Page 204 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 204
avniki uspešnosti managementa znanja: Primer trgovine v državi v razvoju
Preglednica 42 prikazuje nove mere ujemanja modificiranega modela v
primerjavi s prvotnim.
Preglednica 42: Primerjava indikatorjev ustreznosti modela.
Mera ustreznosti Vrednost Referenčna vrednost Vrednost
v prvotnem modelu v modificiranem
modelu
χ2 (p vrednost) 0,001 P ≥ 0,05 0,671
RMSEA < 0,07 RMSEA ≤ 0,100 < 0,05
CFI 0,97 > 0,95 1
NFI 0,95 > 0,95 0,98
GFI 0,97 > 0,95 0,99
S RMR 0,06 S RMR < 0,05 0,03
NNFI 0,91 > 0,95 0,99
IFI 0,97 > 0,95 1
204 df 16 13
Primerjava obeh modelov pokaže, da so se spremenile vse mere. Tako
lahko ponovno zaključimo, da je modificirani model podatkom ustrezen
in da se bolje prilega od prvotnega.
Ocena modela
Namen tega dela je bil izdelati model dejavnikov vpliva na uspešnost ma-
nagementa znanja. Za izdelavo modela, smo morali pridobiti poglobljen
vpogled v področje managementa znanja prek razumevanja različnih de-
javnikov, ki vplivajo na management znanja, njihovih medsebojnih pove-
zav in posrednega vpliva managementa znanja na uspešnost poslovanja.
Na podlagi analize ter sinteze tuje in domače strokovne literature s
področja managementa znanja ter empirične raziskave smo izdelali model
dejavnikov vpliva na management znanja ter ugotovili vpliv izbranih dejav-
nikov na management znanja in vpliv slednjega na uspešnost poslovanja v
velikih, srednjih in malih podjetjih v BiH.
V okviru preučevanja vpliva ključnih dejavnikov (organizacijska kul-
tura, človeški kapital, sistem nagrajevanja, informacijska tehnologija, orga-
nizacijska struktura in vodenje) na uspešnost managementa znanja smo na
vzorcu bosanskih organizacij ugotovili pomemben (tj. statistično značilen)
vpliv ključnih dejavnikov na uspešnost managementa znanja in slednjega
posredno na uspešnost poslovanja podjetij.
Zastavljeni konceptualni model (Slika 20) predstavlja šest ključnih de-
javnikov, ki vplivajo na uspešnost managementa znanja in smo jih izposta-
vili na podlagi preučevanja tuje in domače literature. Pri prvotnem (kon-
ceptualnem) modelu smo ugotavljali direktni vpliv ključnih dejavnikov na
uspešnost managementa znanja in prišli do ugotovitev, da določeni dejav-
Preglednica 42 prikazuje nove mere ujemanja modificiranega modela v
primerjavi s prvotnim.
Preglednica 42: Primerjava indikatorjev ustreznosti modela.
Mera ustreznosti Vrednost Referenčna vrednost Vrednost
v prvotnem modelu v modificiranem
modelu
χ2 (p vrednost) 0,001 P ≥ 0,05 0,671
RMSEA < 0,07 RMSEA ≤ 0,100 < 0,05
CFI 0,97 > 0,95 1
NFI 0,95 > 0,95 0,98
GFI 0,97 > 0,95 0,99
S RMR 0,06 S RMR < 0,05 0,03
NNFI 0,91 > 0,95 0,99
IFI 0,97 > 0,95 1
204 df 16 13
Primerjava obeh modelov pokaže, da so se spremenile vse mere. Tako
lahko ponovno zaključimo, da je modificirani model podatkom ustrezen
in da se bolje prilega od prvotnega.
Ocena modela
Namen tega dela je bil izdelati model dejavnikov vpliva na uspešnost ma-
nagementa znanja. Za izdelavo modela, smo morali pridobiti poglobljen
vpogled v področje managementa znanja prek razumevanja različnih de-
javnikov, ki vplivajo na management znanja, njihovih medsebojnih pove-
zav in posrednega vpliva managementa znanja na uspešnost poslovanja.
Na podlagi analize ter sinteze tuje in domače strokovne literature s
področja managementa znanja ter empirične raziskave smo izdelali model
dejavnikov vpliva na management znanja ter ugotovili vpliv izbranih dejav-
nikov na management znanja in vpliv slednjega na uspešnost poslovanja v
velikih, srednjih in malih podjetjih v BiH.
V okviru preučevanja vpliva ključnih dejavnikov (organizacijska kul-
tura, človeški kapital, sistem nagrajevanja, informacijska tehnologija, orga-
nizacijska struktura in vodenje) na uspešnost managementa znanja smo na
vzorcu bosanskih organizacij ugotovili pomemben (tj. statistično značilen)
vpliv ključnih dejavnikov na uspešnost managementa znanja in slednjega
posredno na uspešnost poslovanja podjetij.
Zastavljeni konceptualni model (Slika 20) predstavlja šest ključnih de-
javnikov, ki vplivajo na uspešnost managementa znanja in smo jih izposta-
vili na podlagi preučevanja tuje in domače literature. Pri prvotnem (kon-
ceptualnem) modelu smo ugotavljali direktni vpliv ključnih dejavnikov na
uspešnost managementa znanja in prišli do ugotovitev, da določeni dejav-