Page 31 - Nemec Rudež, Helena, 2016. Analiza turističnega povpraševanja izbranih izvornih trgov Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 31
Turistično povpraševanje in turistična ponudba

pri tem je:

- E%PΔkQoeofidcsietonttndairsepkretnmeecmenboavonbeseeglaasptiočnnuodstbiep,onudbe,
-
- ΔQ absolutna sprememba obsega ponudbe,
- Q%QΔ1nzkPaočonedčtnsntaaovtvnrreeaddsnnpooresstmt ooebbmsseebggaaacppeononneuupddrobbieez,,voda,
-
-
- ΔP absolutna sprememba cene proizvoda,
- PP1n začetna cena proizvoda,
- končna cena proizvoda. 31

Pri infinitezimalno majhnih spremembah obsegu ponudbe lahko iz-
računamo točkovno (angl. point) cenovno elastičnost turistične ponud-
be. Tako absolutno spremembo obsega turističnega povpraševanja kot ab-
solutno spremembo cene turističnega proizvoda primerjamo z začetno ali
končno vrednostjo:

pri tem je:

- δEPQkoabefsiocliuentntadsiprerkemtneemcebnaoovbnseegealapstoinčnuodsbtei,ponudbe,
-
- δ ΔP absolutna sprememba cene proizvoda,
- PQ11zzaaččeettneancoebnsaepgrpooiznvuoddbae.,
-

Na stopnjo cenovne elastičnosti turistične ponudbe vplivajo različni
dejavniki (Samuelson in Nordhaus 2001, 75; Dwyer et al. 2010, 141–2):

- obseg stroškov; podjetja ne želijo povečati ponudbe, kadar mar-
ginalni stroški proizvodnje naraščajo hitreje kot povečanje cene
proizvoda,

- obstoj prostih kapacitet; v primeru prostih kapacitet bo cenovna
elastičnost ponudbe višja, saj ponudniki zlahka povečajo proizvo-
dnjo; Durbarry in Sinclair (b .l., 67) pravita, da je zato cenovna
elastičnost turistične ponudbe nižja v času visoke sezone oz. viso-
ke zasedenosti zmogljivosti in obratno,
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36