Page 34 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 34
3 E-izobraževanje na Univerzi na Primorskem
delavnic. Od leta 2012 se namreč v prvem tednu marca izvaja t. i. Teden
odprtega izobraževanja (Open Education Week – oe w),¹⁷ ki služi oza-
veščanju o pomenu odpiranja izobraževanja in promociji dosežkov na
tem področju. u p se prek projekta InoTeZ, kot edina slovenska institu-
cija, v Teden odprtega izobraževanja vključuje od leta 2018. Leta 2018
in 2019 smo v tem tednu izvedli konferenco Lastovke u p, prek katere
so učitelji širili primere dobre rabe i k t v izobraževanju. Leta 2020 pa
smo v okviru dogodka izvedli štiri spletne delavnice.¹⁸
Delavnice so predstavljale uvod v številne druge delavnice, ki jih je
projektna skupina InoTeZ začela izvajati takoj po zaprtju univerze.
Kljub krajši zapori univerze smo zaznali potrebo, da učitelje seznanimo
z možnostjo uporabe i k t. Delavnice so se izvajale ob različnih dne-
vih in urah, število udeležencev pa je preseglo vsa pričakovanja. Samo
marca 2020 se jih je udeležilo 349 visokošolskih učiteljev u p. Številne
delavnice so se posnele, posnetki pa so bili na razpolago za ponovne
oglede, in to ne samo učiteljem u p, temveč celotni učiteljski skupnosti.
Videoposnetek »Osnovno urejanja Moodle e-učilnice« ima, kljub skriti
povezavi (povezava je vidna le prek portala Odprta u p), 597 ogledov,
videoposnetek »Kako uporabljamo z o om?« pa 1.352 ogledov.¹⁹
Najhitreje se je na zaprtje univerze odzvala u p f m, ki je, glede na
svojo dosedanjo rabo ikt v pedagoškem procesu, imela veliko izkušenj.
Učitelji u p fm so svoja predavanja, prek Arnes vox-a, prenesli na splet
ne glede na kratkoročno napoved zaprtja univerze že prvi dan po zapr-
tju. Smo pa že sredi tedna opazili, da prihaja do težav pri uporabi video-
konferenčnega sistema in občasnih težav pri prijavi uporabnikov. Glede
na to, da se je pričakovalo zapiranje šol po celotni izobraževalni verti-
kali, smo v razširjeni projektni skupini InoTeZ začeli raziskovati druge
tehnologije. Raziskovanje je bilo povezano tudi z manjkajočimi usmeri-
tvami na ravni u p. Tako smo v okviru projektne skupine InoTeZ, soča-
sno s testiranjem različnih tehnologij, pripravljali smernice za izvedbo
pedagoškega dela na daljavo. Pri tem so bile uporabne izkušnje u p fm,
ki je pedagoško delo na takšen način že izvajala.
Priporočila za delo na daljavo v izrednih razmerah²⁰ so podprla:
¹⁷ Glej https://www.openeducationweek.org/page/what-is-open-education-week.
¹⁸ Iskanje po kriteriju leto = 2020, jezik = slovenščina: https://www.openeducationweek
.org/events.
¹⁹ Na dan 10. maja 2021.
²⁰ Glej https://odprtaup.upr.si/mod/book/view.php?id=882.
34
delavnic. Od leta 2012 se namreč v prvem tednu marca izvaja t. i. Teden
odprtega izobraževanja (Open Education Week – oe w),¹⁷ ki služi oza-
veščanju o pomenu odpiranja izobraževanja in promociji dosežkov na
tem področju. u p se prek projekta InoTeZ, kot edina slovenska institu-
cija, v Teden odprtega izobraževanja vključuje od leta 2018. Leta 2018
in 2019 smo v tem tednu izvedli konferenco Lastovke u p, prek katere
so učitelji širili primere dobre rabe i k t v izobraževanju. Leta 2020 pa
smo v okviru dogodka izvedli štiri spletne delavnice.¹⁸
Delavnice so predstavljale uvod v številne druge delavnice, ki jih je
projektna skupina InoTeZ začela izvajati takoj po zaprtju univerze.
Kljub krajši zapori univerze smo zaznali potrebo, da učitelje seznanimo
z možnostjo uporabe i k t. Delavnice so se izvajale ob različnih dne-
vih in urah, število udeležencev pa je preseglo vsa pričakovanja. Samo
marca 2020 se jih je udeležilo 349 visokošolskih učiteljev u p. Številne
delavnice so se posnele, posnetki pa so bili na razpolago za ponovne
oglede, in to ne samo učiteljem u p, temveč celotni učiteljski skupnosti.
Videoposnetek »Osnovno urejanja Moodle e-učilnice« ima, kljub skriti
povezavi (povezava je vidna le prek portala Odprta u p), 597 ogledov,
videoposnetek »Kako uporabljamo z o om?« pa 1.352 ogledov.¹⁹
Najhitreje se je na zaprtje univerze odzvala u p f m, ki je, glede na
svojo dosedanjo rabo ikt v pedagoškem procesu, imela veliko izkušenj.
Učitelji u p fm so svoja predavanja, prek Arnes vox-a, prenesli na splet
ne glede na kratkoročno napoved zaprtja univerze že prvi dan po zapr-
tju. Smo pa že sredi tedna opazili, da prihaja do težav pri uporabi video-
konferenčnega sistema in občasnih težav pri prijavi uporabnikov. Glede
na to, da se je pričakovalo zapiranje šol po celotni izobraževalni verti-
kali, smo v razširjeni projektni skupini InoTeZ začeli raziskovati druge
tehnologije. Raziskovanje je bilo povezano tudi z manjkajočimi usmeri-
tvami na ravni u p. Tako smo v okviru projektne skupine InoTeZ, soča-
sno s testiranjem različnih tehnologij, pripravljali smernice za izvedbo
pedagoškega dela na daljavo. Pri tem so bile uporabne izkušnje u p fm,
ki je pedagoško delo na takšen način že izvajala.
Priporočila za delo na daljavo v izrednih razmerah²⁰ so podprla:
¹⁷ Glej https://www.openeducationweek.org/page/what-is-open-education-week.
¹⁸ Iskanje po kriteriju leto = 2020, jezik = slovenščina: https://www.openeducationweek
.org/events.
¹⁹ Na dan 10. maja 2021.
²⁰ Glej https://odprtaup.upr.si/mod/book/view.php?id=882.
34