Page 89 - Juvan, Emil, Doris Gomezelj Omerzel, Maja Uran Maravič, 2017. Spremljanje vedenja turistov. Koper. Založba Univerze na Primorskem.
P. 89
merjenje vedenja turistov v praksi
turističnih trgih. Organizacija sicer lastnih raziskav ne opravlja, a objavlja povzetke drugih
tržnih in raziskovalnih inštitucij (npr. Phocuswright), ki objavljajo verodostojne in repre-
zentativne ter poglobljene raziskave s področja vedenja turistov na specifičnih trgih (npr.
Kitajska) oziroma v specifičnih kontekstih (npr. načrtovanje počitnic in raba interneta).
Temeljna omejitev raziskav o vedenju turistov preko te organizacije je v tem, da ne ponu-
jajo podatkov za nadaljnje analize in da so podatki zbrani na agregatni ravni (tj. na ravni
povprečnega turista). Omogoča pa raziskava povzetke in sinteze vedenja turistov, ki lahko
služijo kot uporabna podlaga marketinško-managerskim usmeritvam razvoja destinacij ali
turističnih podjetij. Med raziskavami po uporabnosti izstopajo:
– Meet the X Traveller, kjer X predstavlja potnika iz posameznega trga (npr. Kitajska).
Ta raziskava daje vpogled v potovalne navade in vedenje turistov iz posameznih držav.
– Digital Research Bulletin je publikacija, ki povzema trende na področju rabe interne-
ta v potovalni dejavnosti in torej odraža vedenje globalnega turista na svetovnem sple-
tu. Študija lahko služi kot podpora pri strateškem načrtovanju rabe interneta v namen
trženja turističnega podjetja ali destinacije.
– Specifična poročila so tematsko omejene publikacije, ki v večini primerov temeljijo na
povzemanju primarnih raziskav večjih raziskovalnih inštitucij ali posameznih razi-
skovalcev z interesom po raziskovanju in razlagi globalnega turizma. Med tovrstnimi
raziskavami so na primer Destination Europe Summit Report, Navigating the New
Reality, 2015 Top 5 Technology Challenges in Tour Operating by Open Destinations
ipd.
Pogostost Ciljni uporabnik Dostopnost podatkov
Mesečno in letno Splošna in strokovna javnost Neomejena z uporabo brezplačnega registracij-
skega računa.
Mesečno in letno Splošna in strokovna javnost
Splošna in strokovna javnost Omejena za člane ECM oziroma proti plačilu.
Letno Splošna in strokovna javnost
Letno Splošna in strokovna javnost Neomejena
Četrtletno, letno Splošna in strokovna javnost Neomejena
Letno Neomejena
Letno Omejena (za člane knjižnice UNWTO); povze-
Letno tek dostopen neomejeno)
Letno
89
turističnih trgih. Organizacija sicer lastnih raziskav ne opravlja, a objavlja povzetke drugih
tržnih in raziskovalnih inštitucij (npr. Phocuswright), ki objavljajo verodostojne in repre-
zentativne ter poglobljene raziskave s področja vedenja turistov na specifičnih trgih (npr.
Kitajska) oziroma v specifičnih kontekstih (npr. načrtovanje počitnic in raba interneta).
Temeljna omejitev raziskav o vedenju turistov preko te organizacije je v tem, da ne ponu-
jajo podatkov za nadaljnje analize in da so podatki zbrani na agregatni ravni (tj. na ravni
povprečnega turista). Omogoča pa raziskava povzetke in sinteze vedenja turistov, ki lahko
služijo kot uporabna podlaga marketinško-managerskim usmeritvam razvoja destinacij ali
turističnih podjetij. Med raziskavami po uporabnosti izstopajo:
– Meet the X Traveller, kjer X predstavlja potnika iz posameznega trga (npr. Kitajska).
Ta raziskava daje vpogled v potovalne navade in vedenje turistov iz posameznih držav.
– Digital Research Bulletin je publikacija, ki povzema trende na področju rabe interne-
ta v potovalni dejavnosti in torej odraža vedenje globalnega turista na svetovnem sple-
tu. Študija lahko služi kot podpora pri strateškem načrtovanju rabe interneta v namen
trženja turističnega podjetja ali destinacije.
– Specifična poročila so tematsko omejene publikacije, ki v večini primerov temeljijo na
povzemanju primarnih raziskav večjih raziskovalnih inštitucij ali posameznih razi-
skovalcev z interesom po raziskovanju in razlagi globalnega turizma. Med tovrstnimi
raziskavami so na primer Destination Europe Summit Report, Navigating the New
Reality, 2015 Top 5 Technology Challenges in Tour Operating by Open Destinations
ipd.
Pogostost Ciljni uporabnik Dostopnost podatkov
Mesečno in letno Splošna in strokovna javnost Neomejena z uporabo brezplačnega registracij-
skega računa.
Mesečno in letno Splošna in strokovna javnost
Splošna in strokovna javnost Omejena za člane ECM oziroma proti plačilu.
Letno Splošna in strokovna javnost
Letno Splošna in strokovna javnost Neomejena
Četrtletno, letno Splošna in strokovna javnost Neomejena
Letno Neomejena
Letno Omejena (za člane knjižnice UNWTO); povze-
Letno tek dostopen neomejeno)
Letno
89