Page 17 - Nemec Rudež, Helena, 2016. Analiza turističnega povpraševanja izbranih izvornih trgov Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 17
istično povpraševanje in turistična ponudba

Slika 1: Krivulja povpraševanja. 17

substitucije pojasnjuje, da je pri višji ceni proizvoda, ki je predmet pov-
praševanja, realni dohodek kupcev nižji, dobrina pa dražja v primerjavi s
substituti ceteris paribus in obratno.

Sprememba cene turističnega proizvoda, po katerem povprašujemo ce-
teris paribus, sproži spremembo v obsegu povpraševanja (Slika 2 zgoraj),
sprememba drugega dejavnika turističnega povpraševanja spremeni turi-
stično povpraševanje in vodi do premika krivulje povpraševanja (Slika 2
spodaj).

Slika 2: Sprememba količine (obsega) povpraševanja (zgoraj) in sprememba povpraševanja
(spodaj).

Turistično povpraševanje oz. potrošnja se v literaturi intenzivno razi-
skuje že desetletja, in sicer zaradi njegovega/njenega pomena za ustvarjanje
dohodka oz. bruto domačega proizvoda, gospodarske rasti, investicij, de-
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22