Page 82 - Vinkler, Jonatan (ur.), "Božja beseda ostane na veke". Študije k razstavi ob 500-letnici reformacije. Ljubljana, Koper: Narodna in univerzitetna knjižnica, Založba Univerze na Primorskem
P. 82
beseda božja ostane na veke ■ ob 500-letnici reformacije Wittenberški reformator je izjemno cenil estetsko vrednost
glasbe. »Gospa Glasba« se mu je kazala predvsem kot
nedoumljiv čudež Božji, še zdaleč pa ni bil neobčutljiv za njen
sugestivni etični vpliv, kajti vedel je, da človek z muziciranjem
na stežaj odpre svoja dušna vrata. Muzika mu je tako veljala
poleg teologije za poglavitno pot, ki pelje posamičnika k
Vsevišnjemu, ga naredi duhovno ter čustveno primernega za
sprejem Božje milosti in ne povzroča razprtij. Glasba je bila
ena redkih stvari, okoli katere se Luther ni nikoli prepiral in
kakor si je Erazem Rotterdamski prizadeval ohraniti versko
celovitost zahodne ekumene, tako je Luther to z uspehom
storil na glasbenem področju.
Martin Luther, Geistliche lieder und Psalmen, 1569 (NUK,
sg. M 13890).
glasbe. »Gospa Glasba« se mu je kazala predvsem kot
nedoumljiv čudež Božji, še zdaleč pa ni bil neobčutljiv za njen
sugestivni etični vpliv, kajti vedel je, da človek z muziciranjem
na stežaj odpre svoja dušna vrata. Muzika mu je tako veljala
poleg teologije za poglavitno pot, ki pelje posamičnika k
Vsevišnjemu, ga naredi duhovno ter čustveno primernega za
sprejem Božje milosti in ne povzroča razprtij. Glasba je bila
ena redkih stvari, okoli katere se Luther ni nikoli prepiral in
kakor si je Erazem Rotterdamski prizadeval ohraniti versko
celovitost zahodne ekumene, tako je Luther to z uspehom
storil na glasbenem področju.
Martin Luther, Geistliche lieder und Psalmen, 1569 (NUK,
sg. M 13890).