Page 11 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 11
ivi delovne sile v turizmu
v novi realnosti

Helena Nemec Rudež
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
helena.nemec@fts.upr.si

Zdravstvena kriza je v letih 2020 in 2021 močno zarezala v delovno silo
v turizmu. Najprej je prišlo do prekinitve obratovanja ponudnikov in
zmanjšanja obsega delovne sile, kasneje pa je sledilo znižanje spretnosti
in znanja turističnih delavcev zaradi odhoda delavcev iz dejavnosti kot
tudi zaradi nezmožnosti usposabljanja na delu. Obenem je epidemija
sprožila tudi intenzivnejše prilagajanje turističnih ponudnikov digita-
lizaciji poslovanja in večjo usmerjenost k digitalno podprtim turistič-
nim storitvam. V sestavku so orisane težave turističnih ponudnikov, ki
so nastale zaradi pomanjkanja delovne sile pri ustvarjanju turističnega
proizvoda, podani so tudi načini, kako so se posamezni ponudniki lo-
tili reševanja težav. V zaključnem delu je izluščenih šest skupin težav
na področju delovne sile v turizmu, s katerimi se srečujejo turistični
ponudniki zaradi epidemije.

Uvod
Z medosebnimi stiki med turističnimi delavci in kupci turističnih pro-
izvodov se kaže njihova tesna prepletenost pri kreiranju in trošenju tu-
rističnega proizvoda. Medosebna interakcija med zaposlenimi in kupci
predstavlja enega osrednjih stebrov sočasne produkcije in potrošnje v tu-
rizmu, ki se ustvarja in razvija z znanjem in s kompetencami zaposlenih,
z njihovim odnosom do dela in inovativnostjo. Zaposleni v turizmu pred-
stavljajo enega izmed sedmih elementov storitvenega trženjskega spleta,
ki je neločljivo povezan s preostalimi elementi in mora izhajati iz stra-
teškega pozicioniranja turističnega ponudnika. Notranje trženje, usmer-
jeno v ravnanje z zaposlenimi, je postalo eden osrednjih izzivov turistič-
nih ponudnikov v času epidemije. Ne le da sta delovna sila v turizmu in
tržno pozicioniranje močno prepletena (Sirianni idr., 2013), ampak sta
tako internet v zadnjih dveh desetletjih kot epidemija v letih 2020 in 2021
posegla v potrebo po repozicioniranju turističnega proizvoda, pri tem pa
nastajajo tudi spremembe, ki se dotikajo zaposlenih v turizmu.

Epidemija je imela močan vpliv na vse zaposlene v turizmu, ne glede

Kukanja, M. (ur.). (2022). Turistična podjetja in pandemija covida-19:
krizno upravljanje, izzivi in priložnosti. Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-127-8.11-32
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16