Page 83 - Nemec Rudež, Helena, ur. 2015. Soustvarjanje v turizmu. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 83
Soustvarjanje v turističnih podjetjih v pogledu dimenzij intelektualnega kapitala 83

nosni kapital, zato ni podana povezanost soustvarjanja z drugimi deležniki
v okolju oz. intelektualnim kapitalom, ki ga ti odnosi prispevajo.

Zaključek
V prispevku zapolnjujemo vrzel povezanosti intelektualnega kapitala in so-
ustvarjanja, povezanost med njima pa apliciramo na področje turizma. To
področje je neraziskano tako v turistični dejavnosti kot širše. V svetu je po-
rast zanimanja za soustvarjanje kot za preučevanje intelektualnega kapi-
tala, ki pa se raziskujeta vsak zase. Na osnovi predhodne literature z obeh
področij smo preučili, kako se soustvarjanje odseva v intelektualnem ka-
pitalu turističnega podjetja. S tem smo podali nov način gledanja na so-
ustvarjanje v turizmu, ki se odraža v konkurenčni prednosti in finančni
uspešnosti podjetja. Na razvoj človeškega, strukturnega in odjemalskega
kapitala nedvomno vplivajo različne pojavne oblike soustvarjanja, ki jih
navajata Yi in Gong (2013). Empirične raziskave v turističnih podjetjih bi
lahko odgovorile na vprašanje, v katerih dimenzijah oz. poddimenzijah in-
telektualnega kapitala se soustvarjanje zrcali bolj in v katerih manj. Priču-
joči prispevek tako prinaša nove izzive za raziskovanje povezanosti, odvi-
snosti in vplivov soustvarjanja na intelektualni kapital.

Turistična podjetja, ki se zavedajo vloge intelektualnega kapitala pri
ustvarjanju konkurenčne prednosti in poslovne uspešnosti na trgu, morajo
biti pozorna na razvijanje soustvarjanja v različnih pojavnih oblikah, saj so
slednje med seboj povezane.
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88