Page 87 - Juvan, Emil, Doris Gomezelj Omerzel, Maja Uran Maravič, 2017. Spremljanje vedenja turistov. Koper. Založba Univerze na Primorskem.
P. 87
merjenje vedenja turistov v praksi
njem in dejavniki vedenja turistov, kar lahko gospodarstvo in raziskovalci uporabljajo za
oblikovanje empiričnih podlag strateškemu managementu in marketingu turističnih de-
stinacij ter podjetij.

UNWTO

UNWTO ima bogato knjižnico s številnimi raziskavami in publikacijami, ki se ukvarjajo
tudi s preučevanjem vedenja turistov. Med prosto dostopnimi (za nečlane) je povzetek pu-
blikacije Tourism Barometer, kjer uporabniki najdejo osnovne indikatorje mednarodnih
potovalnih tokov (prihodi in odhodi) turistov po posameznih kontinentih. Publikacija je
splošen pregled potovalnih tokov, ki torej odražajo vedenje turistov (tj. potovanja) po posa-
meznem kontinentu. V knjižnici UNWTO pa najdemo tudi letno publikacijo Compendi-
um of Tourism Statistics, kjer je natančnejši pregled vedenja turistov v več kot 200 državah
sveta za daljše obdobje (npr. v eni publikaciji za 5 let, z združevanjem publikacij pa dobi-
mo tudi več desetletno podatkovno bazo). Publikacija se izdaja na letni ravni in ima dostop
omejen le na naročnike knjižnice UNWTO. Publikacija zajema najpogostejše kvantitativ-
ne kazalnike vedenja domačih in mednarodnih turistov, po destinaciji in trgu. Za naročni-
ke e-knjižnice UNWTO so podatki dostopni tudi v elektronski obliki (v Excelu). Podatki
so neomejeno dostopni le za branje, vsaka nadaljnja raba (npr. nalaganje na lastni računal-
nik itd.) pa je omejena le na imetnike uporabniškega računa.

WEF

World Economic Forum bienalno objavlja poročilo Travel and Tourism Competitiveness
Report, ki je primarno publikacija z indikatorji ponudbenega vidika turizma, a hkrati vse-
buje tudi osnovne podatke o vedenju turistov na agregatni ravni. Dodana uporabna vre-
dnost te publikacije je zelo natančen pregled dejanskih in zaznanih vidikov razvoja ter
managementa turistične ponudbe države. Publikacija omogoča primerjalne analize kon-
kurenčnosti turističnega gospodarstva z vidika ponudbe in upoštevajoč osnovne kazalni-
ke vedenja turistov (tj. prihodi, nočitve in potrošnja), in sicer za daljše časovno obdobje.
Specifično so na voljo podatki o prometni omreženosti, dostopnosti ter kakovosti prome-
tnega sektorja za potrebe turizma, podatki o razpoložljivih naravnih in kulturnih virih za
razvoj turistične ponudbe, podatki o stanju osnovne infrastrukture (npr. tehnologija, var-
nost, človeški viri, pravno-upravni model itd.) za potrebe turizma. Publikacija je dostopna
neomejeno.

ETC

European Travel Commission je neprofitna organizacija za raziskovanje in trženje turizma
v Evropi. Organizirana je kot članska organizacija, ki združuje nacionalne turistične orga-
nizacije znotraj Evrope. Organizacija objavlja številne raziskave in empirične podatke o ve-
denju turistov na ravni posameznega turističnega trga oziroma države. Nedavno vzposta-
vljena iniciativa Long-Haul Travel Barometer je primer zelo uporabne študije o potovalnih
namenih in dejavnikih potovanj v novorazvijajočih se turističnih trgih sveta (Brazilija, Ru-
sija, Kitajska, Japonska in Združene države Amerike), ki veljajo za atraktivne oddaljene tu-
ristične trge Evrope. Raziskava se izvaja četrtletno in vključuje 1.000 anketirancev iz vsake

87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92