Page 37 - Nemec Rudež, Helena, 2016. Analiza turističnega povpraševanja izbranih izvornih trgov Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 37
učevanje turističnega povpraševanja
37
Slika 8: Kvantitativne metode za napovedovanje turističnega povpraševanja.
Song in Li (2008, 204–05) ugotavljata, da med 121 študijami o turistič-
nem napovedovanju, ki so nastale po letu 2000:
- samo 2 študiji uporabljata kvalitativne metode,
- 72 študij uporablja metode časovnih vrst,
- 71 študij uporablja ekonometrične metode; pri tem več kot 30 štu-
dij uporablja tako metode časovnih vrst kot ekonometrične mo-
dele,
- 11 študij uporablja metode umetne inteligence.
Za kvantitativne študije so v zvezi s točnostjo napovedovanja turistič-
nega povpraševanja Peng, Song in Crouch (2014, 184–9) ugotovili nasled-
nje:
- točnost napovedanega turističnega povpraševanja je odvisna od
metode, ki se za napovedovanje uporablja; dinamični ekonome-
trični modeli izkazujejo največjo točnost pri napovedovanju,
- točnost napovedanega turističnega povpraševanja zavisi od iz-
vornega trga turistov, ki se preučuje; napake pri napovedovanju
so manjše na zrelejših trgih, ki so stabilnejši (kot je npr. severna
Amerika),
- točnost napovedanega turističnega povpraševanja je odvisna od
preučevane destinacije in stabilnosti njenega povpraševanja; av-
torji ugotavljajo, da je točnost napovedovanja višja pri mednaro-
dnih turističnih tokovih za edinstvene destinacije (npr. afriške
destinacije), napake pri napovedovanju pa so višje pri evropskih
37
Slika 8: Kvantitativne metode za napovedovanje turističnega povpraševanja.
Song in Li (2008, 204–05) ugotavljata, da med 121 študijami o turistič-
nem napovedovanju, ki so nastale po letu 2000:
- samo 2 študiji uporabljata kvalitativne metode,
- 72 študij uporablja metode časovnih vrst,
- 71 študij uporablja ekonometrične metode; pri tem več kot 30 štu-
dij uporablja tako metode časovnih vrst kot ekonometrične mo-
dele,
- 11 študij uporablja metode umetne inteligence.
Za kvantitativne študije so v zvezi s točnostjo napovedovanja turistič-
nega povpraševanja Peng, Song in Crouch (2014, 184–9) ugotovili nasled-
nje:
- točnost napovedanega turističnega povpraševanja je odvisna od
metode, ki se za napovedovanje uporablja; dinamični ekonome-
trični modeli izkazujejo največjo točnost pri napovedovanju,
- točnost napovedanega turističnega povpraševanja zavisi od iz-
vornega trga turistov, ki se preučuje; napake pri napovedovanju
so manjše na zrelejših trgih, ki so stabilnejši (kot je npr. severna
Amerika),
- točnost napovedanega turističnega povpraševanja je odvisna od
preučevane destinacije in stabilnosti njenega povpraševanja; av-
torji ugotavljajo, da je točnost napovedovanja višja pri mednaro-
dnih turističnih tokovih za edinstvene destinacije (npr. afriške
destinacije), napake pri napovedovanju pa so višje pri evropskih