Page 91 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 91
Analiza odgovorov strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju o kariernem razvoju

Tehnika in postopek zbiranja podatkov
Vprašalnik za strokovne delavce smo v primerjavi z vprašalnikom za bodoče
pedagoške delavce zasnovali nekoliko drugače. Ta vprašalnik je namreč vse-
boval večino vprašanj odprtega tipa, kjer so strokovni delavci lahko prosto
zapisali svoj pogled oz. mnenje na postavljena vprašanja. Poleg demograf-
skih vprašanj in vprašanj odprtega tipa so bila strokovnim delavcem zasta-
vljena tudi dihotomna vprašanja, na podlagi katerih smo želeli izvedeti, kak-
šna je njihova splošna opredelitev o aktivnem staranju strokovnih delavcev,
prenosu izkušenj strokovnih delavcev na mlajše sodelavce in načinih uva-
janja v pridobivanje prvih delovnih izkušenj. V zaključnem delu vprašalnika
smo strokovne delavce povprašali tudi, kako skrbijo za kontinuiran karierni
razvoj, pri čemer so imeli možnost označitve več odgovorov.

Zbiranje podatkov je potekalo v mesecu oktobru 2020. Vprašalnik je bil
dostopen prek spleta. Pri pridobitvi respondentov sta bila v pomoč Sindikat
vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije in Konfederacija sindika-
tov javnega sektorja Slovenije.

Obdelava podatkov
Pridobljeni podatki so bili zaradi večinske uporabe odprtega tipa vprašanj v
glavnem obdelani deskriptivno. Pri obdelavi vprašanj odprtega tipa nam je
bil v pomoč računalniški program Atlas, ki je izluščil glavne kode in pojme,
ki so jih izpostavljali strokovni delavci. Dodatno smo na podlagi dihotomnih
odgovorov ugotavljali razlike v odgovorih glede na demografske značilno-
sti strokovnih delavcev. Za ugotavljanje razlik v odgovorih smo uporabili χ2-
preizkus hipoteze neodvisnosti, χ2-preizkus z razmerjem verjetij (ko nismo
izpolnili pogojev – največ, 20 , vseh teoretičnih frekvenc je lahko manjših
od 5 in nobena ne sme biti manjša od 1) in χ2-preizkus z Yatesovim poprav-
kom (pri spremenljivkah, kjer sta imeli obe spremenljivki le dve kategoriji).

Analiza odgovorov strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju
o kariernem razvoju
Glede na cilje raziskovanja smo poglavje analize rezultatov in razprave raz-
delili na šest podpoglavij: (i) Mnenje strokovnih delavcev o načinih aktiv-
nega staranja strokovnih delavcev; (ii) Težave, s katerimi se srečujejo starejši
strokovni delavci; (iii) Prenos izkušenj starejših strokovnih delavcev na mlajše
strokovne delavce; (iv) Uvajanje mlajših strokovnih delavcev v pridobivanje
prvih delovnih izkušenj; (v) Načini izboljšanja aktivnega staranja strokovnih
delavcev s sočasnim uvajanjem mladih v pedagoške poklice; (vi) Priprava na
aktivno staranje in skrb za kontinuiran karierni razvoj.

89
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96