Page 131 - Tomšič, Nastja, 2016. Konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 131
Zaključek

Hipoteza Statistična značilnost Potrditev Ugotovitev
(multipla regresija)

Hipoteza 3: Trajnostni razvoj podjetja je pozitivno povezan s

procesom inoviranja DA DA
DA DA Ni
odgovornostjo manage- DA DA zavrnjena.
menta

podjetniškimi mrežami

okoljskimi standardi DA DA

Implikacije 131
V nadaljevanju so predstavljene implikacije, pomembne za uspešnost in
konkurenčnost MSP, za izboljšanje poslovnega in institucionalnega okolja
ter za ekonomske politike, usmerjene v trajnostni razvoj.

Implikacije za uspešnost in konkurenčnost MSP
Eden izmed ključnih dejavnikov ekonomske uspešnosti poslovanja podje-
tij je sposobnost povečevanja prihodkov od prodaje. Rezultati modeliranja
z linearnimi strukturnimi enačbami kažejo, da podjetja lahko povečujejo
prihodke od prodaje z izboljšanjem produktivnosti dela, s povečanjem de-
leža izvoza v celotni prodaji in z usmerjenostjo v trajnostni razvoj (v smis-
lu zavedanja njegovega pomena; delovanja na temelju trajnostni rasti, druž-
bene odgovornosti in sonaravnosti; zavedanja, da je odnos do trajnostnega
razvoja eden bisvenih sestavnih delov organizacijske kulture; izkoriščanja
okoljevarstvenih izzivov in zakonodaje sebi v prid z razvojem novih, bolj
zelenih produktov ter jemanja trajnostnega razvoja kot pomembne poti za
dolgoročni razvoj podjetja).

Izkazalo se je, da imata na samo produktivnost dela največji pozitiven
vpliv plačilna sposobnost in človeški kapital, negativen vpliv pa pomanjka-
nje naročil in davek na dobiček, v primeru, ko podjetja ne uveljavljajo dav-
čnih olajšav. Zato je pomembno, da podjetja v cilju doseganja plačilne spo-
sobnosti posebno pozornost posvečajo ustvarjanju materialnih, denarnih
in poslovnoizidnih tokov, obvladovanju tveganja, rasti finančne moči ter
ohranjanju in vzpostavljanju kapitalske ustreznosti podjetja; krepijo člo-
veški kapital v smislu zagotavljanja rednih strokovnih usposabljanj zapo-
slenih, spodbujanja uporabe novega znanja v praksi, pridobivanja veščin za
vodenje in upravljanje, zagotavljanja kulture v podjetju, ki spodbuja širje-
nje in izmenjavo znanj in izkušenj ter obravnavanja vlaganja v človeški ka-
pital kot investicijo in ne kot strošek; povečujejo obseg naročil npr. z dife-
renciacijo oz. diverzifikacijo produktov, internacionalizacijo poslovanja in
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136