Page 82 - Juvan, Emil, Doris Gomezelj Omerzel, Maja Uran Maravič, 2017. Spremljanje vedenja turistov. Koper. Založba Univerze na Primorskem.
P. 82
emljanje vedenja turistov: teoretični, metodološki in praktični vidiki
Tabela 19: Spremljanje vedenja turistov na Hrvaškem

Raziskovalec Raziskava Podatki Vir podatkov

Državni zavod za sta- Turistična aktivnost Značilnosti potovanj spremljajo na ravni največ treh Domači turisti.
tistiko, domačega prebivalstva, večdnevnih in največ treh enodnevnih potovanj. Za po-
Inštitut za turizem Hrvaška samezno potovanje se zbirajo naslednji podatki: vrsta po- Turisti
Zagreb (leta 2013, 2011, tovanja (zasebno ali poslovno), glavni razlog odhoda na Turisti
2009, 2004) potovanje, mesec odhoda na potovanje, trajanje potova-
nja za večdnevna potovanja (število nočitev), ciljna drža-
Inštitut za turizem TOMAS va potovanja v tujini, tip destinacije (mesto, morje, no-
Zagreb tranjost, planine, krožno potovanje, ostalo), organizacija
potovanja (samostojno, agencija), uporaba interneta za
Inštitut za turizem TOMAS – navtika rezervacijo prevoza in nastanitve, glavno prevozno sred-
Zagreb stvo, vrsta nastanitve na večdnevnih potovanjih, število
oseb, za katere se izkazujejo podatki, izdatki na potova-
nju, struktura izdatkov na večdnevnih potovanjih. Poleg
navedenega se zbirajo še sociodemografski podatki.
Profil turista, značilnosti potovanja in bivanja v destinaci-
ji, zadovoljstvo s ponudbo, povprečna dnevna potrošnja v
destinaciji, ocena konkurenčne pozicije.
Sociodemografski profil navtičnih turistov, pogostost
prihoda in plovbe na Hrvaškem, viri informacij o Hrva-
ški, prevozno sredstvo pri prihodu in odhodu iz države,
značilnosti plovbe, zadovoljstvo s ponudbo, izdatki na
potovanju in plovbi.

Inštitut za turizem TOMAS – Zagreb Sociodemografski podatki, motivacija za prihod, viri in- Turisti in enodnevni obi-
Zagreb formacij, značilnosti potovanja in bivanja v Zagrebu, za- skovalci
dovoljstvo s ponudbo v Zagrebu in potrošnja med biva-
njem v Zagrebu.

Inštitut za turizem TOMAS – kulturni turizem Značilnosti turističnega povpraševanja in porabe obi- Turisti in obiskovalci kul-
Zagreb skovalcev kulturnih atrakcij in dogodkov. turnih atrakcij in do-
godkov

Inštitut za turizem TOMAS – nacionalni parki Sociodemografske značilnosti obiskovalcev parkov, pro- Obiskovalci naravnih
Zagreb fil obiskovalcev parkov, pogostost obiska parkov, motiv parkov
prihoda in viri informacij, osnovne značilnosti potova- Turisti, ponudniki pre-
Inštitut za turizem TOMAS – tranzit nja in bivanja v parku, aktivnosti in potrošnja med biva- vozov
Zagreb TOMAS – krožna potovanja njem v parku, zadovoljstvo s ponudbo, namera ponov- Turisti in člani posadk
Inštitut za turizem nega obiska.
Zagreb Osnovne kvalitativne in kvantitativne informacije o turi-
stičnem povpraševanju in porabi med potovanjem po hr-
vaških cestah do obmorskih destinacij.
Podatki o turističnemu povpraševanju in porabi potni-
kov in članov posadk na ladijskih krožnih potovanjih v
hrvaških destinacijah.

Slovenija

V Sloveniji (Tabela 20) je spremljanje vedenja turistov omejeno samo na eno glavno raziska-
vo (Anketa o tujih turistih), ki se izvaja vsaka tri leta samo med tujimi gosti. V tej raziska-
vi se spremlja naslednja področja:
– sociodemografske značilnosti tujih turistov,

82
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87