Page 38 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 38
-izobraževanje na Univerzi na Primorskem

Preglednica 3.1 Razumevanje e-izobraževanja in naklonjenost vodstva

Kategorija/koda Vsebina

Razumevanje • Na članici ni enotnega razumevanja
e-izobraževanja • Razumevanje prepuščeno posameznemu učitelji
(pojem) • Predavanja na daljavo, čeprav je za druge to že vključevanje

i k t v klasični učilnici (ponazoritev vsebin)
• Izvedba predmeta v virtualnem okolju
• Uporaba večpredstavnih vsebin
• Nalaganje gradiv ni e-izobraževanje
• i k t-orodje za izboljšanje poučevanja

Naklonjenost • Različna podpora s strani vodstva, pogosto povezana z vsebi-
vodstva nami predmeta, ki jih poučujejo, in osebno izkušnjo
(vodstvo)
• (Presenetljiva) naklonjenost f h š

Predstavitev rezultatov raziskave

Analizo odgovorov prikazujemo po posameznih kategorijah, predsta-
vljenih v prejšnjem podpoglavju. Kot smo predvidevali, na u p ni eno-
tnega razumevanja e-izobraževanja (preglednica 3.1). Nekateri z e-
izobraževanjem razumejo izvedbo predmeta na daljavo, medtem ko je
za druge e-izobraževanje uporaba ik t pri klasičnem pouku – za pona-
zoritev učne snovi ali za popestritev učne ure. Zanimivo je, da do razlik v
razumevanju prihaja tudi znotraj fakultete. Različno razumevanje sicer
ne sme biti ovira za nadaljnje aktivnosti na področju e-izobraževanja
na članici in na univerzi. Smo pa v projektu te razlike upoštevali pri
pripravi minimalnih standardov e-izobraževanja.

Začetniki uvajanja i k t v pedagoškem procesu so učitelji u p f m, ki
so z vključevanjem ik t v pedagoški proces prišli najdlje pa tudi začeli
so pred drugimi članicami. Intenzivno se ikt vključuje tudi na u p ft š
Turistici, saj prek izvedbe predmeta poteka sodelovanje učiteljev in štu-
dentov u p ft š Turistice z učitelji in študenti v zda. Takšno sodelova-
nje je možno le s podporo ikt – z videokonferenčnim sinhronim sode-
lovanjem ter asinhrono komunikacijo v spletnem učnem okolju. V in-
tervjujih se je pokazala naklonjenost vodstva u p fhš, pa čeprav je bilo
na u p prisotno mnenje, da se na tej članici uporabi ik t izogibajo. Res
pa je, da je vključevanje ik t vezano le na dve študijski področji – geo-
grafijo in jezike.

Po mnenju intervjuvancev vsa predmetna področja niso enako pri-
merna za intenzivno uporabo i k t. Kot bomo videli v nadaljevanju, se
predmetne posebnosti kažejo tudi pri predlogih za podporo in usposab-
ljanje, saj naj bi bila slednja prilagojena predmetnospecifičnim zahte-

38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43