Page 88 - Juvan, Emil, Doris Gomezelj Omerzel, Maja Uran Maravič, 2017. Spremljanje vedenja turistov. Koper. Založba Univerze na Primorskem.
P. 88
remljanje vedenja turistov: teoretični, metodološki in praktični vidiki
države. Podatki se zbirajo preko spletnega anketnega vprašalnika, prevedenega v nacional-
ne jezike sodelujočih držav. Povzetki so na voljo neomejeno, celotna poročila pa le za člane
ETOA in ETC. Upoštevajoč, da je članica ETC tudi Slovenska turistična organizacija, so
torej podatki iz te raziskave na voljo tudi tam.

Sicer pa ETC izvaja serijo treh raziskovalnih projektov, ki so dobra podlaga za mana-
gersko-marketinške usmeritve turističnih destinacij in podjetij, saj vključujejo ponudbe-
ne in potrošniške vidike turizma, a na agregatni ravni. Tržni profili (ang. market insights)
vključujejo poglobljen pregled najtipičnejših indikatorjev vedenja turistov (npr. odhodi,
profili turista) in so na voljo neomejeno. Izvajajo se občasno. Raziskave o odhodnih poto-
valnih tokovih (ang. outbound travel market studies) so serija raziskovalnih publikacij o
vedenju mednarodnih turistov in zaznavi Evrope kot turistične destinacije. Netnografske
študije (ang. netnographic studies) so serija raziskav objav turistov na potovalnih forumih
in drugih spletnih stičiščih turistov. Raziskava vsebuje pregled objav (ang. posts) turistov o
percepciji Evrope kot turistične destinacije, o pozitivnih in negativnih vidikih potovanja v
Evropi oziroma posamezni evropski destinaciji in je z metodološkega vidika tudi najkvali-
tetnejši pregled dejanskih občutkov ali mnenj turistov. Takšni vedenjski dejavniki pa so do-
ber indikator vedenja, zato te študije veljajo za dobro orodje načrtovanja marketinških in
managerskih aktivnosti na ravni turističnega ponudnike ali destinacije.

ETOA

Gre za Evropsko združenje potovalnih agencij, ki v svojih podatkovnih bazah ponuja raz-
iskave s področja vedenja potrošnikov na specifičnih in v danem trenutno najaktualnejših

Tabela 21: Podatki o vedenju turistov v mednarodnih podatkovnih bazah

BAZA Področje Podatki

TourMIS1 Splošni kvantitativni kazalniki ve- Nočitve in prihodi obiskovalcev in turistov v hotele ter podobne obrate, obisk turistič-
denja turistov nih atrakcij.
Eurostat2 Stroški prevoza iz letališča oziroma železniške postaje do centra mesta.
UNWTO3 Shopping Barometer Cene hrane in pijače v gostinskih obratih.
Stroški ogleda kulturnih in razvedrilnih dogodkov.
ECM Benchmarking Report Prihodi, kapacitete, nočitve s primerjavo glede na glavne turistične trge in nakazanimi
trendi razvoja za srednjeročno obdobje.
Tourism Statistics Prihodi, kapacitete, nočitve, uporaba prevoznih sredstev, potovanja, destinacije, tip poto-
vanja, tip nastanitve, termin potovanja, potrošnja glede na tip storitve.
Podatkovna baza Prihodi, kapacitete, nočitve, uporaba prevoznih sredstev, potovanja, destinacije, tip poto-
Virtual Tourism Observatory vanja, tip nastanitve, termin potovanja, potrošnja glede na tip storitve.
Eurobarometer – Preferences of Prihodi in potrošnja glede na leto prej.
Europeans Towards Tourism
World Tourism Barometer Psihološki in situacijski dejavniki vedenja turistov.
Compendium of Tourism Sta-
tistics Mednarodna potovanja in ekonomski učinki le-teh.
Odhodi in prihodi, vrsta prevoza, potrošnja, vrsta potovanj, potovalna skupina, trajanje
potovanj.

88
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93