Page 87 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 87
Analiza odgovorov strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju o kariernem razvoju

imajo radi, stik z učenci ter posredovanje znanja in spretnosti. Na vprašanje
o razlogu za njihovo izbiro študija 58  učiteljev odgovarja, da so ga izbrali
z namenom, da bi postali učitelji (»Enseigner en lycée et collège en 2002«,
2002).

Ovire, povezane s kariernim razvojem študentov. Pri pregledu vseh ovir, ki so
jih študentje ocenjevali, lahko opazimo, da ni ovire, ki bi bila posebej visoko
ocenjena. Študentje kot največjo oviro ocenjujejo predvsem stroške izobra-
ževanja in usposabljanja, sledita ji pomanjkanje časa in neustrezna ponudba
dejavnosti v bližini (tistih v povezavi s kariernimi cilji študentov).

Analiza odgovorov strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju
o kariernem razvoju
V okviru študije smo izpeljali dve raziskavi. Prva je raziskovala mnenja bodo-
čih pedagoških delavcev, v drugi pa smo iskali mnenje strokovnih delavcev
v vzgoji in izobraževanju (v nadaljevanju strokovni delavci).

V okviru druge raziskave smo si zastavili naslednje raziskovalne cilje:

– ugotoviti mnenje strokovnih delavcev o načinih aktivnega staranja
strokovnih delavcev;

– ugotoviti, s katerimi težavami se srečujejo starejši strokovni delavci;
– ugotoviti, ali je po mnenju strokovnih delavcev v slovenskem vzgojno-

izobraževalnem sistemu na ustrezen način poskrbljeno za prenos izku-
šenj starejših strokovnih delavcev na mlajše sodelavce;
– ugotoviti, ali so po mnenju strokovnih delavcev mlajši strokovni delavci
v slovenskem vzgojno-izobraževalnem sistemu na ustrezen način uve-
deni v pridobivanje prvih delovnih izkušenj;
– predstaviti možnosti izboljšanja aktivnega staranja strokovnih delav-
cev s sočasnim uvajanjem mladih v pedagoške poklice na podlagi mne-
nja strokovnih delavcev;
– ugotoviti, ali se strokovni delavci pripravljajo na aktivno staranje in
kako skrbijo za kontinuiran karierni razvoj.

Vzorec raziskovanja
Osnovno statistično množico predstavljajo strokovni delavci v vzgoji in izo-
braževanju. V raziskavo je bilo prvotno vključenih 1.882 strokovnih delavcev.
Po temeljitem pregledu podatkov smo izločili strokovne delavce, ki so nave-
dli le demografske podatke in niso odgovorili na vsebinska vprašanja razis-
kave. Tako je v raziskavi sodelovalo skupno 1.004 strokovnih delavcev.

85
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92