vzgoji in izobraževanju je jasno
razvidna potreba po spremembah pedagoške prakse in pripravništva. Sle-
dnjih bi namreč moralo biti več oz. bi morala njuna organizacija potekati v
daljšem časovnem obdobju. Hkrati pa bi se morala okrepiti vloga mentorja
in njegovega dela s praktikantom (t. i. vloga mentoriranja). Večji poudarek
bi moral biti tudi na partnerskem odnosu med visokošolskimi (predvsem
pedagoškimi) institucijami in vzgojno-izobraževalnimi zavodi ter organiza-
ciji ustrezne priprave/vloge zunanjih (krovnih) institucij pri politiki izvajanja
mentoriranja, da ne bi bilo to urejeno zgolj formalno, v praktični izvedbi pa
bi se še naprej pojavljale številne anomalije.

138
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145