Page 133 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 133
Kakovost ponudbe v prehrambnem gostinstvu po pandemiji covida-19
funkcija (χ2 = 6,77; df = 2; sig. = 0,034). Tisti, ki so le menedžerji, ne
pričakujejo večjih sprememb v pričakovanjih gostov, za razliko od tistih,
ki so tudi ali zgolj lastniki p g o. Izkazalo se je tudi, da spol statistično
značilno vpliva na percepcijo dveh indikatorjev kakovosti – zaposlovanja
osebja iz lokalnega okolja (χ2 = 10,01; df = 2; sig. = 0,007) ter nudenja po-
sebnih ugodnosti (χ2 = 9,39; df = 2; sig. = 0,009). Menedžerke tako nižje
ocenjujejo pomen zaposlovanja lokalnega osebja kot menedžerji; naspro-
tno pa menedžerke višje kot menedžerji ocenjujejo pomen nudenja po-
sebnih ugodnosti.
Dodatno nas je zanimalo, ali so katere izmed preučevanih spremenljivk
povezane s percepcijo menedžerjev o nakupnem vedenju gostov (pogo-
stost obiska in višina potrošnje) po pandemiji. Iz analize izhaja, da tisti
menedžerji, ki ocenjujejo, da bodo gostje imeli bolj spremenjena pričako-
vanja zaradi krize, prav tako ocenjujejo (šibka povezanost), da bodo go-
stje posledično manj pogosto obiskovali obrate (r = –0,246; sig. = 0,028)
in pri tem tudi manj trošili (r = –0,289; sig. = 0,010). Spremembo priča-
kovanj torej vidijo kot negativno.
Menedžerji prav tako ocenjujejo (šibka povezanost), da bodo po pan-
demiji p g o pogosteje obiskovali tisti gostje, ki bodo večji pomen dajali
zadostnemu številu osebja (r = 0,34; sig. = 0,002) in njegovi strokovni
usposobljenosti (r = 0,227; sig. = 0,043), manjšega pa možnosti dostave
hrane na dom in možnosti prevzema hrane v obratu (r = –0,267; sig. =
0,017). Slednje je pričakovano, saj sta tovrstna načina konzumiranja po-
nudbe obratno sorazmerna z neposrednim koriščenjem storitev (obedo-
vanjem) v p g o.
Menedžerji tudi ocenjujejo (šibka povezanost), da bodo po pandemiji
več trošili tisti gostje, ki bodo večji pomen dajali strokovni usposoblje-
nosti osebja (r = 0,279; sig. = 0,014) in vključenosti sestavin iz lokalnega
okolja (r = 0,293; sig. = 0,009), manjšega pa možnosti dostave hrane na
dom in prevzemu hrane v obratu (r = –0,403; sig. = 0,000).
Kot zanimivo se je izkazalo, da tudi starost menedžerjev vpliva na nji-
hova pričakovanja o pogostosti obiskovanja obratov s strani gostov. Sta-
rejši menedžerji ocenjujejo (šibka povezanost), da bodo gostje po pande-
miji manj pogosto obiskovali p g o, kot to menijo njihovi mlajši kolegi (r
= –0,265; sig. = 0,020). Na pričakovano višino potrošnje, zanimivo, vpliva
tudi velikost kolektiva. Menedžerji iz večjih kolektivov (glede na skupno
število zaposlenih med krizo) namreč ocenjujejo (šibka povezanost), da
bo potrošnja gostov večja, kot to pričakujejo v manjših kolektivih (r =
0,25; sig. = 0,028).
133
funkcija (χ2 = 6,77; df = 2; sig. = 0,034). Tisti, ki so le menedžerji, ne
pričakujejo večjih sprememb v pričakovanjih gostov, za razliko od tistih,
ki so tudi ali zgolj lastniki p g o. Izkazalo se je tudi, da spol statistično
značilno vpliva na percepcijo dveh indikatorjev kakovosti – zaposlovanja
osebja iz lokalnega okolja (χ2 = 10,01; df = 2; sig. = 0,007) ter nudenja po-
sebnih ugodnosti (χ2 = 9,39; df = 2; sig. = 0,009). Menedžerke tako nižje
ocenjujejo pomen zaposlovanja lokalnega osebja kot menedžerji; naspro-
tno pa menedžerke višje kot menedžerji ocenjujejo pomen nudenja po-
sebnih ugodnosti.
Dodatno nas je zanimalo, ali so katere izmed preučevanih spremenljivk
povezane s percepcijo menedžerjev o nakupnem vedenju gostov (pogo-
stost obiska in višina potrošnje) po pandemiji. Iz analize izhaja, da tisti
menedžerji, ki ocenjujejo, da bodo gostje imeli bolj spremenjena pričako-
vanja zaradi krize, prav tako ocenjujejo (šibka povezanost), da bodo go-
stje posledično manj pogosto obiskovali obrate (r = –0,246; sig. = 0,028)
in pri tem tudi manj trošili (r = –0,289; sig. = 0,010). Spremembo priča-
kovanj torej vidijo kot negativno.
Menedžerji prav tako ocenjujejo (šibka povezanost), da bodo po pan-
demiji p g o pogosteje obiskovali tisti gostje, ki bodo večji pomen dajali
zadostnemu številu osebja (r = 0,34; sig. = 0,002) in njegovi strokovni
usposobljenosti (r = 0,227; sig. = 0,043), manjšega pa možnosti dostave
hrane na dom in možnosti prevzema hrane v obratu (r = –0,267; sig. =
0,017). Slednje je pričakovano, saj sta tovrstna načina konzumiranja po-
nudbe obratno sorazmerna z neposrednim koriščenjem storitev (obedo-
vanjem) v p g o.
Menedžerji tudi ocenjujejo (šibka povezanost), da bodo po pandemiji
več trošili tisti gostje, ki bodo večji pomen dajali strokovni usposoblje-
nosti osebja (r = 0,279; sig. = 0,014) in vključenosti sestavin iz lokalnega
okolja (r = 0,293; sig. = 0,009), manjšega pa možnosti dostave hrane na
dom in prevzemu hrane v obratu (r = –0,403; sig. = 0,000).
Kot zanimivo se je izkazalo, da tudi starost menedžerjev vpliva na nji-
hova pričakovanja o pogostosti obiskovanja obratov s strani gostov. Sta-
rejši menedžerji ocenjujejo (šibka povezanost), da bodo gostje po pande-
miji manj pogosto obiskovali p g o, kot to menijo njihovi mlajši kolegi (r
= –0,265; sig. = 0,020). Na pričakovano višino potrošnje, zanimivo, vpliva
tudi velikost kolektiva. Menedžerji iz večjih kolektivov (glede na skupno
število zaposlenih med krizo) namreč ocenjujejo (šibka povezanost), da
bo potrošnja gostov večja, kot to pričakujejo v manjših kolektivih (r =
0,25; sig. = 0,028).
133