Page 91 - Izzivi razvoja ribištva v Sloveniji
P. 91
Povezovanje ribištva in turizma v Sloveniji 5.11
jim plovilom peljejo turiste na ogled ribogojnice. Podobne oglede školj-
čišč izvajajo tudi školjkarji, ki nato po ogledu pripravijo pokušino jedi
iz školjk. Na Obali so organizirana tudi ribiška tekmovanja v ribolovu
na velike ribe; večja tekmovanja privabijo tudi ribiče iz Italije in Hrva-
ške. En intervjuvanec je še dodal, da ribiški turizem pritegne zahtevne
goste, ki porabijo več denarja kot običajni turisti.
O promociji ribištva je večina intervjuvancev menila, da je nezado-
stna in preveč kratkoročno usmerjena. Ribiči si promocije ne morejo
privoščiti, prav tako je premalo promocije kakovostnih proizvodov in
restavracij, ki so specializirane za ribiške ponudbo. Izpostavljeno je bilo
tudi, da je sektor ribištva glede promocije zapostavljen.
Intervjuvanec i1 je omenil, da pozna primere, kot so ogledi školjčišč,
prevozi ribičev, rekreativni ribolov in prevozi turistov na rekreativni ri-
bolov. Intervjuvanec je še omenil, da pozna povezovanje ribištva in tu-
rizma v sladkovodni akvakulturi (na ribnikih), kjer je možnost, da si
obiskovalci nalovijo ribe. Lastnik nato ulovljene ribe očisti, če se po-
trošniki odločijo za nakup. Glede promocije je omenil, da je je premalo,
in izpostavil, da primanjkuje predvsem promocije za kakovostne proi-
zvode, enako je primanjkuje za specializirano gostinsko ponudbo ribjih
jedi.
Intervjuvanec i5 je dejal, da veliko povezovanja med turizmom in ri-
bištvom vidimo ob reki Soči, kjer vsako leto poteka Festival soške po-
strvi z dobro razvito ponudbo. Povezovanje poteka tudi med ribogojci in
turizmom; takih projektov je več na Obali, kjer podjetje Fonda in školj-
karji skupaj izvajajo veliko turističnih dejavnosti. Omenil je, da bo pove-
zovanje med turizmom in ribištvom še v porastu in da se pojavlja veliko
priložnosti. Dodal je, da se povečujejo tudi dejavnosti komercialnih rib-
nikov, kjer si turisti sami ulovijo ribe in ulov nato pripravijo v restavra-
ciji. Običajno lastnik komercialnega ribnika ribe naroča pri ribogojcih
ali ima v upravljanju ribogojnico in ribnik.
Intervjuvanec i6 je omenil, da sta športni in rekreacijski ribolov po-
vezana s turizmom in se pojavljata ob Soči, Savi, Kolpi, v Bohinju in Tol-
minu. Na Obali se pojavljajo povezave med akvakulturo in turizmom.
Podjetje Fonda vodi turiste na oglede ribogojnic, školjkarji jih vodijo na
oglede školjčišč. Področje se po mnenju intervjuvanca zagotovo razvija.
Dodal je še, da se v Sloveniji pojavlja veliko dobrih praks pri izvajanju
dejavnosti komercialnih ribnikov, ki so primer povezovanja ribištva in
turizma. Komercialne ribnike običajno upravljajo kmetje ali ribogojci,
in sicer kot dopolnilno dejavnost. Komercialni ribniki se pogosto pove-
91
jim plovilom peljejo turiste na ogled ribogojnice. Podobne oglede školj-
čišč izvajajo tudi školjkarji, ki nato po ogledu pripravijo pokušino jedi
iz školjk. Na Obali so organizirana tudi ribiška tekmovanja v ribolovu
na velike ribe; večja tekmovanja privabijo tudi ribiče iz Italije in Hrva-
ške. En intervjuvanec je še dodal, da ribiški turizem pritegne zahtevne
goste, ki porabijo več denarja kot običajni turisti.
O promociji ribištva je večina intervjuvancev menila, da je nezado-
stna in preveč kratkoročno usmerjena. Ribiči si promocije ne morejo
privoščiti, prav tako je premalo promocije kakovostnih proizvodov in
restavracij, ki so specializirane za ribiške ponudbo. Izpostavljeno je bilo
tudi, da je sektor ribištva glede promocije zapostavljen.
Intervjuvanec i1 je omenil, da pozna primere, kot so ogledi školjčišč,
prevozi ribičev, rekreativni ribolov in prevozi turistov na rekreativni ri-
bolov. Intervjuvanec je še omenil, da pozna povezovanje ribištva in tu-
rizma v sladkovodni akvakulturi (na ribnikih), kjer je možnost, da si
obiskovalci nalovijo ribe. Lastnik nato ulovljene ribe očisti, če se po-
trošniki odločijo za nakup. Glede promocije je omenil, da je je premalo,
in izpostavil, da primanjkuje predvsem promocije za kakovostne proi-
zvode, enako je primanjkuje za specializirano gostinsko ponudbo ribjih
jedi.
Intervjuvanec i5 je dejal, da veliko povezovanja med turizmom in ri-
bištvom vidimo ob reki Soči, kjer vsako leto poteka Festival soške po-
strvi z dobro razvito ponudbo. Povezovanje poteka tudi med ribogojci in
turizmom; takih projektov je več na Obali, kjer podjetje Fonda in školj-
karji skupaj izvajajo veliko turističnih dejavnosti. Omenil je, da bo pove-
zovanje med turizmom in ribištvom še v porastu in da se pojavlja veliko
priložnosti. Dodal je, da se povečujejo tudi dejavnosti komercialnih rib-
nikov, kjer si turisti sami ulovijo ribe in ulov nato pripravijo v restavra-
ciji. Običajno lastnik komercialnega ribnika ribe naroča pri ribogojcih
ali ima v upravljanju ribogojnico in ribnik.
Intervjuvanec i6 je omenil, da sta športni in rekreacijski ribolov po-
vezana s turizmom in se pojavljata ob Soči, Savi, Kolpi, v Bohinju in Tol-
minu. Na Obali se pojavljajo povezave med akvakulturo in turizmom.
Podjetje Fonda vodi turiste na oglede ribogojnic, školjkarji jih vodijo na
oglede školjčišč. Področje se po mnenju intervjuvanca zagotovo razvija.
Dodal je še, da se v Sloveniji pojavlja veliko dobrih praks pri izvajanju
dejavnosti komercialnih ribnikov, ki so primer povezovanja ribištva in
turizma. Komercialne ribnike običajno upravljajo kmetje ali ribogojci,
in sicer kot dopolnilno dejavnost. Komercialni ribniki se pogosto pove-
91