Page 136 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 136
ivi in ključna priporočila
ljanja idr. tudi oblikovanje nacionalne mreže mentorstev z obveznim uspo-
sabljanjem za mentorje preko skladnega sodelovanja med različnimi akterji
(krovnimi institucijami na področju vzgoje in izobraževanja, visokošolskimi
zavodi, učitelji).
Odprta vprašanja in težave na področju aktivnega staranja
strokovnih delavcev
Na področju aktivnega staranja strokovnih delavcev so naslednja odprta
vprašanja in težave:
– uvajanje fleksibilnejšega in prilagodljivejšega delovnega časa za sta-
rejše zaposlene;
– oblikovanje ustreznih pogojev dela (zagotavljanje varstva in zdravja na
delovnem mestu);
– prilagajanje delovnih mest in procesov starejšim pedagoškim in stro-
kovnim delavcem ter sočasno prilagajanje delovnih obveznosti, ki so
pogojene s tehnološkim napredkom in z digitalizacijo;
– medgeneracijski prenos znanja in spodbujanje ustvarjalnosti na de-
lovnem mestu, promocija in uvajanje sodelovalnega poučevanja, tim-
skega dela;
– skrb za preprečevanja starostne diskriminacije na delovnem mestu;
spodbujanje prenosa znanja med generacijami (npr. mentorstvo mlaj-
šim pedagoškim delavcem), kar naj bo ustrezno vrednoteno;
– dostop in aktivna participacija na področju stalnega strokovnega iz-
popolnjevanja, uvajanje v nove didaktične strategije in spremembe na
področju VIZ ter dela v tehnološko bogatih okoljih, vzpostavitev ter pri-
lagoditev izobraževalnega sistema ustreznim sistemskim možnostim
za stalno izobraževanje in usposabljanje na delovnem mestu;
– ustrezen, razumevajoč povratek na delo po daljši odsotnosti ter ra-
zumevanje/sprejemanje daljše odsotnosti sodelavca s strani kolektiva
(nadomeščanje ipd.);
– primerno organizirano gibanje na delovnem mestu, ustrezna prehrana
in stoli, ortopedska obutev; čas za zdravniški pregled, fizioterapijo, spe-
cialista; možnost parkiranja v bližini institucije, poučevanje oz. delo v
pritličju, pomoč mlajšega sodelavca pri izvedbi gibalnih aktivnosti idr.;
– razbremenitev ob drugih dnevih dejavnosti, obogatitvenih programih,
npr. plavalni tečaji, šole v naravi ipd.;
– letni razgovor z vodstvom institucije (ravnateljem, direktorjem), izde-
lava individualnega specifičnega razvojnega načrta za starejše delavce
134
ljanja idr. tudi oblikovanje nacionalne mreže mentorstev z obveznim uspo-
sabljanjem za mentorje preko skladnega sodelovanja med različnimi akterji
(krovnimi institucijami na področju vzgoje in izobraževanja, visokošolskimi
zavodi, učitelji).
Odprta vprašanja in težave na področju aktivnega staranja
strokovnih delavcev
Na področju aktivnega staranja strokovnih delavcev so naslednja odprta
vprašanja in težave:
– uvajanje fleksibilnejšega in prilagodljivejšega delovnega časa za sta-
rejše zaposlene;
– oblikovanje ustreznih pogojev dela (zagotavljanje varstva in zdravja na
delovnem mestu);
– prilagajanje delovnih mest in procesov starejšim pedagoškim in stro-
kovnim delavcem ter sočasno prilagajanje delovnih obveznosti, ki so
pogojene s tehnološkim napredkom in z digitalizacijo;
– medgeneracijski prenos znanja in spodbujanje ustvarjalnosti na de-
lovnem mestu, promocija in uvajanje sodelovalnega poučevanja, tim-
skega dela;
– skrb za preprečevanja starostne diskriminacije na delovnem mestu;
spodbujanje prenosa znanja med generacijami (npr. mentorstvo mlaj-
šim pedagoškim delavcem), kar naj bo ustrezno vrednoteno;
– dostop in aktivna participacija na področju stalnega strokovnega iz-
popolnjevanja, uvajanje v nove didaktične strategije in spremembe na
področju VIZ ter dela v tehnološko bogatih okoljih, vzpostavitev ter pri-
lagoditev izobraževalnega sistema ustreznim sistemskim možnostim
za stalno izobraževanje in usposabljanje na delovnem mestu;
– ustrezen, razumevajoč povratek na delo po daljši odsotnosti ter ra-
zumevanje/sprejemanje daljše odsotnosti sodelavca s strani kolektiva
(nadomeščanje ipd.);
– primerno organizirano gibanje na delovnem mestu, ustrezna prehrana
in stoli, ortopedska obutev; čas za zdravniški pregled, fizioterapijo, spe-
cialista; možnost parkiranja v bližini institucije, poučevanje oz. delo v
pritličju, pomoč mlajšega sodelavca pri izvedbi gibalnih aktivnosti idr.;
– razbremenitev ob drugih dnevih dejavnosti, obogatitvenih programih,
npr. plavalni tečaji, šole v naravi ipd.;
– letni razgovor z vodstvom institucije (ravnateljem, direktorjem), izde-
lava individualnega specifičnega razvojnega načrta za starejše delavce
134