Page 51 - Kavčič, Klemen, in Klemen Bončina, 2016. Načrtovanje organizacijske politike ob vključevanju zunanjega izvajanja dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 51
Razvojna politika organizacije in zunanje izvajanje dejavnosti 2.9
ganizacije. Obsega razvojne cilje, ki izhajajo iz smotrov, dejavno-
sti, urejenosti (strukture) in sredstev organizacije. Biloslavo (2006,
171) opredeljuje, da razvojna politika obsega izkoriščanje temelj-
nih zmožnosti za zagotavljanje srednjeročne uspešnosti organiza-
cije, predvsem pa snovanje novih temeljnih zmožnosti in njihovo
uresničevanje preko novih programov. Pomembno je razumeti, da
temeljne zmožnosti niso isto kot ključni (nosilni, temeljni) proiz-
vodi. Ključne zmožnosti naj bodo koristne predvsem za partnerje
v zunanjem izvajanju dejavnosti, naj bodo redke in naj jih konku-
renca težko posnema. Vključevanje zunanjega izvajanja dejavnosti
na razvojne cilje posamezne organizacije učinkuje posredno, in sicer
preko vključevanja v njene procesne dejavnosti, oskrbovanje sred-
stev ter vplive na strukturno urejenost.
Poslovni model lahko pojmujemo kot generator denarnega toka v
vsaki od organizacij in ga zato lahko enačimo s temeljnim gradnikom
ustvarjanja vrednosti za vplivne deležnike celotne verige vrednosti.
Biloslavo (2006, 185) poudarja, da razvojna politika obsega poslovni
model, ki sloni na sedanjih temeljnih zmožnostih, kakor tudi išče
nov poslovni model s snovanjem novih temeljnih zmožnosti, s ci-
ljem, da bo organizacija v prihodnje čim bolj uspešno prepoznavala
poslovne priložnosti.
Menimo, da pri organizacijah, ki v izvajanje svojih dejavnosti
vključujejo tudi zunanje izvajalce dejavnosti, dinamika poslovnega
okolja predstavlja še toliko večji izziv. Vršni management je dolžan
izvajati stalno presojo ustreznosti poslovnega modela organizacije,
vzdržnost in pravilna opredeljenost pa morata odgovarjati na nasle-
dnja vprašanja.
• Kakšna je vrednost, ki jo organizacija ponuja kupcem oziroma upo-
rabnikom? Vrednost predstavljajo vse koristi, ki jih kupec pri-
dobi ob koriščenju produktov (blaga, storitev), ki jih organiza-
cija zagotavlja. Najboljša vrednost, ki jo lahko organizacija nudi
svojim kupcem oziroma uporabnikom, je tista, ki je na trgu ne
ponuja nihče drug in končnim odjemalcem nudi želeno dodano
vrednost. Vključevanje zunanjih izvajalcev v posamezne dejav-
nosti naročnikov organizacijam preko stroškovne učinkovitost
49
ganizacije. Obsega razvojne cilje, ki izhajajo iz smotrov, dejavno-
sti, urejenosti (strukture) in sredstev organizacije. Biloslavo (2006,
171) opredeljuje, da razvojna politika obsega izkoriščanje temelj-
nih zmožnosti za zagotavljanje srednjeročne uspešnosti organiza-
cije, predvsem pa snovanje novih temeljnih zmožnosti in njihovo
uresničevanje preko novih programov. Pomembno je razumeti, da
temeljne zmožnosti niso isto kot ključni (nosilni, temeljni) proiz-
vodi. Ključne zmožnosti naj bodo koristne predvsem za partnerje
v zunanjem izvajanju dejavnosti, naj bodo redke in naj jih konku-
renca težko posnema. Vključevanje zunanjega izvajanja dejavnosti
na razvojne cilje posamezne organizacije učinkuje posredno, in sicer
preko vključevanja v njene procesne dejavnosti, oskrbovanje sred-
stev ter vplive na strukturno urejenost.
Poslovni model lahko pojmujemo kot generator denarnega toka v
vsaki od organizacij in ga zato lahko enačimo s temeljnim gradnikom
ustvarjanja vrednosti za vplivne deležnike celotne verige vrednosti.
Biloslavo (2006, 185) poudarja, da razvojna politika obsega poslovni
model, ki sloni na sedanjih temeljnih zmožnostih, kakor tudi išče
nov poslovni model s snovanjem novih temeljnih zmožnosti, s ci-
ljem, da bo organizacija v prihodnje čim bolj uspešno prepoznavala
poslovne priložnosti.
Menimo, da pri organizacijah, ki v izvajanje svojih dejavnosti
vključujejo tudi zunanje izvajalce dejavnosti, dinamika poslovnega
okolja predstavlja še toliko večji izziv. Vršni management je dolžan
izvajati stalno presojo ustreznosti poslovnega modela organizacije,
vzdržnost in pravilna opredeljenost pa morata odgovarjati na nasle-
dnja vprašanja.
• Kakšna je vrednost, ki jo organizacija ponuja kupcem oziroma upo-
rabnikom? Vrednost predstavljajo vse koristi, ki jih kupec pri-
dobi ob koriščenju produktov (blaga, storitev), ki jih organiza-
cija zagotavlja. Najboljša vrednost, ki jo lahko organizacija nudi
svojim kupcem oziroma uporabnikom, je tista, ki je na trgu ne
ponuja nihče drug in končnim odjemalcem nudi želeno dodano
vrednost. Vključevanje zunanjih izvajalcev v posamezne dejav-
nosti naročnikov organizacijam preko stroškovne učinkovitost
49