Page 82 - Nemec Rudež, Helena, ur. 2015. Soustvarjanje v turizmu. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 82
stvarjanje v turizmu
Tabela 1: Odsev soustvarjanja v intelektualnem kapitalu turističnega podjetja .
Poddimenzija intelektualnega kapitala Vloga soustvarjanja v dimenziji intelektualnega kapitala
Informacijska tehnologija
Učinkovite in hitre tržne poti ter promocija, deljen-
Kreativnost in inovativnost je novih izkušenj z drugimi odjemalci, soustvarjanje iz-
Zaposlovanje in usposabljanje kušenj skozi družbena omrežja
Distribucijski kanali
Obnavljanje in razvoj Inovativne ideje, ki se oblikujejo skozi stike med odje-
Zadovoljstvo in zvestoba malci in zaposlenimi
82 Usmerjenost v odjemalce Usposabljanje zaposlenih za poznavanje prednosti in
izzivov soustvarjanja
Kompetence
Organizacijska kultura Razvoj tržnih poti na osnovi interneta
Ravnanje z odjemalci
Odnos in motivacija do dela Implementiranje novih idej in storitev, ki jih dajejo odje-
malci, podpora inovativnim idejam odjemalcev
Filozofija managementa
Sledenje in prilagajanje željam in potrebam odjemalcev
Učinkovitost in uspešnost
Tržni delež Neprestano načrtovanje, usmerjanje in ocenjevanje za-
Imidž in tržna znamka dovoljstva odjemalcev z ravnijo soustvarjanja
Kvalificiranost zaposlenih za razumevanje in izvedbo
soustvarjanja ter privabljanje temu ustreznega kadra
Podpiranje soustvarjanja v podjetju in temu ustrezne-
ga komuniciranja
Soustvarjalno reševanje težav odjemalcev
Zavezanost zaposlenih k soustvarjanju in zadovoljstvo
zaposlenih s pristopom soustvarjanja
Prioriteta soustvarjanja v podjetju in opolnomočen-
je (angl. empowerment) zaposlenih v procesu soust-
varjanja
Razumevanje učinkovitosti in uspešnosti podjetja, ki ju
soustvarjanje prinaša
Razumevanje vpliva soustvarjanja na tržni delež in
položaj na trgu
Razvoj imidža in tržne znamke, ki zajema lastnosti
soustvarjanja
Pri posameznih poddimenzijah intelektualnega kapitala se soustvarja-
nje verjetno odseva direktneje in v večji meri kot v drugih. Ne glede na to
pa lahko vidimo, da soustvarjanje ni povezano samo z odjemalskim, ampak
tudi s človeškim in strukturnim kapitalom. Predvsem zadnji je močno po-
vezan s soustvarjanjem na osnovi informacijsko-komunikacijskih tehnolo-
gij, ki predstavljajo najbolj dinamično okolje turistične dejavnosti.
Omejitev tega prikaza je v odsotnosti empirične raziskave, ki bi prika-
zala tudi jakost povezanosti oz. vpliva soustvarjanja na posamezne poddi-
menzije intelektualnega kapitala podjetja. Nadaljnja omejitev, ki izhaja iz
preučevanja in Tabele 1, je povezana z dejstvom, da Kim, Yoo in Lee, (2011)
v svojem modelu intelektualnega kapitala zajemajo odjemalski in ne od-
Tabela 1: Odsev soustvarjanja v intelektualnem kapitalu turističnega podjetja .
Poddimenzija intelektualnega kapitala Vloga soustvarjanja v dimenziji intelektualnega kapitala
Informacijska tehnologija
Učinkovite in hitre tržne poti ter promocija, deljen-
Kreativnost in inovativnost je novih izkušenj z drugimi odjemalci, soustvarjanje iz-
Zaposlovanje in usposabljanje kušenj skozi družbena omrežja
Distribucijski kanali
Obnavljanje in razvoj Inovativne ideje, ki se oblikujejo skozi stike med odje-
Zadovoljstvo in zvestoba malci in zaposlenimi
82 Usmerjenost v odjemalce Usposabljanje zaposlenih za poznavanje prednosti in
izzivov soustvarjanja
Kompetence
Organizacijska kultura Razvoj tržnih poti na osnovi interneta
Ravnanje z odjemalci
Odnos in motivacija do dela Implementiranje novih idej in storitev, ki jih dajejo odje-
malci, podpora inovativnim idejam odjemalcev
Filozofija managementa
Sledenje in prilagajanje željam in potrebam odjemalcev
Učinkovitost in uspešnost
Tržni delež Neprestano načrtovanje, usmerjanje in ocenjevanje za-
Imidž in tržna znamka dovoljstva odjemalcev z ravnijo soustvarjanja
Kvalificiranost zaposlenih za razumevanje in izvedbo
soustvarjanja ter privabljanje temu ustreznega kadra
Podpiranje soustvarjanja v podjetju in temu ustrezne-
ga komuniciranja
Soustvarjalno reševanje težav odjemalcev
Zavezanost zaposlenih k soustvarjanju in zadovoljstvo
zaposlenih s pristopom soustvarjanja
Prioriteta soustvarjanja v podjetju in opolnomočen-
je (angl. empowerment) zaposlenih v procesu soust-
varjanja
Razumevanje učinkovitosti in uspešnosti podjetja, ki ju
soustvarjanje prinaša
Razumevanje vpliva soustvarjanja na tržni delež in
položaj na trgu
Razvoj imidža in tržne znamke, ki zajema lastnosti
soustvarjanja
Pri posameznih poddimenzijah intelektualnega kapitala se soustvarja-
nje verjetno odseva direktneje in v večji meri kot v drugih. Ne glede na to
pa lahko vidimo, da soustvarjanje ni povezano samo z odjemalskim, ampak
tudi s človeškim in strukturnim kapitalom. Predvsem zadnji je močno po-
vezan s soustvarjanjem na osnovi informacijsko-komunikacijskih tehnolo-
gij, ki predstavljajo najbolj dinamično okolje turistične dejavnosti.
Omejitev tega prikaza je v odsotnosti empirične raziskave, ki bi prika-
zala tudi jakost povezanosti oz. vpliva soustvarjanja na posamezne poddi-
menzije intelektualnega kapitala podjetja. Nadaljnja omejitev, ki izhaja iz
preučevanja in Tabele 1, je povezana z dejstvom, da Kim, Yoo in Lee, (2011)
v svojem modelu intelektualnega kapitala zajemajo odjemalski in ne od-