Page 135 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 135
ivi in ključna priporočila 8

Na osnovi analizirane literature, zakonodajnih in programskih izhodišč v na-
daljevanju najprej predstavljamo nekatere usmeritve za pedagoške in stro-
kovne delavce v VIZ.

Uvajanje mladih v poklic
Usmeritve na področju uvajanja mladih v poklic:

– promocija učiteljskega poklica s strani šolskih politik, dvigniti je po-
trebno nizek socialni status in samozavest/angažiranost bodočih uči-
teljev;

– pomanjkanje sistematičnega spremljanja in raziskovanja na področju
uvajanja mladih v pedagoški poklic (začenši s praktičnim udejstvova-
njem v času študija);

– večja povezanost med visokošolskimi institucijami in lokalnimi vzgoj-
no-izobraževalnimi institucijami – praktično usposabljanje naj bo na-
cionalnega pomena, saj je ključno za kakovostno izobraževanje; sled-
nje naj ne bo v domeni odločitev vzgojno-izobraževalnih institucij v
smislu sprejemanja/nesprejemanja študentov in praktikantov, mentor
naj bo ustrezno nagrajen in razbremenjen drugega pedagoškega/stro-
kovnega dela;

– pomanjkanje ravnotežja med teorijo in prakso ter med akademskim in
strokovnim delom,

– pomanjkanje jasne nacionalne in akademske (šolske) politike na tem
področju.

Glede na zapisano je potrebno oblikovati jasne strokovne standarde in tudi
merila za njihovo oceno, oblikovati je potrebno revizijo postopkov za akredi-
tacijo institucij in programov na področju pedagoškega študija – predvsem
na področju praktičnega usposabljanja/pedagoške prakse; izboljšati je po-
trebno sodelovanje akademskega prostora z lokalnimi VIZ-institucijami z raz-
ličnimi partnerskimi sporazumi, s sistemom nagrajevanja in financiranja; po-
večati mobilnost bodočih učiteljev in število različnih lokalnih/nacionalnih
partnerstev. Ključno pri uvajanju mladih v poklice pa je poleg ustreznega
didaktično-metodičnega, strokovnega znanja, daljšega časovnega usposab-

133
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140