Page 289 - Weiss, Jernej, ur./ed. 2025. Glasbena interpretacija: med umetniškim in znanstvenim┊Music Interpretation: Between the Artistic and the Scientific. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 8
P. 289

pomen harmonsko-oblikovne analize v skladbah i. petrića in a. srebotnjaka ...
            primernejše za študente in odrasle harfiste. Analiza Petrićevih skladb za
            solo harfo kaže, da njegova glasbena dela zahtevajo podrobno in dolgotraj-
            no pripravo, kar se je potrdilo tudi v anketi. Anketirani harfisti so poudari-
            li težave pri iskanju prave interpretacije njegovih del, zlasti zaradi obsežnih
            premikov pedalov, zahtevne ritmike in hitrih dinamičnih sprememb. Kljub
            tehničnim zahtevam pa so nekateri anketiranci poročali o pozitivnem od-
            zivu občinstva, kar nakazuje, da so skladbe, čeprav redkeje izvajane, pri ob-
            činstvu dobro sprejete, če so ustrezno interpretirane.
                 Ker skladbe Alojza Srebotnjaka in Iva Petrića pomenijo vrhunec slo-
            venskega ustvarjanja za harfo v drugi polovici 20. stoletja, ostaja želja, da bi
            mladi harfisti čim pogosteje segali po njih. Njuna glasba ponuja tako teh-
            nični izziv kot priložnost za umetniško izražanje, s katero bodo napredo-
            vali tudi pri izvedbi skladb, pogosteje izvajanih na tekmovanjih in koncer-
            tih. V karakterni raznolikosti omenjenih skladb lahko vsak izvajalec najde
            tisto, ki mu je posebej blizu in mu bo omogočala globoko izraznost. S pod-
            poro harfističnih pedagogov bodo mladi izvajalci lažje razumeli komple-
            ksnost teh del, obvladali tehnične izzive in odkrili lastne interpretacijske
            rešitve. Tako bodo ne samo poglobili svoje razumevanje glasbe, ampak tudi
            navdušili občinstvo s svojimi izvedbami. Z vztrajnostjo in poglobljenim de-
            lom bodo ta edinstvena slovenska dela našla stalen prostor v njihovih re-
            pertoarjih ter postala del njihovega umetniškega izraza.


                 Bibliografija
                 Literatura
            Attl, Kajetan A. A Method for the Harp. New York: Carl Fischer, 1924.
            Barbo, Matjaž. Pro musica viva: Prispevek k slovenski moderni po II. svetovni
                 vojni. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete, 2001.
            Berry, Wallace. Musical Structure and Performance. New Haven: Yale University
                 Press, 1989.
            Cone, Edward T. Musical Form and Musical Performance. New York: Norton,
                 1968.
            Lawrence, Lucile. Solos for the Harp Player. New York: G. Schirmer, 1966.
            Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje. Učni načrt: Harfa (posodobljeni učni
                 načrt). Ljubljana: Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, 2021.
            Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport. Učni načrt za gimnazije: Harfa.
                 Ljubljana: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, 2013.
            Parfenov, Nikolaj. Tehnika igranja harfe: Metoda profesorja A. I. Slepuškina.
                 Moskva: Gosudarstvennoe izdatel’stvo, 1928.


                                                                              289
   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294