Page 30 - Petelin, Ana, Nejc Šarabon, Boštjan Žvanut, eds. 2017. Zdravje delovno aktivne populacije ▪︎ Health of the Working-Age Population. Zbornik povzetkov z recenzijo ▪︎ Book of Abstracts. Koper: Založba Univerze na Primorskem/University of Primorska Press
P. 30
avje delovno aktivne populacije | health of the working-age population 28 of exhaustion, social behavior disorders, physical disorders, depressive reac-
tions, fear and anxiety at different demographic groups and at the end we will
connect the symptoms with the field of activity. Discussion and Conclusions: Re-
search showed linkage between demographic variables and exposure to psy-
chophysical risks. Connection to education is more straightforward (high edu-
cation is connected to lower risk), meanwhile connection between to age and
gender is not so clear. Psychophysical workloads are more frequent in con-
struction, processing industry, information industry and civil service.
Key words: psychophysical workloads, health, employees, Slovenia

Terapevtski pristop kot pomembna intervencija pri izvajanju
programa Projektno učenje mlajših odraslih (PUM-O)
The therapeutic approach as an important intervention
in the implementation of the program Project learning for young
adults (PUM-O)

Nataša Demšar Pečak
The Family Study and Research Centre Ljubljana,
Gorazdova 2, 1000 Ljubljana
natasa.dp1@gmail.com
V prispevku je predstavljen program »Projektno učenje mlajših odraslih«
(PUM-O), katerega temeljni namen je razvijati potenciale ranljivih mlajših
odraslih za uspešno vključevanje v izobraževanje, razvijanje poklicne identitete
in uspešno vključevanje na trg dela ter uspešno socialno integracijo. Ti mla-
jši odrasli so iz različnih razlogov opustili izobraževanje in so brez delovnih iz-
kušenj, zato spadajo med težje zaposljive. Zaradi oslabljenega duševnega zdra-
vja posameznikov je lahko program tako za njih edina pot iz trenutne stiske in
edina možnost ponovnega obvladovanja svojega življenja, kot tudi uspešnega
soočanja z različnimi problemi. Ker program sicer ni terapevtski in mentorji
praviloma nimajo terapevtskega znanja, je še kako pomembno, da poleg men-
torjev, v kolikor niso hkrati tudi terapevti, v programu redno sodelujejo tu-
di relacijski terapevti. Pri večini udeležencev programa relacijske potrebe niso
zadovoljene, ta primanjkljaj pa se kaže v osamljenosti, nezadovoljstvu, strahu,
obupu, samo-poškodovanju, brezciljnem životarjenju, nasilju, depresijah in ra-
zličnih zasvojenostih. Veliko udeležencev s strani mentorjev-terapevtov prvič
doživi varne, sočutne in spoštljive odnose, kot tudi občutek sprejetosti in vred-
nosti, kar vpliva na spremembo globoko ukoreninjenih simptomatičnih vzorcev
medosebnih interakcij udeležencev. Udeleženci programa tako doživljajo ter-
apevtski pristop mentorjev-terapevtov kot pomembno intervencijo za prido-
bivanje novih pozitivnejših izkušenj, na podlagi katerih si pridobijo funkcionalno
delovanje in boljši stik s seboj.
Ključne besede: duševno zdravje, mlajši odrasli, terapevtski pristop,
intervencija, medosebni odnosi
This article presents the program Project Learning for Young Adult” (PUM-
O), the main purpose of which is to develop the potential of vulnerable young
adults for successful integration into education, the development of profession-
al identity and successful integration into the labour market and successful so-
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35