Page 137 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 137
Glavni zaključki in iz njih izhajajoča priporočila

– ustrezna prilagoditev glede na kompetence, preference in osebno-
stne zmožnosti posameznika, generacijska komplementarnost.

Predstavljena vprašanja sprožajo predvsem razpravo o delovni obremeni-
tvi učiteljev oz. drugih strokovnih delavcev. Slednje bi morala biti primarna
skrb nacionalnih šolskih politik, če bi tudi v našem prostoru želeli zagotoviti
aktivno staranje starejših zaposlenih, preprečiti izgorelost na delovnem me-
stu, vzpostaviti ustrezno medgeneracijsko sodelovanje in zagotoviti pomoč
mlajšemu kadru na novi poklicni poti. Začeti moramo torej pri ključnih akter-
jih – nosilcih VIZ-sistema, njihovi razbremenitvi, posluhu za njihove osebne
in poklicne želje, šele nato bomo dosegli želene premike v smislu kvalite-
tnejšega poučevanja in uvajanja mlajših v strokovno delo. Politike so doslej
že precej spreminjale načine definiranja učiteljevega delovnega časa. Novi
opisi delovnega časa vključujejo ure poučevanja in določajo delež časa, ko
mora biti učitelj prisoten v šoli, da se lahko organizirajo skupni sestanki in
timsko delo. Le v nekaterih državah tako pedagoške ure niso več predpisane
(Eurydice, 2004).

Nova politika opredeljevanja delovnega časa povečuje možnosti za indivi-
dualno dogovarjanje o vsebini pogodb o zaposlitvi in omogoča prilagajanje
delovnih nalog potrebam šole. Pri tem je pomembno obojestransko prilaga-
janje: ponujen opis delovnih nalog se mora ujemati s poklicnimi ambicijami
posameznega učitelja in upoštevati njegovo specialno znanje, spretnosti in
izkušnje (Eurydice, 2004).

Glavni zaključki in iz njih izhajajoča priporočila
Razprava o izzivih, s katerimi se bomo v prihodnosti soočali na področju ak-
tivnega staranja pedagoških in drugih strokovnih delavcev v VIZ s sočasnim
uvajanjem mladih v poklic, ki je podkrepljena z rezultati študije, bo poma-
gala prepoznati ključna sporočila – predloge ali priporočila – za nadaljnji ra-
zvoj pogojev za učinkovito zagotavljanje orientacijskih storitev za starejše in
mlajše delavce. Priporočila se nanašajo na skupine in zainteresirane akterje,
ki igrajo vlogo pri oblikovanju politike in zaporednih procesih razvoja in iz-
vajanja (politike, ministrstva, oblikovalce politik, javne agencije in javne po-
nudnike, regionalne in lokalne oblasti, socialne partnerje, kadrovsko osebje
in tudi starejše delavce).

Izziv 1
Svetovalne in druge organizacijsko ter sistemsko podprte storitve za zapo-
slene starejše delavce na področju vzgoje in izobraževanja so zelo redke.

135
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142