Page 82 - Nemec Rudež, Helena, ur. 2015. Soustvarjanje v turizmu. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 82
stvarjanje v turizmu

Tabela 1: Odsev soustvarjanja v intelektualnem kapitalu turističnega podjetja .

Poddimenzija intelektualnega kapitala Vloga soustvarjanja v dimenziji intelektualnega kapitala
Informacijska tehnologija
Učinkovite in hitre tržne poti ter promocija, deljen-
Kreativnost in inovativnost je novih izkušenj z drugimi odjemalci, soustvarjanje iz-
Zaposlovanje in usposabljanje kušenj skozi družbena omrežja
Distribucijski kanali
Obnavljanje in razvoj Inovativne ideje, ki se oblikujejo skozi stike med odje-
Zadovoljstvo in zvestoba malci in zaposlenimi

82 Usmerjenost v odjemalce Usposabljanje zaposlenih za poznavanje prednosti in
izzivov soustvarjanja
Kompetence
Organizacijska kultura Razvoj tržnih poti na osnovi interneta
Ravnanje z odjemalci
Odnos in motivacija do dela Implementiranje novih idej in storitev, ki jih dajejo odje-
malci, podpora inovativnim idejam odjemalcev
Filozofija managementa
Sledenje in prilagajanje željam in potrebam odjemalcev
Učinkovitost in uspešnost
Tržni delež Neprestano načrtovanje, usmerjanje in ocenjevanje za-
Imidž in tržna znamka dovoljstva odjemalcev z ravnijo soustvarjanja

Kvalificiranost zaposlenih za razumevanje in izvedbo
soustvarjanja ter privabljanje temu ustreznega kadra

Podpiranje soustvarjanja v podjetju in temu ustrezne-
ga komuniciranja

Soustvarjalno reševanje težav odjemalcev

Zavezanost zaposlenih k soustvarjanju in zadovoljstvo
zaposlenih s pristopom soustvarjanja

Prioriteta soustvarjanja v podjetju in opolnomočen-
je (angl. empowerment) zaposlenih v procesu soust-
varjanja

Razumevanje učinkovitosti in uspešnosti podjetja, ki ju
soustvarjanje prinaša

Razumevanje vpliva soustvarjanja na tržni delež in
položaj na trgu

Razvoj imidža in tržne znamke, ki zajema lastnosti
soustvarjanja

Pri posameznih poddimenzijah intelektualnega kapitala se soustvarja-
nje verjetno odseva direktneje in v večji meri kot v drugih. Ne glede na to
pa lahko vidimo, da soustvarjanje ni povezano samo z odjemalskim, ampak
tudi s človeškim in strukturnim kapitalom. Predvsem zadnji je močno po-
vezan s soustvarjanjem na osnovi informacijsko-komunikacijskih tehnolo-
gij, ki predstavljajo najbolj dinamično okolje turistične dejavnosti.

Omejitev tega prikaza je v odsotnosti empirične raziskave, ki bi prika-
zala tudi jakost povezanosti oz. vpliva soustvarjanja na posamezne poddi-
menzije intelektualnega kapitala podjetja. Nadaljnja omejitev, ki izhaja iz
preučevanja in Tabele 1, je povezana z dejstvom, da Kim, Yoo in Lee, (2011)
v svojem modelu intelektualnega kapitala zajemajo odjemalski in ne od-
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87