Page 58 - Kavčič, Klemen, in Klemen Bončina, 2016. Načrtovanje organizacijske politike ob vključevanju zunanjega izvajanja dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 58
mpirična raziskava
Hitra in učinkovita odzivnost 4,7
Kakovost storitev 4,6
4,5
Stroškovna učinkovitost/ugodna cena 4,3
Zmožnost prilagajanja procesom naročnika 3,6
Logistika podprta z dobrim IT podsistemom 3,6
3,4
Vpliv na okolje 2,6
Zmožnost zagotavljanja celovitih logističnih storitev
Prepoznavna in močna blagovna znamka izvajalca
Slika 3.1 Pomembne lastnosti pri zunanjih izvajalcih logističnih storitev
(17,4 ). Med anketiranci je najmanj takih, ki logistične storitve izva-
jajo sami, vendar jih nameravajo v roku enega leta oddati v zunanje
izvajanje (5,9 ), in takih, ki logistične storitve izvajajo sami, vendar
jih nameravajo v roku treh let oddati v zunanje izvajanje (5,4 ), ozi-
roma it storitve izvajajo sami, vendar jih nameravajo v roku treh let
oddati v zunanje izvajanje (4,7 ).
V povprečju se anketiranci v največji meri strinjajo, da koristijo
(oziroma bi koristili) ekspresni prevoz tovora in pošiljk (M = 4,0),
sledi transportna funkcija (m = 3,1). Ti dve storitvi, v primerjavi
z vsemi ocenjevanimi storitvami, koristijo nadpovprečno. V naj-
manjši meri pa koristijo skladiščenje z načrtovanjem distribucije
in distribucijo (m = 2,3) ter komisioniranje, embaliranje in pripravo
proizvodov na transport (m = 2,2). Anketiranci so trditve označevali
od 1 = sploh se ne strinjam do 5 = popolnoma se strinjam.
V povprečju so anketiranci med lastnostmi zunanjih izvajalcev lo-
gističnih storitev kot najpomembnejše ocenili hitro in učinkovito
odzivnost (m = 4,7), kakovost storitev (m = 4,6), stroškovno učin-
kovitost (m = 4,5) in zmožnost prilagajanja procesom naročnika (m
= 4,3). Te štiri lastnosti so bile nadpovprečno ocenjene. Kot najmanj
pomembni lastnosti pa so ocenili zmožnost zagotavljanja celovitih
logističnih storitev (m = 3,4) ter prepoznano in močno blagovno
znamko izvajalca (m = 2,6) (slika 3.1). Anketiranci so se pri odgovorih
opredeljevali od 1 = povsem nepomembno do 5 = zelo pomembno.
V povprečju se anketiranci v največji meri strinjajo, da koristijo
oziroma bi koristili najem programske opreme z zagotovljeno pod-
poro (m = 3,7), izvajanje celovitih rešitev, prilagojenih uporabniku
(m = 3,6), ter e-arhiv in varovanje podatkov (m = 3,6). Te tri stori-
56
Hitra in učinkovita odzivnost 4,7
Kakovost storitev 4,6
4,5
Stroškovna učinkovitost/ugodna cena 4,3
Zmožnost prilagajanja procesom naročnika 3,6
Logistika podprta z dobrim IT podsistemom 3,6
3,4
Vpliv na okolje 2,6
Zmožnost zagotavljanja celovitih logističnih storitev
Prepoznavna in močna blagovna znamka izvajalca
Slika 3.1 Pomembne lastnosti pri zunanjih izvajalcih logističnih storitev
(17,4 ). Med anketiranci je najmanj takih, ki logistične storitve izva-
jajo sami, vendar jih nameravajo v roku enega leta oddati v zunanje
izvajanje (5,9 ), in takih, ki logistične storitve izvajajo sami, vendar
jih nameravajo v roku treh let oddati v zunanje izvajanje (5,4 ), ozi-
roma it storitve izvajajo sami, vendar jih nameravajo v roku treh let
oddati v zunanje izvajanje (4,7 ).
V povprečju se anketiranci v največji meri strinjajo, da koristijo
(oziroma bi koristili) ekspresni prevoz tovora in pošiljk (M = 4,0),
sledi transportna funkcija (m = 3,1). Ti dve storitvi, v primerjavi
z vsemi ocenjevanimi storitvami, koristijo nadpovprečno. V naj-
manjši meri pa koristijo skladiščenje z načrtovanjem distribucije
in distribucijo (m = 2,3) ter komisioniranje, embaliranje in pripravo
proizvodov na transport (m = 2,2). Anketiranci so trditve označevali
od 1 = sploh se ne strinjam do 5 = popolnoma se strinjam.
V povprečju so anketiranci med lastnostmi zunanjih izvajalcev lo-
gističnih storitev kot najpomembnejše ocenili hitro in učinkovito
odzivnost (m = 4,7), kakovost storitev (m = 4,6), stroškovno učin-
kovitost (m = 4,5) in zmožnost prilagajanja procesom naročnika (m
= 4,3). Te štiri lastnosti so bile nadpovprečno ocenjene. Kot najmanj
pomembni lastnosti pa so ocenili zmožnost zagotavljanja celovitih
logističnih storitev (m = 3,4) ter prepoznano in močno blagovno
znamko izvajalca (m = 2,6) (slika 3.1). Anketiranci so se pri odgovorih
opredeljevali od 1 = povsem nepomembno do 5 = zelo pomembno.
V povprečju se anketiranci v največji meri strinjajo, da koristijo
oziroma bi koristili najem programske opreme z zagotovljeno pod-
poro (m = 3,7), izvajanje celovitih rešitev, prilagojenih uporabniku
(m = 3,6), ter e-arhiv in varovanje podatkov (m = 3,6). Te tri stori-
56