Page 36 - Nemec Rudež, Helena, 2016. Analiza turističnega povpraševanja izbranih izvornih trgov Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 36
Analiza turističnega povpraševanja izbranih izvornih trgov Slovenije

trošnike; med preučevano populacijo se izbere osebe, ki bodo v
raziskavi sodelovale.
Podobno deli kvalitativne raziskave o turističnem napovedovanju
Dwyer et al. (2010, 90–93), in sicer na:
- raziskave prodajnega osebja,
- mnenje strokovnjakov,
- panelno raziskavo konsenza, ki se izvaja v časovnih intervalih in v
kateri sodelujejo strokovnjaki, dokler ne dosežejo določene ravni
konsenza,
- ankete,
- metodo delfi,
- pisanje scenarijev, ki ni metoda napovedovanja sama po sebi, am-
36 pak lahko poda srednjeročne in dolgoročne scenarije.
Členitve kvalitativnih metod za napovedovanje turističnega povpra-
ševanja se med avtorji nekoliko razlikujejo. Ne glede na to se raziskovalci
usmerijo v tiste, ki jih imajo glede na posamezno situacijo za najustreznej-
še. Pri tem jih lahko kombinirajo med sabo ali s kvantitativnimi metoda-
mi. Kvalitativne metode niso predmet pričujoče monografije, zato se z nji-
mi v nadaljevanju ne ukvarjamo.

Kvantitativne metode napovedovanja turističnega povpraševanja
Kvantitativne metode uporabljajo pretekle podatke o gibanju pojavov in
matematična pravila (Frechtling 2001, 20). Frechtling (Ibid.) ter Song in Li
(2008) ločijo dve glavni vrsti kvantitativnih metod:
- ekstrapolativne metode oz. metode časovnih vrst (ang. time series

methods), ki slonijo na univariatni analizi, saj zajemajo napoved
gibanja spremenljivke na osnovi njenih preteklih vrednosti oz. gi-
banj,
- vzročno-posledične metode oz. ekonometrične metode, ki anali-
zirajo odnose med različnimi spremenljivkami, ki so podani z do-
ločenim matematično zapisanim odnosom.
Obstajajo tudi metode umetne inteligence (Song in Li 2008, 212), ki se
uporabljajo za napovedovanje turističnega povpraševanja in jih v svoji štu-
diji opisuje Wang (2004). Njihov opis presega namen pričujoče monografi-
je, zato se vanje ne usmerjamo. Kvantitativne metode lahko zato delimo na
tri skupine (glejte Sliko 8).
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41