Page 130 - Uran Maravić, Maja. Kategorizacija nastanitvenih obratov. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2016
P. 130
kategorizacija nastanitvenih obratov
sami želeli biti kategorizirani in bodo delovali v smeri, da se izboljšajo in dosegajo višje
kategorije. Če je to obvezno in se ve, da je 'na trgu zmešnjava' in da se zvezdice delijo
kar tako in vsem povprek z velikanskimi medsebojnimi razlikami, kategorizacija ne
doseže bistvenega namena – da lahko xy gost, ki pride v hotel, točno ve, kaj minimalno
pričakuje po mednarodnih standardih. Trenutno sta lahko dva hotela z isto kategorijo
v Sloveniji in že ob prvem koraku v hotel je popolnoma druga izkušnja – vse, od
materialov, do obnašanja zaposlenih, do izgleda, dotrajanosti, starosti, kakovosti
storitve ipd.«
Navajali so tudi, da bi želeli predstavitev novega sistema in ocenitev stroškov imple-
mentacije za svoj nastanitveni obrat, da bi se lažje odločili.
V letu 2013 je bil sprejet nov pravilnik o minimalnih tehničnih pogojih, ki je povzro-
čil veliko polemik, saj je zahteval tudi do 50-% povečanje kvadrature sob v hotalih s 4 *. Dej-
stvo je, da v državah s Hotelstars sistemom ne poznajo vzporednih sistemov, zato je smisel-
no poeenotiti naša obstoječa pravilnika (Tabela 49).
Tabela 49: Spremembe pravilnika o minimalnih tehničnih pogojih.
VRSTA SPREMEMBE FREKVENCA VELJAVNI
da, naj se uskladi s zahtevami za 1* v obstoječem 63 42 %
ali novem pravilniku o kategorizaciji
da 43 29 %
ne 26 17 %
da, naj se ukine 18 12 %
SKUPAJ 150 100 %
Temu pritrjujejo tudi anketiranci, saj v večini menijo, da naj se pravilnika uskladita.
Zadnje vprašanje je bilo namenjeno razpravi o smiselnosti ohranitve posameznih kri-
terijev kategorizacijskega lista. Dejstvo je, da mora le-ta vsebovati kriterije, ki jih zahteva
evropski gost v nastanitvenih obratih. Bolj kot razprava je bilo to vprašanje svojevrsten test.
Če bi anketiranci želeli te kriterije, bi se dejansko bolj nagibali k enemu ali drugemu siste-
mu.
Zanimivo je, da večina želi obvezno kvadraturo sob, kriterij, ki je v slovenskem kate-
gorizacijskem sistemu – SKS in ne v Hotelstars – HS. Zanimivo je tudi, da si večina želi
manjšega števila jedi pri zajtrku, kar je zahteva Hotelstars. Zahteva Hotelstars je tudi sple-
tna stran, kar podpira večina anketirancev. Isto velja tudi za kopalnico v sobi, kar v Slove-
niji ne velja za hotele z 1 *. Če povzamemo, je test pokazal, da so anketiranci bolj nagibajo
k sistemu Hotelstars, z izjemo obvezne kvadrature sob. Menimo še, da so elementi katego-
rizacijskega lista stvar raziskave mnenj gostov in trezne presoje strokovnih komisij kot pa
»plebiscita«.
130
sami želeli biti kategorizirani in bodo delovali v smeri, da se izboljšajo in dosegajo višje
kategorije. Če je to obvezno in se ve, da je 'na trgu zmešnjava' in da se zvezdice delijo
kar tako in vsem povprek z velikanskimi medsebojnimi razlikami, kategorizacija ne
doseže bistvenega namena – da lahko xy gost, ki pride v hotel, točno ve, kaj minimalno
pričakuje po mednarodnih standardih. Trenutno sta lahko dva hotela z isto kategorijo
v Sloveniji in že ob prvem koraku v hotel je popolnoma druga izkušnja – vse, od
materialov, do obnašanja zaposlenih, do izgleda, dotrajanosti, starosti, kakovosti
storitve ipd.«
Navajali so tudi, da bi želeli predstavitev novega sistema in ocenitev stroškov imple-
mentacije za svoj nastanitveni obrat, da bi se lažje odločili.
V letu 2013 je bil sprejet nov pravilnik o minimalnih tehničnih pogojih, ki je povzro-
čil veliko polemik, saj je zahteval tudi do 50-% povečanje kvadrature sob v hotalih s 4 *. Dej-
stvo je, da v državah s Hotelstars sistemom ne poznajo vzporednih sistemov, zato je smisel-
no poeenotiti naša obstoječa pravilnika (Tabela 49).
Tabela 49: Spremembe pravilnika o minimalnih tehničnih pogojih.
VRSTA SPREMEMBE FREKVENCA VELJAVNI
da, naj se uskladi s zahtevami za 1* v obstoječem 63 42 %
ali novem pravilniku o kategorizaciji
da 43 29 %
ne 26 17 %
da, naj se ukine 18 12 %
SKUPAJ 150 100 %
Temu pritrjujejo tudi anketiranci, saj v večini menijo, da naj se pravilnika uskladita.
Zadnje vprašanje je bilo namenjeno razpravi o smiselnosti ohranitve posameznih kri-
terijev kategorizacijskega lista. Dejstvo je, da mora le-ta vsebovati kriterije, ki jih zahteva
evropski gost v nastanitvenih obratih. Bolj kot razprava je bilo to vprašanje svojevrsten test.
Če bi anketiranci želeli te kriterije, bi se dejansko bolj nagibali k enemu ali drugemu siste-
mu.
Zanimivo je, da večina želi obvezno kvadraturo sob, kriterij, ki je v slovenskem kate-
gorizacijskem sistemu – SKS in ne v Hotelstars – HS. Zanimivo je tudi, da si večina želi
manjšega števila jedi pri zajtrku, kar je zahteva Hotelstars. Zahteva Hotelstars je tudi sple-
tna stran, kar podpira večina anketirancev. Isto velja tudi za kopalnico v sobi, kar v Slove-
niji ne velja za hotele z 1 *. Če povzamemo, je test pokazal, da so anketiranci bolj nagibajo
k sistemu Hotelstars, z izjemo obvezne kvadrature sob. Menimo še, da so elementi katego-
rizacijskega lista stvar raziskave mnenj gostov in trezne presoje strokovnih komisij kot pa
»plebiscita«.
130