Page 289 - Weiss, Jernej, ur./ed. 2025. Glasbena interpretacija: med umetniškim in znanstvenim┊Music Interpretation: Between the Artistic and the Scientific. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 8
P. 289
pomen harmonsko-oblikovne analize v skladbah i. petrića in a. srebotnjaka ...
primernejše za študente in odrasle harfiste. Analiza Petrićevih skladb za
solo harfo kaže, da njegova glasbena dela zahtevajo podrobno in dolgotraj-
no pripravo, kar se je potrdilo tudi v anketi. Anketirani harfisti so poudari-
li težave pri iskanju prave interpretacije njegovih del, zlasti zaradi obsežnih
premikov pedalov, zahtevne ritmike in hitrih dinamičnih sprememb. Kljub
tehničnim zahtevam pa so nekateri anketiranci poročali o pozitivnem od-
zivu občinstva, kar nakazuje, da so skladbe, čeprav redkeje izvajane, pri ob-
činstvu dobro sprejete, če so ustrezno interpretirane.
Ker skladbe Alojza Srebotnjaka in Iva Petrića pomenijo vrhunec slo-
venskega ustvarjanja za harfo v drugi polovici 20. stoletja, ostaja želja, da bi
mladi harfisti čim pogosteje segali po njih. Njuna glasba ponuja tako teh-
nični izziv kot priložnost za umetniško izražanje, s katero bodo napredo-
vali tudi pri izvedbi skladb, pogosteje izvajanih na tekmovanjih in koncer-
tih. V karakterni raznolikosti omenjenih skladb lahko vsak izvajalec najde
tisto, ki mu je posebej blizu in mu bo omogočala globoko izraznost. S pod-
poro harfističnih pedagogov bodo mladi izvajalci lažje razumeli komple-
ksnost teh del, obvladali tehnične izzive in odkrili lastne interpretacijske
rešitve. Tako bodo ne samo poglobili svoje razumevanje glasbe, ampak tudi
navdušili občinstvo s svojimi izvedbami. Z vztrajnostjo in poglobljenim de-
lom bodo ta edinstvena slovenska dela našla stalen prostor v njihovih re-
pertoarjih ter postala del njihovega umetniškega izraza.
Bibliografija
Literatura
Attl, Kajetan A. A Method for the Harp. New York: Carl Fischer, 1924.
Barbo, Matjaž. Pro musica viva: Prispevek k slovenski moderni po II. svetovni
vojni. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete, 2001.
Berry, Wallace. Musical Structure and Performance. New Haven: Yale University
Press, 1989.
Cone, Edward T. Musical Form and Musical Performance. New York: Norton,
1968.
Lawrence, Lucile. Solos for the Harp Player. New York: G. Schirmer, 1966.
Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje. Učni načrt: Harfa (posodobljeni učni
načrt). Ljubljana: Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, 2021.
Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport. Učni načrt za gimnazije: Harfa.
Ljubljana: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, 2013.
Parfenov, Nikolaj. Tehnika igranja harfe: Metoda profesorja A. I. Slepuškina.
Moskva: Gosudarstvennoe izdatel’stvo, 1928.
289