Page 287 - Weiss, Jernej, ur./ed. 2025. Glasbena interpretacija: med umetniškim in znanstvenim┊Music Interpretation: Between the Artistic and the Scientific. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 8
P. 287
pomen harmonsko-oblikovne analize v skladbah i. petrića in a. srebotnjaka ...
movalnega programa, saj je v programu letnega izpita zahtevana tudi iz-
vedba skladbe slovenskega skladatelja.
25
20
15
10
5
0
1. preludij 2. preludij 3. preludij 4. preludij 5. preludij
anketiranci
Diagram 3: Izvajanje posameznih preludijev A. Srebotnjaka
Skladbe za solo harfo Iva Petrića
Najpogosteje izvajana Petrićeva skladba je Fantasy for many strings and one
harp player (1993), ki je bila v letih 2021 in 2024 obvezna skladba v katego-
riji III. b – harfa na tekmovanju TEMSIG. Igralo jo je osem anketirancev.
Druge izvajane skladbe so Preludij in Scherzino (1954) – dva anketiranca,
Impromptu (1957/98) – dva anketiranca, Élégie sur le nom de Carlos Salzedo
pour harpe seule (1962) – en anketiranec, A moray fantasy for flute and harp
– en anketiranec, Quatre pieces d‘été za violino in harfo – en anketiranec.
Pri učenju skladb so bile najpogostejše težave memoriziranje, iskanje pra-
ve interpretacije, kot tudi tehnične veščine, kot so premiki pedalov, prstni
redi, hitrost igranja, ter spremembe dinamike v zelo kratkem času. Odziv
občinstva na njegove skladbe je bil slabši kot pri Srebotnjaku.
Rezultati kažejo, da je treba večjo pozornost posvetiti izobraževanju in
spodbujanju izvajanja Petrićevih del, saj zahtevajo več tehnične in interpre-
tativne zrelosti, medtem ko so Srebotnjakova dela že bolje umeščena v izo-
braževalni repertoar, vendar bi lahko obogatili glasbeni program z izvedbo
celotne skladbe. Slovenski harfisti glede na anketo radi vključujejo sklad-
be slovenskih skladateljev v svoj repertoar. Kljub temu je zanimivo, da so se
skladbe izvajale selektivno in so jih harfisti večinoma izbrali po priporoči-
287