Page 28 - Hrobat Virloget, Katja, in Kavrečič, Petra, ur. (2015). Nesnovna krajina Krasa. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 28
nesnovna krajina krasa

Slika 5: Lokev − Divača, tria habere capita, quoniam tria procuraret regna, id est celi terre
Slovenija. Trije kamni et inferni – »Najvišji bog (Triglav) ima zato tri glave, ker skrbi za
na zgornjem skalna- tri kraljestva, to je neba, zemlje in podzemlja« (Jaffé, 1869, 74,
Lib. III, cap. 1).
tem robu nad spodmo-
lom Triglouca (po: Čok Slovenski Kraševci seveda Ebbovega spisa niso poznali,
so pa znali in zmogli skozi mnogo stoletij ohraniti vero svojih
2012, 40). prednikov. Zato moramo upoštevati tudi njihovo navedbo,
da so Triglav trije bogovi v enem. To se ujema s posoškim
izročilom o tro(ji)čanu, ki v celoto spaja sile vode, ognja (Son-
ca) in zemlje (Medvešček, 2006, 55–58). In to izrecno potrju-
je tudi bohinjsko izročilo, ki pravi, da so te sile Triglav, hkrati
pa poudarja enost spolne in življenjske energije (informaci-
ja Joža Čop, Brod v Bohinju). Razlogov za troglavost je to-
rej več. In povsem izjemno se je o tem ohranilo še eno pre-
loško izročilo.

Triglav je bil iz treh bogov. Eden je bil ženski bog, ki se je po-
zimi ženil (možil) z enim bogom, poleti pa s ta drugim! (pripo-
ved Marije Božeglav, informacija Boris Čok). V tem se nakazu-
je zgodba o ljubezenskem trikotniku žene z dvema možema.
To izročilo sicer potrjuje rekonstrukcijo Ivanova in Toporova,
da je tak vznemirljiv trikotnik v staroslovanski mitični zgodbi
obstajal, vendar hkrati še ne razreši vprašanja staroslovanskih
imen teh treh likov. Tako je moral Radoslav Katičić z dosled-
no kritičnostjo na koncu svoje velike trilogije z obžalovanjem

28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33