Page 98 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 98
Gorazd Sedmak in Eva Podovšovnik

Raziskovalni načrt

S kvantitativno raziskavo med obiskovalci gostinskih obratov smo želeli
prvenstveno ovrednotiti pomen ukrepov vodstev gostinskih obratov za
kakovostno izkušnjo ob obisku. Za ta namen smo oblikovali tri glavna
raziskovalna vprašanja:

1. Kako je epidemija vplivala na vsakodnevno življenje obiskovalcev
gostinskih obratov?

2. Kakšen pomen za kakovostno izkušnjo ob obisku gostinskega obrata
obiskovalci gostinskih obratov pripisujejo vladnim ukrepom in
ukrepom vodstev gostinskih obratov? Kakovost izkušnje smo za
potrebe formulacije vprašanj opredelili/operacionalizirali kot »ob-
čutek varne in prijetne izkušnje obiska prehrambenega ali nastani-
tvenega obrata«.

3. Dodatno nas je zanimalo, kako/koliko posamezni ukrepi prispevajo
h kakovostni izkušnji ob obisku gostinskega obrata. Preverili pa smo
tudi, kateri sociodemografski dejavniki ter vzorci nakupnega obna-
šanja vplivajo na njihova stališča oziroma pripisane pomene.

Anketni vprašalnik je bil sestavljen iz treh sklopov. V prvem smo spra-
ševali po splošnem zaznavanju krize in njenih učinkih na respondente,
v drugem so bila vprašanja, vezana na vrednotenje pomena ukrepov na
splošno in specifičnih ukrepov, v tretjem sklopu pa so bila sociodemo-
grafska vprašanja in vprašanja o pogostosti potovanj ter obiskovanja go-
stinskih obratov, ki nakazujejo raven izkušenosti oziroma kakšen pomen
respondenti pripisujejo gostinskim storitvam na splošno.

Pri oblikovanju vprašanj za drugi sklop se zaradi novosti nastale si-
tuacije nismo mogli opreti na predhodne raziskave, pač pa smo nabor
ukrepov oblikovali na osnovi objav v medijih, neformalnih razgovorov
z zaposlenimi v gostinskih obratih in osebnih izkušenj. Pri tem smo se
oprli na teorijo kakovosti izkušnje in dimenzije kakovosti.

Ciljna populacija so bili uporabniki storitev v gostinstvu, ki smo jih
nagovorili preko osebnih mrež, družbenih omrežij, forumov in baz upo-
rabnikov teh storitev. Uporabili smo priložnostno vzorčenje. Pri tem smo
se omejili na sodelujoče partnerske države: Slovenijo, Italijo, Grčijo, Če-
ško republiko in Slovaško. Anketa je bila spletna (ustvarjena v 1ka.si). Po-
datke smo zbirali v obdobju med junijem in avgustom 2020. Pridobili
smo 454 veljavnih odgovorov. V nadaljevanju predstavljamo sociodemo-
grafsko strukturo anketiranih.

Iz preglednice 1 je razvidno, da je v raziskavi sodelovalo približno dve

98
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103