Page 205 - Kavur, Boris. Devet esejev o (skoraj) človeški podobi. Založba Univerze na Primorskem, Koper 2014.
P. 205
odniki ter predniki, ki to niso
gnusa, s tem zgolj ilustrira drugačen način življenja in ❙ 25
ne diskriminira upodobljenih. Skupina neandertalcev,
ki sta jo za American
Pri izdelavi dermoplastik je prvič prišlo dveh Museum of Natural
poglavitnih novosti v upodabljanju. Naposled so se History izdelala V. Ca-
ljudje znebili gorjače, ki jih je spremljala od srednje- narella in Gary J. Sawyer
ga veka. Očitno so izdelovalci šele v trenutku, ko so (po Tattersall 1995, 124,
morali izdelati nerodno reč, ugotovili, da je v resni- fig. 87).
ci zgolj nesmiseln privesek iz srednjega veka. Žal pa
so jih hitro nadomestili s palicami, ki sicer ustrezajo
najdbam, vendar v prvi meri prikazujejo nelagodje, ki
ga arheologi in kiparji čutijo, ko se zavedajo, da jav-
nost v kamenih orodjih, ki bi jih potisnili v roke re-
konstrukcijam, ne bi prepoznala atraktivnih predme-
tov materialne kulture. Na drugi strani pa so se avtorji
otresli tudi stoletja starih rasističnih predsodkov ter v
skladu z ekološkimi predpostavkami življenja v zmer-
nem in hladnejšem podnebju Evrope začeli prikazo-
vati svetlopolte osebke.
Tako veliko mero drznosti izkazuje podoba mo-
škega, ki je bila izdelana za potujočo razstavo The Hu-
205
gnusa, s tem zgolj ilustrira drugačen način življenja in ❙ 25
ne diskriminira upodobljenih. Skupina neandertalcev,
ki sta jo za American
Pri izdelavi dermoplastik je prvič prišlo dveh Museum of Natural
poglavitnih novosti v upodabljanju. Naposled so se History izdelala V. Ca-
ljudje znebili gorjače, ki jih je spremljala od srednje- narella in Gary J. Sawyer
ga veka. Očitno so izdelovalci šele v trenutku, ko so (po Tattersall 1995, 124,
morali izdelati nerodno reč, ugotovili, da je v resni- fig. 87).
ci zgolj nesmiseln privesek iz srednjega veka. Žal pa
so jih hitro nadomestili s palicami, ki sicer ustrezajo
najdbam, vendar v prvi meri prikazujejo nelagodje, ki
ga arheologi in kiparji čutijo, ko se zavedajo, da jav-
nost v kamenih orodjih, ki bi jih potisnili v roke re-
konstrukcijam, ne bi prepoznala atraktivnih predme-
tov materialne kulture. Na drugi strani pa so se avtorji
otresli tudi stoletja starih rasističnih predsodkov ter v
skladu z ekološkimi predpostavkami življenja v zmer-
nem in hladnejšem podnebju Evrope začeli prikazo-
vati svetlopolte osebke.
Tako veliko mero drznosti izkazuje podoba mo-
škega, ki je bila izdelana za potujočo razstavo The Hu-
205