Page 93 - Izzivi razvoja ribištva v Sloveniji
P. 93
Razvoj ribištva in trga rib v Sloveniji v naslednjih desetih letih 5.12
nije ne bo zaznal kot ribiško deželo. Vedel je, da se na morju pojavljajo
možnosti, da se gre z ribičem na ribolov. Pri ribogojstvu se pojavljajo
dejavnosti, kjer si lahko gostje v ribnikih sami ulovijo ribe, ki jih bodo
nato pojedli, taka dejavnost je namenjena tudi učenju otrok.
Intervjuvanec i13 je omenil, da se tako povezovanje pojavlja ob reki
Soči, kamor turisti prihajajo na muharjenje. Dodal je, da bi se lahko to
povezovanje razvilo še bolj. Možnosti za razvoj so tudi ob Muri in Kolpi,
kjer bi lahko izvajali ribiški turizem. Ta namreč privlači zahtevne goste,
ki lahko izvajalcem prinesejo dober dohodek.
Intervjuvanec i 14 je dejal, da se v povezovanju turizma in ribištva
pojavlja kar nekaj dobrih praks. Gre za primere, ko ribiči peljejo turiste
na ribolov. Poznal je primer podjetja Fonda, ki turistom ponuja ogled
ribogojnice. Intervjuvanec omenja, da se lahko pojavljajo omejitve za-
radi zakonodaje, ki ne omogoča enostavnega povezovanja ribištva in
turizma. Dodal je še, da primanjkuje promocije, predvsem glede tega,
kako prepoznati kakovostno ribo, in glede informiranja o poreklu ribe.
Potrošniki bi morali vedeti, kakšno ribo jedo, in jo posledično bolj ceniti.
Intervjuvanec i 15 je menil, da je stanje ribiškega turizma skromno
in da ima Slovenija še velike možnosti za razvoj. Primeri povezovanja
ribištva s turizmom, ki jih je omenil, so komercialni ribniki, ribogojnica
z nastanitvijo in gostilno blizu Kamnika ter ribogojnica z restavracijo
in s komercialnim ribnikom pri Tržiču. Omenil je, da v drugih državah
ribiški turizem dobro tržijo, v Sloveniji tega še ni. Za promocijo ribiških
izdelkov je dejal, da je skorajda ni, izvaja se v manjših akcijah, ampak na
splošno oglaševanja zelo primanjkuje.
5.12 Razvoj ribištva in trga rib v Sloveniji v naslednjih
desetih letih
Zanimalo nas je tudi mnenje intervjuvancev o tem, kam se bosta ribi-
štvo in trg rib lahko razvijala v prihodnjih desetih letih, in ali menijo,
da se bodo pojavili trendi v različnih segmentih trga rib.
Večina intervjuvancev je menila, da se bo povečalo gojenje školjk na
morju. Za gojenje školjk so dobre možnosti za razvoj, za predelavo kla-
pavic je prostor za še kakšen obrat. Večina se je strinjala tudi, da je
morski ribolov v upadu in da se bo še zmanjšal, ker so ribji staleži v
Jadranskem morju prelovljeni, ribičev bo manj in se bodo še bolj po-
vezovali s turizmom ali z drugo panogo, s katero bodo lahko pridobili
dodaten zaslužek. Ne glede na upad gospodarskega ribolova obstaja vo-
lja za ohranitev ribištva že zaradi tradicije. Ribogojstvo ob morju ima
93
nije ne bo zaznal kot ribiško deželo. Vedel je, da se na morju pojavljajo
možnosti, da se gre z ribičem na ribolov. Pri ribogojstvu se pojavljajo
dejavnosti, kjer si lahko gostje v ribnikih sami ulovijo ribe, ki jih bodo
nato pojedli, taka dejavnost je namenjena tudi učenju otrok.
Intervjuvanec i13 je omenil, da se tako povezovanje pojavlja ob reki
Soči, kamor turisti prihajajo na muharjenje. Dodal je, da bi se lahko to
povezovanje razvilo še bolj. Možnosti za razvoj so tudi ob Muri in Kolpi,
kjer bi lahko izvajali ribiški turizem. Ta namreč privlači zahtevne goste,
ki lahko izvajalcem prinesejo dober dohodek.
Intervjuvanec i 14 je dejal, da se v povezovanju turizma in ribištva
pojavlja kar nekaj dobrih praks. Gre za primere, ko ribiči peljejo turiste
na ribolov. Poznal je primer podjetja Fonda, ki turistom ponuja ogled
ribogojnice. Intervjuvanec omenja, da se lahko pojavljajo omejitve za-
radi zakonodaje, ki ne omogoča enostavnega povezovanja ribištva in
turizma. Dodal je še, da primanjkuje promocije, predvsem glede tega,
kako prepoznati kakovostno ribo, in glede informiranja o poreklu ribe.
Potrošniki bi morali vedeti, kakšno ribo jedo, in jo posledično bolj ceniti.
Intervjuvanec i 15 je menil, da je stanje ribiškega turizma skromno
in da ima Slovenija še velike možnosti za razvoj. Primeri povezovanja
ribištva s turizmom, ki jih je omenil, so komercialni ribniki, ribogojnica
z nastanitvijo in gostilno blizu Kamnika ter ribogojnica z restavracijo
in s komercialnim ribnikom pri Tržiču. Omenil je, da v drugih državah
ribiški turizem dobro tržijo, v Sloveniji tega še ni. Za promocijo ribiških
izdelkov je dejal, da je skorajda ni, izvaja se v manjših akcijah, ampak na
splošno oglaševanja zelo primanjkuje.
5.12 Razvoj ribištva in trga rib v Sloveniji v naslednjih
desetih letih
Zanimalo nas je tudi mnenje intervjuvancev o tem, kam se bosta ribi-
štvo in trg rib lahko razvijala v prihodnjih desetih letih, in ali menijo,
da se bodo pojavili trendi v različnih segmentih trga rib.
Večina intervjuvancev je menila, da se bo povečalo gojenje školjk na
morju. Za gojenje školjk so dobre možnosti za razvoj, za predelavo kla-
pavic je prostor za še kakšen obrat. Večina se je strinjala tudi, da je
morski ribolov v upadu in da se bo še zmanjšal, ker so ribji staleži v
Jadranskem morju prelovljeni, ribičev bo manj in se bodo še bolj po-
vezovali s turizmom ali z drugo panogo, s katero bodo lahko pridobili
dodaten zaslužek. Ne glede na upad gospodarskega ribolova obstaja vo-
lja za ohranitev ribištva že zaradi tradicije. Ribogojstvo ob morju ima
93