Page 93 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 93
tova percepcija pomena ukrepov
vodstev gostinskih obratov
ob epidemiji
Gorazd Sedmak
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
gorazd.sedmak@fts.upr.si
Eva Podovšovnik
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
eva.podovsovnik@fts.upr.si
Namen raziskave je bil ugotoviti, kako gosti gostinskih obratov perci-
pirajo ukrepe in aktivnosti vodstev obratov za zagotavljanje prijetne
ter varne izkušnje ob obisku v času epidemije. V ta namen je bilo izve-
deno spletno anketiranje gostov v petih evropskih državah. Rezultati
so pokazali, da gosti ukrepom vodstev pripisujejo relativno velik po-
men, da pa so med posameznimi ukrepi seveda razlike. Prav tako so
se pokazale razlike med različnimi segmenti anketirancev, ki smo jih
oblikovali na osnovi sociodemografskih značilnosti, nakupnih značil-
nosti in občutij ob izbruhu epidemije. Kot najpomembnejši dejavniki
vpliva na zaznano kakovost izkušnje so se pokazali razkuževanje, či-
stoča in zdravje zaposlenih ter dobro organizirani procesi, ki zmanj-
šujejo možnost okužbe. Rezultate smo v razpravi umestili v že znane
teoretične okvire kakovosti izkušnje in kriznega upravljanja.
Uvod
Pandemija covida-19 je šokirala tako družbo kot gospodarstvo po vsem
svetu. Panoga gostinstva je bila zaradi vsebine in narave dela še posebej
prizadeta. Zaustavitve javnega življenja, samoizolacije, obvezna socialna
distanca, poostrene higienske zahteve, omejitve gibanja, zaskrbljeni in
prestrašeni gosti, predvsem pa »minljivost« gostinskega proizvoda, ki z
vsakim dnem neposlovanja povzroča izgubo, so tako prehrambene kot
nastanitvene obrate potisnili v hudo stisko (Breier idr., 2021). Ukrepi vlad
za zajezitev epidemije so delovali v smeri omejevanja normalnega poslo-
vanja gostinskih podjetij, po drugi strani pa (z izplačili nadomestil plače,
boni itd.) omogočanja njihovega preživetja in ohranjanja delovnih mest
(Zakon o interventnih ukrepih na področju plač in prispevkov (ziuppp),
2020).
Kukanja, M. (ur.). (2022). Turistična podjetja in pandemija covida-19:
krizno upravljanje, izzivi in priložnosti. Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-127-8.93-111
vodstev gostinskih obratov
ob epidemiji
Gorazd Sedmak
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
gorazd.sedmak@fts.upr.si
Eva Podovšovnik
u p Fakulteta za turistične študije – Turistica
eva.podovsovnik@fts.upr.si
Namen raziskave je bil ugotoviti, kako gosti gostinskih obratov perci-
pirajo ukrepe in aktivnosti vodstev obratov za zagotavljanje prijetne
ter varne izkušnje ob obisku v času epidemije. V ta namen je bilo izve-
deno spletno anketiranje gostov v petih evropskih državah. Rezultati
so pokazali, da gosti ukrepom vodstev pripisujejo relativno velik po-
men, da pa so med posameznimi ukrepi seveda razlike. Prav tako so
se pokazale razlike med različnimi segmenti anketirancev, ki smo jih
oblikovali na osnovi sociodemografskih značilnosti, nakupnih značil-
nosti in občutij ob izbruhu epidemije. Kot najpomembnejši dejavniki
vpliva na zaznano kakovost izkušnje so se pokazali razkuževanje, či-
stoča in zdravje zaposlenih ter dobro organizirani procesi, ki zmanj-
šujejo možnost okužbe. Rezultate smo v razpravi umestili v že znane
teoretične okvire kakovosti izkušnje in kriznega upravljanja.
Uvod
Pandemija covida-19 je šokirala tako družbo kot gospodarstvo po vsem
svetu. Panoga gostinstva je bila zaradi vsebine in narave dela še posebej
prizadeta. Zaustavitve javnega življenja, samoizolacije, obvezna socialna
distanca, poostrene higienske zahteve, omejitve gibanja, zaskrbljeni in
prestrašeni gosti, predvsem pa »minljivost« gostinskega proizvoda, ki z
vsakim dnem neposlovanja povzroča izgubo, so tako prehrambene kot
nastanitvene obrate potisnili v hudo stisko (Breier idr., 2021). Ukrepi vlad
za zajezitev epidemije so delovali v smeri omejevanja normalnega poslo-
vanja gostinskih podjetij, po drugi strani pa (z izplačili nadomestil plače,
boni itd.) omogočanja njihovega preživetja in ohranjanja delovnih mest
(Zakon o interventnih ukrepih na področju plač in prispevkov (ziuppp),
2020).
Kukanja, M. (ur.). (2022). Turistična podjetja in pandemija covida-19:
krizno upravljanje, izzivi in priložnosti. Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-127-8.93-111