Page 42 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 42
-izobraževanje na Univerzi na Primorskem

Preglednica 3.3 Ovire za uporabo i k t v pedagoškem procesu

Kategorija/koda Vsebina razgovora

Ovire za večjo • Obremenjenost učiteljev z drugim delom, kar onemogoča ra-
uporabo i k t zvoj novih načinov poučevanja
v pedagoškem
procesu (ovire) • Neprimernost študijskega področja (vsebin) ali načina izvaja-
nja predmeta (npr. nujnost izvedbe vaj v živo)

• Učitelji naklonjeni klasičnim tehnikam/oblikam poučevanja;
nekateri učitelji težko sprejmejo novosti oziroma trmasto
vztrajajo pri klasičnem načinu dela

• Učitelji niso posebej motivirani za vključevanje i k t
• Na enih članicah je starost učiteljev ovira, na drugih ne
• Vrednotenje dela učiteljev za pripravo predmetov v e-učilnici
• Skrb, da bi i k t nadomestila učitelja
• Previdnost pri uporabi i k t
• Slaba oprema na članici in na u p
• Študentje želijo osebni stik

rani podpori na ravni u p pa si intervjuvanci želijo del podpore ohraniti
na članici, saj bi bila takšna podpora bolj prilagojena potrebam članice
in posameznemu uporabniku na članici, bila pa bi tudi hitrejša. Med
razgovorom z obema skupinama deležnikov je bila na več mestih pou-
darjena raznolikost študijskih področij, kar bi se moralo upoštevati tudi
pri podpori in usposabljanjih. Po zaključku projekta se zaradi pomanj-
kanja finančnih sredstev podpora pri uporabi ik t vrši po posameznih
članicah. Vse informacije kot tudi gradiva so dostopni na portalu Od-
prta u p,²⁵ ki naj bi tudi v prihodnje ostal stičišče odprtega izobraževa-
nja.

Pogled na odprto izobraževanje smo želeli preveriti tudi v intervju-
jih. Pokazalo se je, da odprto izobraževanje, tako kot e-izobraževanje,
razume vsak po svoje. Učitelji u p so na načelni ravni sicer naklonjeni
odpiranju, vendar so izpostavili vrsto težav – varovanje avtorskih pra-
vic, manjkajoči viri za razvoj odprtih vsebin (obremenjenost učiteljev,
vprašanje financiranja razvoja odprtih vsebin), podpora v času izvedbe
teh vsebin itn. Vidijo pa v odprtih vsebinah možnost promocije študij-
skih programov fakultet kot tudi priložnost za promocijo posameznih
izvajalcev (učiteljev). Odpiranje posameznih fakultet bi se lahko razvilo
prek t. i. notranje mobilnosti, pri kateri pa se žal trči ob številne ovire.
Intervjuvanci so izpostavili predvsem neustrezno obračunavanje izme-
njav študentov (plačilo za kreditno točko).

²⁵ Glej https://odprtaup.upr.si/.

42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47