Page 35 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 35
Razumevanje in odnos do e-izobraževanja na u p 3.3
• komunikacijo s študenti,
• posredovanje znanja študentom,
• sodelovalno delo s študenti.
Priporočila smo najprej pripravili v obliki dokumenta pdf in ga kot
takšnega posredovali vsem visokošolskim učiteljem ter sodelavcem na
u p. Kasneje pa smo pripravili še e-obliko priporočil, ki olajša sprotno
dopolnjevanje in nadgrajevanje priporočil. V prvotni različici ta niso
vsebovala priporočil za izvedbo preverjanja in ocenjevanja znanja na da-
ljavo, so pa slednja nastala na u p fm, ki se je, zaradi kvartarne izvedbe
pedagoškega procesa na vseh študijskih programih, s težavo srečala že
v drugi polovici aprila 2020. Če se je u p fm na epidemijo in zaprtje uni-
verze na osnovi predhodnih izkušenj z e-izobraževanjem in dolgoletno
prakso ter podporo na fakulteti odzvala brez težav, pa bi ostale članice
u p takšen prehod na splet brez aktivnosti in pomoči posameznih čla-
nov projekta InoTeZ izvedle veliko težje. Projekt InoTeZ je pri spopadu z
epidemijo nedvomno odigral ključno vlogo na u p. Njegov pomen je raz-
viden tudi iz raziskave, ki smo jo opravili na začetku izvajanja projekta,
potek in rezultate pa prikazujemo v nadaljevanju.
3.3 Razumevanje in odnos do e-izobraževanja na up
Namen in cilji raziskave ter raziskovalni vprašanji
Članice u p izvajajo študijsko dejavnost na različnih študijskih področ-
jih. Razlike v študijskih področjih, kot tudi razlike v razvoju članic, so
vidne tudi pri uvajanju ikt v pedagoški proces. Medtem ko so nekatere
fakultete do uvajanja i k t v pedagoško prakso precej zadržane, druge
veliko odločnejše in tehnološke novosti, pa tudi sodobne metode pou-
čevanja, uvajajo brez težav. Izgovor za zadržanost članice iščejo v nepri-
mernosti študijskega področja, čeprav posamezni navdušenci za vklju-
čevanje ik t v poučevanje in učenje z istih članic dokazujejo ravno na-
sprotno.
i k t se je, tako kot v podjetjih, najprej uvajala za podporo admini-
strativnih procesov, šele kasneje pa so jo začeli vključevati v pedagoški
proces (Keengwe, Kidd in Kyei-Blankson 2009). Projekti vključevanja
ik t brez aktivne podpore vodstva podjetja so neuspešni, zato je vklju-
čenost slednjega v procese informatizacije nujna (Laudon in Laudon
2018). Izobraževalni zavodi niso izjema. Informatizacija pedagoškega
procesa zahteva aktivno podporo vodstva. Tako smo v okviru projekta
InoTeZ, poleg popisa infrastrukture ter anketiranja študentov in učite-
35
• komunikacijo s študenti,
• posredovanje znanja študentom,
• sodelovalno delo s študenti.
Priporočila smo najprej pripravili v obliki dokumenta pdf in ga kot
takšnega posredovali vsem visokošolskim učiteljem ter sodelavcem na
u p. Kasneje pa smo pripravili še e-obliko priporočil, ki olajša sprotno
dopolnjevanje in nadgrajevanje priporočil. V prvotni različici ta niso
vsebovala priporočil za izvedbo preverjanja in ocenjevanja znanja na da-
ljavo, so pa slednja nastala na u p fm, ki se je, zaradi kvartarne izvedbe
pedagoškega procesa na vseh študijskih programih, s težavo srečala že
v drugi polovici aprila 2020. Če se je u p fm na epidemijo in zaprtje uni-
verze na osnovi predhodnih izkušenj z e-izobraževanjem in dolgoletno
prakso ter podporo na fakulteti odzvala brez težav, pa bi ostale članice
u p takšen prehod na splet brez aktivnosti in pomoči posameznih čla-
nov projekta InoTeZ izvedle veliko težje. Projekt InoTeZ je pri spopadu z
epidemijo nedvomno odigral ključno vlogo na u p. Njegov pomen je raz-
viden tudi iz raziskave, ki smo jo opravili na začetku izvajanja projekta,
potek in rezultate pa prikazujemo v nadaljevanju.
3.3 Razumevanje in odnos do e-izobraževanja na up
Namen in cilji raziskave ter raziskovalni vprašanji
Članice u p izvajajo študijsko dejavnost na različnih študijskih področ-
jih. Razlike v študijskih področjih, kot tudi razlike v razvoju članic, so
vidne tudi pri uvajanju ikt v pedagoški proces. Medtem ko so nekatere
fakultete do uvajanja i k t v pedagoško prakso precej zadržane, druge
veliko odločnejše in tehnološke novosti, pa tudi sodobne metode pou-
čevanja, uvajajo brez težav. Izgovor za zadržanost članice iščejo v nepri-
mernosti študijskega področja, čeprav posamezni navdušenci za vklju-
čevanje ik t v poučevanje in učenje z istih članic dokazujejo ravno na-
sprotno.
i k t se je, tako kot v podjetjih, najprej uvajala za podporo admini-
strativnih procesov, šele kasneje pa so jo začeli vključevati v pedagoški
proces (Keengwe, Kidd in Kyei-Blankson 2009). Projekti vključevanja
ik t brez aktivne podpore vodstva podjetja so neuspešni, zato je vklju-
čenost slednjega v procese informatizacije nujna (Laudon in Laudon
2018). Izobraževalni zavodi niso izjema. Informatizacija pedagoškega
procesa zahteva aktivno podporo vodstva. Tako smo v okviru projekta
InoTeZ, poleg popisa infrastrukture ter anketiranja študentov in učite-
35