Page 52 - Kavčič, Klemen, in Klemen Bončina, 2016. Načrtovanje organizacijske politike ob vključevanju zunanjega izvajanja dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 52
2 Pojmovanje koncepta zunanjega izvajanja dejavnosti

in pridobitev specialnih znanj dejansko zagotavlja doseganje
višjih vrednosti produktov za končne odjemalce.
• Kateri so tržni segmenti organizacije? Organizacija mora oprede-
liti in prepoznati, kdo so njeni kupci oziroma uporabniki nje-
nih storitev ter tudi, zakaj se je organizacija odločila za segment
oziroma panogo, v kateri nastopa. Če organizacija ugotovi, da v
izbranem tržnem segmentu dejansko obstaja potreba po nje-
nih produktih, lahko z ugodnimi učinki sodelovanja z zuna-
njimi izvajalci skrajša čas razvoja, prilagajanja oziroma podalj-
ševanja življenjskega cikla produktov. Zunanji izvajalci so za-
radi ozke specializiranosti na lastne produkte pomembni ravno
zaradi zmožnosti določanja tržnih segmentov, kjer gre za spe-
cializirane produkte.
• Preko kakšnih produktov organizacija odjemalcem zagotavljala vre-
dnost? Najboljša vrednost, ki jo lahko organizacije ponudijo
svojim kupcem oziroma uporabnikom, je tista, ki je ne ponuja
nihče drug in hkrati odgovarja na potrebe uporabnikov.
• Kako bo organizacija produkte dostavila uporabnikom? Organiza-
cija mora za svoje produkte definirati distribucijske kanale, po
katerih produkte dostavi kupcem oziroma uporabnikom. Dis-
tribucijski kanali so odvisni od vrste produktov, po našem mne-
nju pa z vidika pridobitve znanja, ki ga organizacija ne poseduje,
in zniževanja stroškov, izredno primerni za prenos k zunanjim
izvajalcem.
• Na kakšen način bo organizacija kupcem zaračunavala vrednost,
ki jo ponuja? Na kakšen način boste prejeli plačilo? Ravno v tem
delu opredeljevanja razvojne politike vidimo veliko priložnost
za učinkovito in uspešno sodelovanje organizacij z zunanjimi
izvajalci. Ob vedno intenzivnejšem prehodu državnih organov
in prebivalstva na e-poslovanje segment pomeni poslovno pri-
ložnost tako za pridobitev prihodkov ponudnikov teh storitev
kot tudi za zniževanje stroškov koristnikov.

Opredeljene sestavine poslovnega modela organizacije lažje uskla-
jujejo ob vključevanju izvajalcev zunanjih dejavnosti. S tem ukrepom
namreč skrajšajo čas razvoja novih proizvodov in storitev lastnih

50
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57