Page 85 - Juvan, Emil, Doris Gomezelj Omerzel, Maja Uran Maravič, 2017. Spremljanje vedenja turistov. Koper. Založba Univerze na Primorskem.
P. 85
merjenje vedenja turistov v praksi

Metodologija Pogostost Ciljni uporabnik Dostopnost
podatkov
Podatke se pridobi v raziskovanju »Tuji turisti v Republi- Vsaka tri leta
ki Sloveniji«. Zbira se jih z vprašalnikom »Anketa o tujih Splošna in strokovna javnost Neomejeno
turistih«. Anketar pridobi podatke z metodo intervjuja
(osebno anketiranje), izjemoma pa lahko tuji turist izpol-
ni vprašalnik tudi sam. Vprašalnik je preveden v jezike dr-
žav, od koder prihaja v Slovenijo največ tujih turistov.

Podatke o turističnih potovanjih domačega prebival- Vsako četrtletje Splošna in strokovna javnost Neomejeno
stva zbirajo s telefonsko in računalniško podprto anke-
to (CATI).

TourMIS

TourMIS je baza podatkov za podporo pri poslovnem odločanju v turizmu, ki zajema ne-
posredne podatke o ponudbenih (npr. namestitvene kapacitete, turistične atrakcije) in po-
trošniških vidikih turizma (npr. prihodi, nočitve, obisk atrakcij). Podatkovno bazo ureja
univerza MODUL z Dunaja, financirajo pa jo Avstrijska turistična organizacija (ANTO),
Evropska potovalna komisija (ETC), Združenje za trženje evropskih mest (ECM) in števil-
ni drugi podporniki (npr. The Travel Business Partnership). Podatkovna baza vsebuje po-
sredno in neposredno poročane podatke o vedenju turistov, ki jih uporabniki lahko upo-
rabljajo tudi kot osnovne podatke (ang. raw data) za specifične primerjalne študije na ravni
turističnih podjetij ali destinacij.

Podatki o vedenju turistov zajemajo prihode turistov in obiskovalcev. Prihodi turi-
stov se delijo na hotele in podobne obrate ter na vse ostale tipe namestitvenih obratov. Po-
datki zajemajo tudi povprečno dobo bivanja. Podatki o prihodih in nočitvah se zbirajo na
ravni posameznega ponudnika in tudi na ravni destinacije, za domače in mednarodne tu-
riste oziroma obiskovalce. Podatki o prihodih izhajajo iz sistemov za spremljanje prehoda
meja (npr. prehod meje na letališču) in torej odražajo dejanske prihode oziroma odhode.
Drug tip prihodov pa je registracija prihoda pri ponudnikih nastanitvenih kapacitet. Kot
pri drugih podatkovnih bazah in primarnih raziskavah s področja spremljanja vedenja tu-
ristov ima tudi ta baza omejitve pri zajemanju prostih prihodov preko meja (npr. šengen-
sko območje). Zanimivo je, da skrbniki organizacije ECM vnašajo tudi podatke o prihodih
na ravni ožje in širše turistične destinacije za turiste, ki obiskujejo sorodnike in prijatelje.
Prav slednji so skupina turistov, o katerih vemo zelo malo, saj je njihovo vedenje zelo tež-
ko spremljati.

V smislu narave in točnosti podatkov ima podatkovna baza TourMIS vsaj tri po-
membne dodane vrednosti za uporabnike podatkov o spremljanju vedenja turistov:

1. Baza se redno dopolnjuje tudi s podatki z najnižje ravni subjektov, na katere se nana-
šajo. Specifično to pomeni, da registrirani uredniki baze tudi dnevno vnašajo podatke
o vedenju turistov v specifični destinaciji oziroma turistični atrakciji. Podatke v bazo
85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90